וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו בוועדה לביקורת המדינה: "לא אהיה במשרד החוץ באופן תמידי"

25.7.2016 / 14:28

ראש הממשלה אמר בדיון שעסק בהסברה ישראלית ובמצבו של משרד החוץ כי הוא מתכוון לחלק בקרוב כמה מהתיקים שהוא מחזיק בהם "כדי להתמקד במשימות חשובות", אולם לא פירט מעבר לכך. לדבריו, הוא שואף לקדם את המו"מ עם הפלסטינים באמצעות מדינות ערב

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: יאיר דניאל

ראש הממשלה בנימין נתניהו הופיע היום (שני) בפני הוועדה לביקורת המדינה בכנסת, בדיון שעסק בהסברה הישראלית ובמצבו של משרד החוץ, ואמר כי הוא אינו מתכוון להמשיך להחזיק את משרד החוץ בידיו באופן תמידי. נתניהו אמר בדיון גם כי הוא מתכוון לחלק בקרוב כמה מהתיקים שהוא מחזיק בהם, אולם לא סיפק פרטים נוספים בנושא. "זה יקל עליי להתמקד במשימות החשובות", הסביר.

נתניהו הגיע לדיון על רקע דוח שפרסם מבקר המדינה, השופט בדימוס יוסף שפירא, בנושא כישלון הממשלה במאבק נגד תנועת החרם על ישראל ותופעת ה-BDS. נתניהו הגיב למסקנות הדוח וטען כי בפועל, ישראל נחלה הצלחה בשתי זירות אלו, וכי התנועות שמובילות את המגמות הללו נמצאות כיום במגננה.

חברת הכנסת קארין אלהרר (יש עתיד) שאלה את נתניהו במהלך הדיון כמה פעמים נפגש, מתוקף תפקידו כראש הממשלה ושר החוץ, עם פורום של כל השרים הרלוונטיים לדיון ב-BDS. נתניהו אמר כי דיון כזה התקיים בממשלה, וממלא מקום היועץ לביטחון לאומי, יעקב נגל, הוסיף כי דיון דומה צפוי להתקיים בשבועות הקרובים. "המבחן האמתי של ההסברה הוא שלא יכבלו לנו את הידיים כשנצטרך להגן על עצמנו", אמר נתניהו. כדוגמה לכך, אמר ראש הממשלה כי במהלך מבצע "צוק איתן", היתה לישראל יד חופשית לפעול נגד הטרור מעזה.

לקריאה נוספת:
סקר חדש: טראמפ מוביל על קלינטון לאחר הופעתו בוועידה
ארדואן מוחק את שרידי הדמוקרטיה בטורקיה – והמערב מפהק
הפתרון של המשטרה להתפרעות חסידי ברלנד: חומה של שוטרות

ראש הממשלה בנימין נתניהו, ישיבת הממשלה. יולי 2016. רויטרס
"יש בעיה בתנאים של משרד החוץ". נתניהו/רויטרס

בדוח מבקר המדינה על המאבק ב-BDS עלו טענות חמורות לגבי הפיצול בטיפול בבעיה זו בין משרדי ממשלה שונים, באופן שפוגע ביעילות המאמץ ומחליש את משרד החוץ. נתניהו אמר כי הוא לא מקבל את הטענה שהמאבק בנושא צריך להיות מרוכז באופן בלעדי בידי משרד החוץ, וכי במדינת ישראל נושאי חוץ רבים מטופלים באופן קבוע על ידי לשכת ראש הממשלה. עם זאת, הוא הודה כי "יש בעיה בתנאים של עובדי משרד החוץ", וזאת בתשובה לטענות על כך שדיפלומטים מוכשרים עוזבים את המשרד על רקע התנאים.

בהקשר המדיני, אמר נתניהו כי הוא שואף לקדם את המשא ומתן עם הפלסטינים דרך התקדמות במגעים עם מדינות ערב. לדבריו, ישראל מעוניינת לפעול בנושא זה יחד עם מצרים, שהציעה לשמש מתווכת בין הצדדים, וכי הוא מעוניין להרחיב את יחסי השלום של ישראל גם למדינות ערביות נוספות, כאלה שאינן עומדות כיום בקשרים רשמיים עם ירושלים. מטרת השיחות הללו, לדברי נתניהו, היא "מדינה פלסטינית מפורזת שמכירה במדינה היהודית". הוא הוסיף כי אינו חוזר בו מנאום בר-אילן, וזאת למרות שלפני הבחירות האחרונות, טען ההיפך ואמר כי בתקופת כהונתו לא יאפשר הקמת מדינה פלסטינית.

בתגובה לביקורת של ח"כ ציפי לבני (המחנה הציוני), שאמרה כי ממשלתו של נתניהו לא מחויבת לפתרון שתי המדינות וכי הוא נכשל בזירה הבינלאומית, אמר נתניהו: "אני מוביל מדיניות של שתי מדינות לשני עמים, ואם יהיה לנו פרטנר נביא את זה להחלטה". לטענתו, במצב הנוכחי כיום אין לישראל פרטנר, ולכן זה דיון לא רלוונטי. לבני האשימה את נתניהו גם בכישלון מוחלט במאבקו לבלימת הסכם הגרעין עם איראן. "אילולא הפעילות הדיפלומטית שלנו, לאיראן היו נשקים גרעיניים מזמן", השיב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully