וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כים ערבים זועמים על סרטון נתניהו: "ספין, לא קונים את מפגן הצביעות"

26.7.2016 / 7:45

איימן עודה, אחמד טיבי וזוהר בהלול הגיבו בכעס לדבריו של ראש הממשלה, שאמר כי התבטאותו "הערבים באים בכמויות אדירות לקלפי" לא הובנה כהלכה. "זה אותו ראש ממשלה שמסית נגדנו? מעניין אם המניע לסרטון הוא ביקורת מגורם בינלאומי"

צילום: לע"מ, עריכה: מתן חדד

חברי כנסת ערבים הגיעו בזעם לסרטון שפרסם אמש (שני) ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ובו אמר כי "ניתן להבין" את הכעס שהתעורר בעקבות דבריו ביום הבחירות, אז הזהיר את בוחריו כי "המצביעים הערבים באים בכמויות אדירות לקלפי". יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה, עמיתו לסיעה אחמד טיבי וח"כ זוהיר בהלול (המחנה הציוני) הטילו ספק רב בכנותו של נתניהו וטענו כי יש מניע נסתר למהלך.

"ראיתי את הסרטון ושאלתי את עצמי אם מדובר באותו אדם שניסה בכל מאודו למנוע את התוכנית הכלכלית, שניסה להוסיף עוד ועוד התניות עד שהתכנית תהיה בלתי ישימה", אמר עודה. "האם זה אותו ראש ממשלה שהסית נגדנו בבחירות ומאז רק הלך והחריף באמירותיו המסיתות? כשראיתי שבחרת לפנות אלינו גם באנגלית הבנתי בדיוק לאן המסר הזה מיועד ומה מטרתו. לכן אני אומר לראש הממשלה בשם הציבור הערבי: את מפגן הצביעות שלו אנחנו לא קונים".

לקריאה נוספת:
אלופים (במיל') תומכים באזריה: "חיילים שנכשלים לא צריכים להיות מואשמים"
ביטול חובת לימודי ליבה במוסדות חרדיים אושר בקריאה ראשונה
הדרום הפרוע: שני פעוטות בני שנתיים תועדו רוכבים בכביש מהיר

ח"כ איימן עודה, 14 באוקטובר 2015. נועם מושקוביץ
"כשראיתי את הסרטון באנגלית, הבנתי למי מיועד המסר". ח"כ עודה/נועם מושקוביץ

ח"כ טיבי אמר כי מדובר בספין. "פנייתו הנרגשת של מר נתניהו לתושבי טייבה ורהט באנגלית מעלה חיוך וסימני שאלה על הרקע לספין הזה. אם ראיתם רעידות קלות בסרטון זה בגלל שגם הצלם נקרע מצחוק. נתניהו אפילו לא מתנצל על אמירתו הגזענית אז, אלא 'מתנצל אם דבריו לא הובנו כהלכה'. שוב הערבים (והיהודים) לא הבינו את הגיגיו. מעניין אם המניע הוא הביקורת מארגון ה-OECD או גורם בינלאומי אחר".

לדברי טיבי, נתניהו, שביקש מהציבור הערבי "לקחת חלק בחברה הישראלית" בהמוניו, הוא גורם מכשיל בהשתלבותו. "הוא באופן אישי וממשלתו אחראים לפערים העצומים בין היישובים הערבים והיהודים, והוא זה שמתגאה בהריסות בתים במקום שילוב אמתי. גם הספין הזה לא יתפוס".

ח"כ בהלול נאם במליאת הכנסת נגד הסרטון. "בנימין נתניהו, אמן המילים והחזיונות, התעורר מרבצו וקרא לציבור הערבי לבוא ולקחת חלק בחברה הישראלית. אותו נתניהו שרק אתמול הריץ חוקים נגד נציגיהם האותנטיים של החברה הערבית. אותו נתניהו שמתחזק ממשלה שמסיתה ומעודדת גזענות נגד ערבים כל היום וכל הליל, פתאום מתעורר וקורא לשילובם. אנחנו לא קונים את הספינים שלך - נתניהו אמן מלים, אבל רחוק מלהיות אמן מעשים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
ח"כ בהלול התייחס לדבריו שעוררו סערה: "ברק ולבני אמרו דברים דומים". ערן גילווארג
"נתניהו אמן מלים". בהלול/ערן גילווארג

בסרטון שפרסם אמש נתניהו בחשבון היוטיוב שלו אמר ראש הממשלה כי לא התכוון לפגוע בציבור הערבי. "אף על פי שהתכוונתי למפלגה פוליטית ספציפית, אנשים רבים נפגעו, וניתן להבין זאת", אמר. "אני התנצלתי על האופן שבו הובנו דבריי. אלא שהיום אני מבקש ללכת צעד אחד קדימה. היום, אני מבקש מכם אזרחי ישראל, לקחת חלק בחברה הישראלית – בהמוניכם. עבדו בהמוניכם, למדו בהמוניכם, שגשגו בהמוניכם. ישראל חזקה בזכות – ולא למרות – הגיוון והפלורליזם שמאפיינים אותה".

עוד אמר נתניהו: "למעלה מ-20% מאזרחינו הם ערבים. אתם הגעתם להישגים מדהימים - שופטים בבית המשפט העליון, חברי כנסת, סופרים בעלי שם, רופאים, רוקחים, יזמים, בעלי חברות בתעשיות ההייטק, מדענים. אני גאה בתפקיד שאתם ממלאים בהצלחתה של ישראל. אני רוצה שתמלאו תפקיד גדול אף יותר".

נתניהו שעות לפני סגירת הקלפיות: "הערבים באים בכמויות לקלפי"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully