וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התחקיר שזעזע את אוסטרליה: עינויים, מכות וגז מדמיע בכלא לנוער

פחות מיממה לאחר שנחשף תיעוד של עינויים ויחס מחפיר מצד סוהרים לאסירים קטינים בכלא בצפון המדינה, ראש הממשלה טרנבול הורה על הקמת ועדת חקירה. שניים מהנערים, מאוכלוסיית הילידים, יתבעו את המדינה

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

ראש ממשלת אוסטרליה מלקולם טרנבול הורה היום (שלישי) על פתיחת חקירה בנוגע לטיפול באסירים קטינים, יום לאחר שרשת ABC חשפה תיעוד של סוהרים שמרססים גז מדמיע על האסירים, מפשיטים אותם וכובלים אותם לכיסאות כשראשם מכוסה בשק. התחקיר, שכולל תיעוד ממרכז מעצר לנוער בצפונה של אוסטרליה, חשף שיטות שונות שבהן החזקה בבידוד לתקופות ארוכות.

"כמו כל האוסטרלים, אני חש הלם וזעזוע בעקבות התמונות של היחס הלקוי לילדים", מסר היום טרנבול בריאיון לתחנת הרדיו של ABC. הוא הורה על הקמת ועדת חקירה ממשלתית, והוסיף: "אנחנו חייבים להתקדם במהירות ובנחישות ולהגיע לשורש העניין".

עוד בוואלה! NEWS:
דוח חריף נגד הממשל המצרי: מאות פעילים הועלמו בשנה האחרונה
"תפרו לי את הפה": בן הפוליטיקאי מפקיסטן חושף את העינויים בשבי
בני ערובה בלב המדבר: ניצולי העינויים בסיני "התחננו למות"

עינויים של עצירים בבתי כלא באוסטרליה, יולי 2016. ABC, צילום מסך
"מעשים ברבריים ולא אנושיים". אסיר כפות בבית הכלא/צילום מסך, ABC

התיעוד מבית הכלא לנוער דון דייל שבעיר דרווין, מהשנים 2014-2010, עורר מחדש את הדיון על הטיפול באוכלוסיית הילידים, שמהווים 94% מהאסירים הקטינים במחוז. "האנשים שלנו ידעו על דברים כאלה, ולראות את זה ככה חשוף בפנינו חייבת להיות קריאת השכמה לכולם באוסטרליה", טען מיק גודה, נציב לצדק חברתי של אוכלוסיית האבוריג'ינים. "חייבים לעשות משהו לגבי האופן שבו אנו כולאים את ילדינו. מה שראינו הוא חרפה מוחלטת".

דוח שפורסם בשנת 2015 על ידי הנציב לענייני ילדים של מדינת הטריטוריה הצפונית בנוגע לתקריות דומות, הצביע על כשלים באופן התנהלותם של הסוהרים, אולם על פי כלי התקשורת, ההמלצות בדוח לא יושמו. ראש הממשלה המחוזי, אדם ג'יילס, טען לאחר שידור התיעוד כי המידע טויח לא הגיע אליו, והורה על פיטור השר הממונה על מערכת בתי הכלא.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
עינויים של עצירים בבתי כלא באוסטרליה, יולי 2016. ABC, צילום מסך
בחלק העליון של התמונה, ניתן לראות את הסוהרים מכים אסיר/צילום מסך, ABC

"שימוש מופרז בכוח, בידוד וכבילת ילדים הם מעשים ברבריים ולא אנושיים", מסרה אליין פירסון, מנהלת המשרד האוסטרלי של ארגון זכויות האדם "Human Rights Watch". היא התייחסה, בין היתר, לתיעוד של אסירים שמטרידים אסירים ולועגים להם, סוחבים אסיר בצווארו ומטיחים אותו לתוך תאו, וכובלים אסיר אחר לכיסא בשלשלות.

עורך הדין פיטר אובריאן, המייצג שניים מהנערים שעברו התעללות בבית הכלא, מסר כי תוגש תביעה בשמם נגד המדינה, בגין תקיפה ומאסר שווא. "נראה כי ההתעללות נמצאת בליבת המערכת", אמר, "חייבים להעריך באופן מידי את ההשפעה של האלימות הזאת, שנמשכה שנים, ולהציע סיוע בהתאם".

נשיאת הנציבות האוסטרלית לזכויות אדם, גיליאן טריגס, שהשתתפה בתחקיר, שבה וקראה לשינוי המדיניות בעקבות פרסום התחקיר. היא מסרה: "דיווחנו על סוגיית המאסר של ילידים, ובמיוחד של קטינים, במשך שנים רבות, ופרסמנו דוחות רבים על התנאים המזעזעים שבהם הם מוחזקים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully