וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן: "המצב במעברים בשטחים - פגיעה אנושית וביטחונית"

25.7.2016 / 17:08

שר הביטחון התייחס למעברים במסגרת שעת שאלות במליאת הכנסת, ואמר: "זה לא בריא הן ליהודים והן לפלסטינים. אין עמדות, אין כח אדם". על מדור "תודעה יהודית" בצה"ל: "האבות המייסדים של הציונים לא בדיוק היו שומרי מצוות"

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: אביב אירגז

שר הביטחון אביגדור ליברמן התייחס אחר הצהריים (שני) במסגרת "שעת שאלות" במליאה ל"פגיעה הביטחונית והפגיעה האנושית" במעברים בשטחי הגדה המערבית. "מה שקורה במעברים לא סביר", אמר ליברמן. "זו פגיעה ביטחונית, פגיעה אנושית, כולם סובלים שם - יהודים, ערבים, פלסטינים. אני עובר במעברים וזה פשוט לא בריא. אין מספיק מסלולים, אין מספיק עמדות בידוק, אין כוח אדם".

לטענת ליברמן, המצב המעברים נוצר מאחר ששלוש רשויות שונות מפחות עליהם. "יש שלוש רשויות שמפעלות את המעברים - רשות שדות התעופה, המשרד לביטחון הפנים ומשרד הביטחון", אמר. "יש אנדרלמוסיה לא פשוטה. אני מקווה שנצליח להעביר בתקציב הדו-שנתי הבא את הנושא, כדי לשפר את זה מכל הבחינות - ביטחונית ואנושית".

ליברמן עונה על שאלות מצד הח"כים, שאותן לא ראה לפני כן ולכן לא יכול היה להתכונן אליהן, כחלק מנוהג פרלמנטרי שחל בעבר וחודש במושב הכנסת האחרון, ונועד לצמצם את מספר הצעות האי-אמון שעולות במליאה. מסגרת הזמן לכל שאלה היא שתי דקות, ולכל תשובה לא יותר משלוש דקות, ולחברי האופוזיציה יש יתרון במספר השאלות – לפחות שלושה רבעים מהשואלים יהיו מהאופוזיציה.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
נתניהו בוועדה לביקורת המדינה: "לא אהיה במשרד החוץ באופן תמידי"
אחרי המחאה: התקיים דיון בכנסת על חיילות בצה"ל - בלי יו"ר הוועדה
"הבטחנו - וקיימנו": כך הצליחו החרדים למחוק את "מורשת לפיד"

שר הביטחון אביגדור ליברמן במסגרת שעת שאלות, כנסת. יולי 2016. נועם מושקוביץ
"לא אכפת לי מאיפה תבוא עזרה הומניטרית - כל עוד היא בפיקוחי". ליברמן/נועם מושקוביץ

ליברמן התייחס גם להשפעת הסכם הפיוס עם טורקיה על רצועת עזה, ואמר: "מבחינתי, לא אכפת לי מאיפה תבוא עזרה הומניטרית אם זה תרופות, שמיכות, אוכל, ואם זה קרוואנים ומבנים יבילים – כל עוד אני מפקח על המוצרים שנכנסים לרצועה. גם אם זה יבוא מקטאר, סעודיה, או כל מדינה אחרת. צריך להתייחס לבני אדם כבני אדם". לדבריו, יש להבחין בין האזרחים לבין חמאס, ש"רוצה לקבל מעבר גבול שלא מפוקח על ידי מדינת ישראל ששם יוכל להבריח דברים חופשי".

בהתייחס לשאלתה של ח"כ רחל עזריה (כולנו) על מצבו של מדור תודעה יהודית בצה"ל, שבו משרתים גברים בלבד, אמר: "אני רוצה לראות בתודעה יהודית גם חילונים ונשים. האבות המייסדים של הציונים לא בדיוק היו שומרי מצוות. אין שום סיבה שלא יהיו מיוצגים במדור כל מי שמשרת בצבא".

בהתייחס לשאלתה של ח"כ איילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני) על מינויים של יוצאי המפלגה יאיר שמיר, יצחק אהרונוביץ ועוזי לנדאו לתעשיות הביטחוניות, אמר ליברמן: "כשאני ממנה בן אדם בתפקיד כל כך אחראי ורגיש, אני רוצה להיות בטוח שאני יכול לסמוך עליו ושהוא אכן מתאים. יאיר שמיר שימש פעמיים כיור התעשייה האווירית והביא אותה להישגים, והוא משמש עד היום יו"ר דירקטוריון נתע יש לו ניסיון עסקי פוליטי. גם ברפאל - עוזי לנדאו - מהנדס במכללה זניחה שנקראת MIT שנים היה יו"ר ועדת חוץ וביטחון, לא רואה שום סיבה שלא ימלא את התפקיד הזה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
איילת נחמיאס ורבין במסגרת שעת שאלות לשר הביטחון אביגדור ליברמן , כנסת. יולי 2016. נועם מושקוביץ
שאלה על מינויים של יוצאי המפלגה לראשות התעשיות הביטחוניות. נחמיאס ורבין/נועם מושקוביץ

הבוקר פורסם בוואלה! NEWS כי ממשלת ישראל, באישורם של ראש הממשלה בנימין נתניהו וליברמן, אישרה העברת משכורות של פקידי חמאס ברצועת עזה דרך קטאר, בסך של כ-31 מיליון דולר. מדובר בצעד יוצא דופן מצדו של שר הביטחון, לאחר שבשנים האחרונות - הן כשהיה במשרד החוץ והן באופוזיציה - התנגד נחרצות למהלך.

כמו כן, בשבוע האחרון זימן ליברמן את מפקד גל"צ ירון דקל לשיחת בירור, לאחר שהתחנה הודיעה על כוונתה לשדר תכנית על המשורר הפלסטיני מחמוד דרוויש במסגרת שיתוף הפעולה עם האוניברסיטה המשודרת. בשיחתם של השניים, אמר ליברמן לדקל כי "יש הבדל גדול בין חופש הביטוי לחופש השיסוי ומחובתם של מפקדי התחנה להבהיר זאת למגישים, לכתבים ולעורכים בתחנה". עוד הוא הוסיף כי "לפי אותו היגיון ניתן גם לצרף לנרטיב הישראלי את מורשתו של המופתי אל-חוסייני או לשבח בשידור את האיכות הספרותית של 'מיין קאמפף'".

בשבוע שעבר הגיע ראש הממשלה בנימין נתניהו למליאה לאותה המטרה, ונשאל על ידי ח"כ יעל כהן פארן (המחנה הציוני) לגבי הדיווחים על הנפקת דרכון מזויף לבנו ועל הקשר של זה לכאורה להדלפת מסמכי פנמה. "לא דרכון, לא פנמה, לא חשבון ולא כלום", השיב נתניהו. "יש כל כך הרבה שיטפון. עוסקים בזה הרבה שנים ולא מצאו כלום כי לא היה כלום. גם במקרה הזה אין אש ואין עשן, יש אוויר חם. הרבה אוויר חם. אני מבקש מכל השואלים ואפילו מאלה שאולי תקווה בלבם – אל תמהרו לתפור חליפות. עצרו את החייטים. בכלל, זו עצה טובה. אני רוצה לתת לכם אזהרת ספוילר. לא יהיה כלום. כי אין כלום. אין שום דבר".

(עדכון ראשון: 16:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully