וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקצב שלהם: אוכלוסיית הצבים הרכים בקישון ממשיכה להתאושש

25.7.2016 / 21:42

נוכחותו של הצב הרך, שנמצא בסכנת הכחדה, מצביעה על מגמה מעודדת של שיקום המערכת האקולוגית של הנחל שנחשב למזוהם ביותר בישראל. "ככל שתיטב איכות המים בנחל, מגוון בעלי החיים בו יגדל"

נמצאו במורד נחל הקישון חמישה קנים של המין צב רך. יולי 2016. אולגה ודוב/ רשות נחל הקישון, מערכת וואלה! NEWS
הצבים הרכים שנמצאו בנחל/מערכת וואלה! NEWS, אולגה ודוב/ רשות נחל הקישון

אוכלוסיית הצבים הרכים שחיה בנחל הקישון, שנמצאת בסכנת הכחדה, מצליחה להמשיך להתקיים בתנאי המחייה באזור - כך עולה מנתונים שפרסמה היום (שני) רשות נחל הקישון. מהנתונים עולה כי בסקירה שנערכה על ידי הרשות, נמצאו חמישה קני צבים רכים, ומדובר בעדות נוספת להתאוששותם, בהמשך לסקירה שנערכה מוקדם יותר העונה.

נוכחותם של הקנים בגדות הנחל מעידה לפי הרשות על תנאי מחייה מתאימים והמשך התחדשות אוכלוסיית הצב הרך, שחי במים מתוקים ונחשב לאוכל-כל, בקישון. מספר הקנים שנמצאו הם ביחס זהה בהשוואה למספר הקנים שנמצאו על גדות הקישון בעשור האחרון, אך הוא עדיין קטן בהשוואה לבתי גידול נחליים אחרים.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
הלוויתן שנצפה בחופי הארץ הגיע לחיפה: "בחיים לא ראו מחזה כזה"
"מכת מוות למאות אלפי תושבים": מתחם בתי הזיקוק בחיפה יורחב
הישג לירוקים: קו המתח החדש לא יסכן מאות אלפי עופות בעמק החולה

נמצאו במורד נחל הקישון חמישה קנים של המין צב רך. יולי 2016. אלון בן מאיר/ רשות נחל הקישון, מערכת וואלה! NEWS
"אנו רואים עלייה הדרגתית בעושר המינים בנחל". קני הצבים בנמל/מערכת וואלה! NEWS, אלון בן מאיר/ רשות נחל הקישון

זוהי השנה ה-11 שבה מתבצע הסקר מאז ששבו הצבים לחיות ולקנן בנחל קישון, כחלק מפעולות המעקב אחר התאוששות החי והצומח בסביבת הנחל המשתקם. לדברי מנכ"לית רשות נחל הקישון, שרון נסים, "כתוצאה מפעולות השיקום, ועם שיפור איכות מי הנחל, ניתן לראות עלייה הדרגתית בעושר המינים והתבססות שוכני הקבע בנחל".

בסקר, שאותו ערכה רשות הנחל בשיתוף רשות הטבע והגנים, נמצאו סימנים לבקיעת צבים בארבעה מהקנים, ולטריפת הביצים בקן אחד. "הסקר מבוצע תוך כדי שיט וסריקת גדות הנחל", הסביר אלון בן מאיר, ממונה הפיקוח ברשות נחל הקישון. "השנה, בהתאם למדיניות ארצית כוללת, נמנענו מלחשוף את הביצים הקבורות מחשש כי פעולה זו חושפת את הקנים לסכנת טריפה גבוהה יותר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

"המערכת האקולוגית ממשיכה להתאושש"

תצפיות של צבים רכים בוגרים במורד נחל קישון, אשר סובל מתדמית של הנחל המזוהם ביותר בישראל, נערכות משנת 2001 שבה החל תהליך השיפור באיכות מי הנחל. בשל כושר שרידותם הגבוה ועמידותם באיכויות מים נמוכות, הצבים הרכים היו מבין בעלי החיים הימיים הראשונים לשוב לנחל המשתקם. לא ידוע מהו גודל אוכלוסיית הצב הרך בקישון, ומעט ידוע גם על אורח החיים של בעל חיים זה, עקב סביבת המחייה הייחודית שבה חי.

"ככל שתיטב איכות המים בנחל, תפחת פריחת האצות והמערכת האקולוגית תמשיך ותתאושש", הוסיפה מנכ"לית רשות נחל הקישון. "כתוצאה מכך, מצאי בעלי החיים האקווטיים (ימיים, ע"ח) יגדל, ואנו צופים כי נראה גם גידול באוכלוסיית הצב הרך שניצב בראש שרשרת המזון בנחל כטורף על".

נמצאו במורד נחל הקישון חמישה קנים של המין צב רך. יולי 2016. אולגה ודוב/ רשות נחל הקישון, מערכת וואלה! NEWS
היו מבעלי החיים הראשון לשוב לקישון עם תחילת שיקום הנחל. צב רך/מערכת וואלה! NEWS, אולגה ודוב/ רשות נחל הקישון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully