וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחבל מגרמניה נשבע אמונים לדאעש בסרטון שנמצא בטלפון שלו

25.7.2016 / 17:33

הרשויות בבוואריה אישרו כי הפיצוץ בסמוך לפסטיבל מוזיקה היה "פיגוע טרור". בסרטון שצילם המחבל, שנמלט מחאלב והיה אמור להיות מגורש לבולגריה, הוא הבטיח "לנקום" בגרמניה. דאעש: "המפגע הוא חייל של הארגון"

צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ניר חן, עריכת תוכן: לירן מוסלי ברן וסיגל סיריוס, תחקיר: אסתי סדקה ועומר שליט, הפקה: תום רוכלין

הפליט הסורי בן ה-27 שהתפוצץ הלילה (שני) בסמוך לאתר שבו נערך פסטיבל מוזיקה בעיר אנסבך שבדרום גרמניה נשבע אמונים לארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) – כך עולה מסרטון שנמצא במכשיר הטלפון שלו. שר הפנים של מדינת בוואריה, יואכים הרמן, מסר היום במסיבת עיתונאים כי הצעיר, שנמלט מהעיר חאלב, הבטיח "לנקום" בגרמניה בסרטון שהקליט.

הרמן ציין כי הסרטון, לצד חומרים נוספים שנמצאו בטלפון שלו, מצביעים על כך שמדובר ב"פיגוע טרור". על פי הרשויות, לא ידוע על קשר ממשי כלשהו לארגון טרור מוכר, אולם ממצאי החקירה עד כה מצביעים על השקפות דתיות קיצוניות שאימץ המחבל, שנהרג בפיגוע ופצע 12 בני אדם נוספים.

בסוכנות הידיעות של דאעש, "אעמאק", נמסר כי "מבצע פיגוע ההתאבדות הוא אחד מחיילי המדינה האסלאמית, שביצע את הפיגוע בתגובה לקריאות לפגיעה במדינות הקואליציה שטובחת במדינה האסלאמית". מדובר בהודעה דומה לכמה מקרים דומים בעבר, שבהם מפגע בודד נשבע אמונים לדאעש, אולם פעל באופן עצמאי וללא קשר ממשי לארגון.

עוד בוואלה! NEWS:
הטבח במינכן: הרוצח תכנן את הירי שנה, נער אפגני חשוד שסייע לו
מחבר הספר שנמצא אצל היורה ממינכן: "הוא ניסה להבין את עצמו"
זה היורה שרצח תשעה במינכן: "סבל מדיכאון והתעניין בטבח המוני"

סמוך לזירת פיגוע ההתאבדות באנסבך שבגרמניה. 25 ביולי 2016. רויטרס
"עלינו להמשיך לחיות את חיינו באופן חופשי". זירת הפיצוץ באנסבך, הלילה/רויטרס

כמו כן, הרמן ציין כי סרטונים אלימים נוספים בעלי "תוכן סלפי" וציוד שעשוי לשמש להרכבת פצצות נמצאו בביתו של המחבל. להערכת הרשויות, היה בביתו מספיק ציוד להרכבת לפחות פצצה נוספת – מה שמעלה ספק בנוגע לכוונתו של המחבל, ששמו טרם פורסם, להתאבד. בין היתר, נמצא נפט, חומרים כימיים וציוד נוסף. בכיסו של המחבל נמצאה חביל מגולגלת של שטרות של 50 אירו.

מוקדם יותר פורסם כי המחבל עמד בפני גירוש לבולגריה. בהמשך, התברר כי הוא הגיש את בקשת המקלט הראשונה שלו בבולגריה, ולכן לא התקבלה בגרמניה. "אי אפשר לגרש בשלב זה סורים לסוריה, אולם זה לא אומר שאי אפשר לגרש סורים באופן כללי", אמר דובר משרד החוץ טוביאס פלט במסיבת עיתונאים. "הסורי באנסבך עמד בפני גירוש וזה היה לבולגריה". הוא ציין כי הוא קיבל שני צווי גירוש, האחרון שבהם ב-13 בחודש.

הרשויות ממשיכות כעת בבחינת הראיות מביתו של המחבל, כולל אינדיקציות לקשר כלשהו עם גורמים נוספים שהיו עשויים להיות מעורבים בתכנון המתקפה. עד כה, נמסר כי ידוע שהמחבל הגיש תלונה יחד עם אדם נוסף נגד אדם שלישי, חבר חיזבאללה. עם זאת, טרם התברר אם יש לכך קשר לחקירה הנוכחית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
סמוך לזירת פיגוע ההתאבדות באנסבך שבגרמניה. 25 ביולי 2016. רויטרס
בביתו של המחבל נמצאו חומרים להרכבת פצצה נוספת. זירת האירוע, הלילה/רויטרס

במקביל, שר הפנים של גרמניה, תומס דה מזייר, הורה על תגבור האבטחה בשדות תעופה, בתחנות רכבת ובמקומות הומי אדם נוספים. הוא קרא לציבור לשמור על רוגע, והוסיף: "באופן טבעי, אנשים מודאגים, ותוהים אם עליהם לשנות את השגרה. אסור לעשות זאת. עלינו להמשיך לחיות את חיינו באופן חופשי". דובר מטעם משרד החוץ של גרמניה הוסיף כי הסכנה מפני מתקפות נוספות ברחבי המדינה עדיין גבוהה. מדובר בתקרית הביטחונית הרביעית בגרמניה והשלישית בבוואריה בתוך שבוע.

דוברת מטעם הממשלה מסרה במסיבת העיתונאים כי מוקדם מדי להחליט על שינוי במדיניות הפליטים של גרמניה, זאת בטרם הסתיימה חקירת ההתקפה הלילה. "הפעולות שהתרחשו בימים ובשבועות האחרונים לא הראו לנו תמונה אחידה", אמרה הדוברת. "רוב הטרוריסטים שהוציאו לפועל פיגועים באירופה בחודשים האחרונים לא היו פליטים".

שר הפנים של מדינת בוואריה, יואכים הרמן, במסיבת עיתונאים בעקבות פיגוע התאבדות בעיר אנסבך, גרמניה. יולי 2016. רויטרס
לא ידוע על קשר לארגון טרור מוכר. הרמן, היום/רויטרס

אתמול רצח פליט סורי אישה ופצע כמה בני אדם נוספים בתקיפת מצ'טה בעיר רויטלינגן הסמוכה לשטוטגרט. עם זאת, המשטרה אמרה כי אין סימנים לכך שמדובר באירוע טרור וכי הצעיר נמצא במעצר. ביום שישי נרצחו תשעה בני אדם במסע ירי של צעיר בן 18 ממוצא איראני, שפתח באש במרכז קניון במינכן. בהמשך, הצעיר, עלי סונבולי, שם קץ לחייו. מהחקירה עלה כי הוא התעניין במעשי רצח המוניים בארצות הברית ובנורבגיה וכי רכש את כלי הנשק שלו בצורה בלתי-חוקית. נער אפגני בן 16 נעצר אתמול בחשד שידע על כוונות הרוצח והיום נודע כי הוא נפגש עמו לפני המתקפה ומחק שיחות שקיים עמו בווטסאפ.

לפני שבוע תקף פליט בן 17 מאפגניסטן נוסעים ברכבת בסמוך לעיירה וורצבורג באמצעות גרזן וסכין. הוא פצע חמישה בני אדם, בהם ארבעה בני משפחה מהונג קונג, חלקם באורח קשה. הוא נורה למוות בידי המשטרה לאחר שניסה להימלט. בחדר שבו שהה נמצא דגל דאעש וכעבור כמה שעות פרסם הארגון סרטון ובו איים הפליט לבצע פיגועים.

(עדכון ראשון: 15:08)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully