וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשות הפלסטינית: "לתבוע את בריטניה בהאג על הצהרת בלפור"

אילן זלאיט

25.7.2016 / 20:51

"בחלוף מאה שנים האסון של הפלסטינים נמשך", קרא שר החוץ הפלסטיני בפסגת הליגה הערבית. לדבריו, "אנו מבקשים לתבוע בגין הפשעים שבוצעו נגד עמנו, כולל ההצהרה הבריטית שהובילה לנכבה"

צילום: AP, עריכה: אביב אירגז

שר החוץ הפלסטיני ריאד אל-מאלכי קרא היום (שני) למדינות ערב לתבוע את ממשלת בריטניה בגין פרסום הצהרת בלפור בשנת 1917. בנאום שנשא בפני מנהיגי מדינות הליגה הערבית, בפתח פסגת הליגה בנואקשוט, בירת מאוריטניה, קרא: "בחלוף מאה שנים מאז אותו פשע היסטורי, האסון של העם הפלסטיני נמשך".

"אנו מבקשים לתבוע בבית הדין הבינלאומי בגין כל הפשעים שבוצעו נגד עמנו, ועל כך מבקשים לתבוע את ממשלת בריטניה על פרסום הצהרת בלפור, שהובילה לנכבה הפלסטינית", הוסיף אל-מאלכי, בנאום שנשא בשמו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, שנעדר מהוועידה בשל מות אחיו.

עוד בוואלה! NEWS:
ישראל קורצת לחמאס – ומוכיחה שהיא חזקה בעיקר על אבו מאזן
"חיסול המאבק": תכנית רה"מ הפלסטיני לשעבר שקוראת תיגר על אבו מאזן
אינטרס משותף: מצרים מנסה לחדש את השיחות בין ישראל לפלסטינים

שר החוץ הפלסטיני ריאד אל-מאלכי, 2011. AP
"מברכים על יוזמת השלום הצרפתית". אל-מאלכי/AP

אל-מאלכי עוד הדגיש בדבריו כי הפלסטינים "מברכים על יוזמת השלום הצרפתית", וטען כי ישראל ממשיכה באופן שיטתי בבנייתה בהתנחלויות. טרם נמסרה כל התייחסות לכך מצד בריטניה. בעבר דווח על ניסיונות פרטיים של ארגונים פרו-פלסטיניים לקדם קבלת אחריות כלשהי מצד לונדון על הסוגיה הפלסטינית בשל הצהרת בלפור, המכירה בזכותו של העם היהודי לבית לאומי בארץ ישראל, אולם אלה לא הובילו לתוצאות ממשיות כלשהן.

בנאומו בפתיחת הפסגה, אמר אמיר כווית סבאח א-ג'אבר א-סבאח כי ארצו תפעל לכינוס ועידה בינלאומית בנוגע לפגיעה ישראלית בילדים הפלסטיניים. לדבריו, "יש להביא לידיעת העולם את סבלו של הילד הפלסטיני". הוא הוסיף כי "עקשנותה של ישראל מונעת כינון שלום באזור". גם ראש ממשלת בחריין חליפה בן סלמאן אל-חליפה אמר כי "הסוגיה הפלסטינית היא בראש סדר העדיפויות של הליגה הערבית".

שאר נאומי המנהיגים עסקו, בין היתר, בהתנגדותן להתערבותה של איראן במדינות האזור ובפגיעתה בריבונותן, וכן במצב בסוריה ובתימן, שמתמודדות בשנים האחרונות עם מלחמות אזרחים קשות. מנהיגים רבים נעדרו מהוועידה, ברקע הפילוג בקרב המדינות החברות סביב שורת המשברים במזרח התיכון.

על פי הדיווח בעיתון "א-שרק אל-אווסט", מנהיגי מדינות ערב התחייבו בהצהרה המסכמת של היום הראשון של הוועדה "לשמר את הביטחון הלאומי, להיאבק בטרור, לקדם שלום וביטחון ולהילחם בקיצוניות". עוד קראו המנהיגים לפתרון לסכסוכים בלוב, בסוריה ובתימן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

"להפעיל לחץ על ישראל לחתום על האמנה למניעת נשק גרעיני"

בסוגיה הפלסטינית, תכריז הליגה הערבית כי "הסוגיה הפלסטינית חייבת להיות בליבת מאמצינו", תוך "תמיכה במאבק נגד התוקפנות הישראלית". כמו כן, מנהיגי מדינות ערב אימצו את היוזמה הצרפתית למשא ומתן בין ישראל לפלסטינים, לקראת הקמת מדינה פלסטינית.

כמו כן, הצהרת נואקשוט קוראת לקהילה הבינלאומית להפעיל לחץ על ישראל לחתום על האמנה למניעת הפצת נשק גרעיני, ולהטיל פיקוח בינלאומי על תכנית הגרעין הישראלית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully