וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אנחנו מחכים למזון": בצל המשבר, ילדי ונצואלה מציירים את הרעב

26.7.2016 / 14:35

המורים בבית הספר הקתולי בקראקס ביקשו מהילדים לצייר את הארוחות האחרונות שאכלו, לאחר שהחלו להתעלף מרעב. "אני רעב", כתב אחד הילדים לצד ציורו. מנהלת בית הספר חוששת: "איזו מין ונצואלה תהיה לנו עוד עשר שנים?"

צילום: רויטרס ואי-פי, עריכה: אביב אירגז

כשהילדים בבית הספר הקתולי על שם האב חוזה מריה ולז, בשכונת עוני בקראקס בירת ונצואלה, החלו להתעלף מרעב, המורים ביקשו מהם לצייר את הארוחות האחרונות שאכלו. בצל המשבר החריף במדינה, המורים בהחלט ידעו שמצבם של הילדים אינו מושלם, אך הם לא ציפו לגילויים כה חמורים.

רבים מתוך 478 הילדים בבית הספר ויתרו על ארוחת הבוקר ועל ארוחות נוספות במהלך היום. הארוחות שכן אכלו כללו לרוב לחם בלבד, צמח היוקה או "ארפה", סוג של טורטייה מקמח תירס. האיורים המדאיגים של הילדים הם רק סימן נוסף למשבר הכלכלי החמור במדינה, ולהשפעתו על החלשים ביותר בחברה ועל הביטחון התזונתי שלהם.

עוד בוואלה! NEWS:
כך נראית מדינה כושלת: ונצואלה נאבקת במשבר הכלכלי החמור בתולדותיה
המשבר בוונצואלה: מאות נשים פרצו את הגבול כדי להשיג מזון
משבר בוונצואלה: "הנשיא עושה לנו דיאטה – אין אוכל, אין כלום"

רויטרס

ונצואלה צללה למיתון מאז שנת 2014, בשל מדיניות כלכלית כושלת והצניחה הגלובלית במחירי הנפט. כיום, האינפלציה במדינה הדרום אמריקנית היא מהגבוהות בעולם, ואספקה אפילו של המוצרים הבסיסיים ביותר, כמו מזון פשוט או תרופות, אינה סדירה. תורות ארוכים מחוץ לחנויות ולבתי המרקחת הפכו לשגרה, ואזרחים רבים פנו לעצי המנגו, הקוקוס והפפאיה, כמקור מזון.

"אנחנו מחכים למזון", כתב אחד מהתלמידים, "היה לי פסטה וחזיר לארוחת צהריים. אני רעב". תלמיד נוסף סיפר שאכל רק אורז ושעועית לארוחת בוקר, צהריים וערב. לרגל סיום שנת הלימודים, לפני כשבועיים, התלמידים זכו לתרומות מחברה מקומית, שארגנה עבורה מסיבה – עם מרק בשר מזין.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

מסיבת סיום השנה של ילדי בית הספר

רויטרס

מנהלת בית הספר מריה הילדגו מסרה כי אחד מכל ארבעה ילדים לא זוכה לתזונה ראויה, וגם חלק מהמורים התעלפו בשל הרעב. "זה דרמטי, מה שעובר עלינו", אמרה. "איזו מין ונצואלה תהיה לנו עוד עשר שנים?".

גורמי האופוזיציה האשימו את המדיניות הכלכלית של הנשיא ניקולס מדורו ושל קודמו הוגו צ'אבס במשבר, אולם הממשלה טוענת כי היא קורבן של "מלחמה כלכלית" מצד ארצות הברית, אנשי עסקים ומפלגות האופוזיציה. אלכסיס מרין, שמנהל את תכנית המזון לבתי ספר מטעם הממשל, טען כי הילדים מקבלים תזונה ראויה. "גם המלחמה הכלכלית לא הצליחה להרוס את תכנית המזון", אמר לטלוויזיה הממלכתית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully