וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד נדיר: וולברין נמצא בקליפורניה - והוא היחיד שתועד שם מאז 1920

30.7.2016 / 6:48

חוקרים הופתעו למצוא גרגרן מסייר ביערות קליפורניה - וסבורים שזה אותו אחד שנצפה לפני 8 שנים באזור. הגרגרנים נמצאים בסכנת הכחדה בעקבות ההתחממות הגלובלית - והחוקרים מאמינים שהגרגרן שנמצא בקליפורניה הוא היחיד שתועד באזור מאז 1920

CDFW

כריס סטרמר, ביולוג חיות בר, קיבל בינואר האחרון התראה משוטרים על עקבות חריגות שנמצאו על השלג ליד טראקי, קליפורניה. בשיתוף מחלקת הדגים וחיות הבר של קליפורניה, הוא הציב ביער הלאומי, טאהו, מצלמות בשליטה מרחוק בניסיון ללכוד בווידאו את היצור המסתורי שמסתובב ביער. ב-19 בפברואר השנה תועד לראשונה במצלמה מאז 2008 וולברין ('גרגרן' בעברית) בסיירה נבדה (רכס הרים בקליפורניה). סטרמר מאמין שהוא הראשון שתועד באזור מאז 1920 מאחר שלדעתו זהו תיעוד נוסף של "באדי", אותו גרגרן שנצפה בקליפורניה לפני 8 שנים ועשה קאמבק מפתיע. תיעוד נוסף של הגרגרן מה-27 בפברואר מראה אותו מטפס על העץ לכיוון פיתיון שהונח לו שם.

תיעוד נדיר של גרגרן. צילום מסך
באדי? זה אתה? תיעוד נדיר של גרגרן בקליפורניה/צילום מסך

"העקבות היו ללא ספק של הגרגרן", אמר סטרמר לעיתון "סיירה סאן", "זה מאוד מרגש לראות אותו בווידאו. מאוד מרגש למצוא את המין הזה בקליפורניה. לחשוב שסביבנו חיים גרגרנים זה די מדהים". סטרמר ממתין לתוצאות בדיקת ה-DNA, שנלקחה מדגימות הרוק שנאספו על העץ. כך הוא יוכל לאשר שזה אכן באדי, ושהיום הוא ככל הנראה כבר בן 9. "אני די בטוח – 95 אחוזים - שזה אותו אחד", הוא הוסיף. לצערו, תוחלת החיים של גרגרן נעה בין 6 ל-10 שנים ולכן אם מדובר באותו אחד - סביר להניח שהוא ימות בקרוב.

עוד באותו נושא

קוף השימפנזה הבודד בעולם זכה לביקור מרגש במיוחד

לכתבה המלאה

תיעוד נוסף של הגרגרן

השופטת המחוזית של ארה"ב, דנה כריסטנסן, הורתה לפעול ככל האפשר כדי להגן על המין הנכחד מההתחממות הגלובלית. הגרגרן, ממשפחת הסמוריים, מצוי באזורים הצפוניים של העולם, כגון צפון אמריקה, צפון רוסיה ואלסקה. הוא דומה לדוב, המבנה שלו מוצק וחזק ולסתותיו חזקות מאוד. עד כה נאספו לא מעט דיווחים על גרגרנים שפלשו לבקתות של אנשים - אם כי הם ידועים כחיה ביישנית שמעדיפה להסתתר מבני האדם ולכן לרוב אינם מהווים סכנה. עד התיעוד האחרון של החיה ב-2008, חוקרים היו בטוחים שלא נשאר זכר לקיומה בקליפורניה. על פי הערכה, רק כ-250 עד 300 גרגרנים שרדו באזורים המרוחקים של מונטנה, ויומינג, איידהו, וושינגטון ואורגון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully