וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר במליאה: רשויות יחויבו לבנות יותר דירות של 3 חדרים ומטה

25.7.2016 / 22:03

החוק צפוי להגביר את קצב בניית הדירות הקטנות, שמאכלסות לרוב צעירים וקשישים - אך מהוות רק כ-8% מהדירות שנבנו בשנה האחרונה. ח"כ אלי כהן: "החיסכון יתבטא גם בעלויות ועד הבית והארנונה"

אתר בנייה של חברת ארזי הנגב בבאר שבע 12.4.2016. ראובן קסטרו
הדירות הקטנות חוזרות לשוק?/ראובן קסטרו

הצעת חוק המחייבת רשויות מקומיות לבנות דירות של שלושה חדרים לכל היותר אושרה הערב (שני) בקריאה שנייה ושלישית במליאת הכנסת. ההצעה צפויה לתת מענה לירידה המתמשכת בבניית דירות קטנות ברחבי הארץ, שפוגעת בעיקר בזוגות צעירים ובקשישים שאינם זקוקים לדירות גדולות.

לפי הצעת החוק, שיזמו חברי הכנסת אלי כהן (כולנו) ודוד ביטן (הליכוד), הרשויות המקומיות יחויבו לאשר תוספת של 10% יחידות דיור לתכניותיהן למגורים, מבלי להגדיל את זכויות הבנייה, כך שבפועל הדירות עצמן יהיו קטנות יותר. בעקבות החוק, התקנה המאפשרת לרשויות המקומיות להגדיל את יחידות הדיור ביחס לתוכניות בניין העיר ("הקלת שבס"), שאינה מיושמת כמעט כלל, תהפוך לתקנה מחייבת בעת הגשת בקשה בנושא.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
עריקאת על קידום הבנייה בירושלים: "חלק מביסוס משטר האפרטהייד"
ליברמן: "המצב במעברים בשטחים - פגיעה אנושית וביטחונית"
גננות ידווחו על ילד שלא הגיע: "אנחנו אחראיות בגן, לא לפני כן"

הרשויות המקומיות מתנגדות לבניית דירות קטנות

לפי נתוני הממשלה, 92% מהדירות הנבנות בישראל הן בנות ארבעה, חמישה ושישה חדרים. בשל התנגדותם של ראשי רשויות מקומיות החוששים מכניסתן של אוכלוסיות מוחלשות – בעיקר זוגות צעירים ומבוגרים – דירות קטנות יותר כמעט ואינן נבנות. למעשה, בשנת 2015 נבנו רק 3,300 דירות בנות שלושה חדרים ומטה, כ-8% בלבד מסך כלל הדירות.

"הגידול במספר הזוגות הצעירים המתחתנים מדי שנה ועלייה בתוחלת החיים מצדיקה גידול בדירות שלושה חדרים ומטה, אולם בפועל אנו רואים ירידה בהיצע הדירות מסוג זה", אמר ח"כ כהן. "הצעת החוק אמורה להגדיל את היצע הדירות הקטנות, וכך החיסכון יתבטא לא רק במחיר הדירה, אלא גם בעלויות ועד הבית והארנונה".

יו"ר הקואליציה, ח"כ דוד ביטן, הוסיף כי "בעקבות משבר הדיור יש לחייב בחוק את הרשויות והוועדות המקומיות להוסיף 10% יחידות דיור בהקלה, במיוחד כשמדובר בדירות קטנות לטובת זוגות צעירים. הצעת החוק היא מידתית, ומאפשרת לוועדות ולרשויות שיקול דעת ב-20% הנותרים".

רחובות העיר חיפה. ShutterStock
רק 3,300 דירות בנות 3 חדרים ומטה נבנו בשנת 2015. חיפה/ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully