וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרמניה: 12 נפצעו בפיגוע התאבדות של מבקש מקלט סורי בדרום המדינה

צעיר שבקשת המקלט שלו נדחתה התפוצץ במסעדה בעיר אנסבך שבבוואריה. ככל הנראה, הוא תכנן לפגוע בפסטיבל מוזיקה סמוך, אך לא הצליח להיכנס. ברשויות מעריכים: הרקע אסלאמסטי. זאת התקרית הביטחונית השלישית בבוואריה בתוך שבוע

צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ניר חן, עריכת תוכן: לירן מוסלי ברן וסיגל סיריוס, תחקיר: אסתי סדקה ועומר שליט, הפקה: תום רוכלין

12 בני אדם נפצעו הלילה (שני), בהם שלושה באורח קשה, בפיצוץ שאירע במסעדה בעיר אנסבך שבדרום גרמניה.
שר הפנים של מדינת בוואריה, יואכים הרמן, הודיע כי הפיצוץ במסעדת "יוג'ין" נגרם כתוצאה ממטען חבלה שהיה על גופו של מבקש מקלט בן 27 מסוריה, שבקשת המקלט שלו בגרמניה סורבה. הוא ציין כי ייתכן שהרקע לאירוע הוא אסלאמסטי.

לדברי שר הפנים של בוואריה, חומרי הנפץ שנמצאו בתיקו של המחבל "היו מספיקים לפגיעה באנשים רבים בהרבה". עוד הוא מסר במסיבת עיתונאים שכינס כי מבקש המקלט הגיע לגרמניה לפני כשנתיים. המחבל התפוצץ במסעדה לאחר שלא הצליח להיכנס לפסטיבל מוזיקה שהתקיים מול המסעדה ובו השתתפו כ-2,500 איש, מה שמעיד ככל הנראה כי מטרתו הייתה לפגוע באלפי החוגגים בו.

"זה נורא שמישהו שהגיע למדינה שלנו כבדי לבקש מקלט ביצע פעולה כזאת מרושעת ופצע מספר גדול של אנשים כאן, חלקם באורח קשה", אמר שר הפנים במסיבת עיתונאים שכינס הבוקר. "זאת התקפה נוראית נוספת שתגביר את החשש הביטחוני הגדול ממילא של אזרחינו. עלינו לעשות כל שביכולתנו כדי למנוע את התפשטות האלימות הזאת מצד אנשים שבאים לכאן לבקש מקלט".

עוד בוואלה! NEWS:
גרמניה: פליט סורי רצח אישה במצ'טה ליד שטוטגרט
מחבר הספר שנמצא אצל היורה ממינכן: "הוא ניסה להבין את עצמו"
זה היורה שרצח תשעה במינכן: "סבל מדיכאון והתעניין בטבח המוני"

סמוך לזירת פיגוע ההתאבדות באנסבך שבגרמניה. 25 ביולי 2016. רויטרס
כוחות מאבטחים את זירת הפיגוע באנסבך, הבוקר/רויטרס

לדבריו, עדיין לא ברור אם מבקש המקלט תכנן להרוג רק את עצמו "או לקחת עמו את חייהם של אחרים". הרמן אמר כי האיש, שזהותו טרם פורסמה, חיה באנסבך במשך זמן מה. על אף שבקשת המקלט שלו נדחתה, הוא לא היה בסכנה להיות מגורש בשל מלחמת האזרחים בביתו.

שר הפנים של בוואריה הוסיף כי הוא אינו שולל כי מדוברת בפיגוע אסלאמסטי, כשהוא מציין את תיקו של מבקש המקלט שהיה מלא בחומרי נפץ ובחלקי מתכת שהיו מספיקים כדי להרוג אנשים נוספים.

התקרית הזאת צפויה להגביר את הביקורת כלפי המדיניות של הקנצלרית אנגלה מרקל, שבמסגרתה הגיעו למדינה בשנה שעברה יותר ממיליון מהגרים, רבים מהם נמלטו מסוריה, מעיראק ומאפגניסטן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אזור המסעדה נסגר בידי המשטרה, ובניין עיריית אנסבך הוגדר מרכז חירום עקב האירוע. קודם לכן אישרה ראשת עיריית אנסבך, קרלה זיידל, כי הפיצוץ נגרם ממטען חבלה, זאת לאחר שההערכה הראשונית הייתה שמדובר בפיצוץ בלון גז.

בשבוע האחרון אירעו שלוש תקריות אלימות וקטלניות בדרום גרמניה. אתמול רצח פליט סורי באמצעות מצ'טה אישה בעיר רויטלינגן שליד שטוטגרט. לפי המשטרה, התוקף בן ה-21 היה מעורב בעבר בתקריות אלימות אחרות, אך לפי הראיות לא מדובר באירוע טרור. הוא נעצר לאחר שפגע בעוברי אורח ליד דוכן למכירת קבבים.

המשטרה באזור נמצאת בכוננות גבוהה במיוחד לאחר מסע הירי שהתרחש בקניון "אולימפיה" במינכן ביום שישי האחרון, שבו רצח הצעיר עלי סונבולי תשעה בני אדם. מחקירת המקרה עולה כי סונבולי בן ה-18, תושב מינכן ממוצא איראני, היה מסוקרן במיוחד ממעשי טבח המוניים וככל הנראה לא פעל ממניעים דתיים או לאומיים כלשהם.

שורת התקריות באזור בוואריה החלה לפני כשבוע, כאשר פליט אפגני בן 17 תקף נוסעים ברכבת בסמוך לעיירה וורצבורג באמצעות גרזן וסכין. הוא פצע חמישה בני אדם, בהם ארבעה בני משפחה מהונג קונג, חלקם באורח קשה. הוא נורה למוות בידי המשטרה לאחר שניסה להימלט.

(עדכון ראשון: 01:40)

פיצוץ במסעדה בעיר אנסבך שבדרום גרמניה. 25 ביולי 2016.. טוויטר, צילום מסך
שוטרים וכבאים באנסבך, הלילה/צילום מסך, טוויטר
כוחות משטרה מאבטחים את אזור הפיגוע באנסבך, גרמניה. 25 ביולי 2016. רויטרס
שוטרים בסמוך לזירת הפיצוץ באנסבך/רויטרס
שוטרים מאבטחים את אזור פיגוע ההתאבדות באנסבך שבדרום גרמניה. 25 ביולי 2016. רויטרס
כוחות מאבטחים את זירת הפיגוע באנסבך, הלילה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully