וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחות חללי "צוק איתן" לנתניהו וליברמן: הקימו ועדת חקירה ממלכתית

25.7.2016 / 0:20

שנתיים לאחר המבצע שבו נהרגו 67 חיילים וחמישה אזרחים, משפחות שכולות דורשות להקים ועדה חיצונית ובלתי-תלויה שתבחן את ההכנות למערכה, מהלכה והלקחים ממנה. "הוועדה תתחקר את כל אירועי המלחמה ובעלי התפקידים - כולל את תהליך קבלת ההחלטות", כתבו

עריכה: יאיר דניאל

(תיעוד: כך נראה נוהל "הקש בגג" של צה"ל ברצועת עזה)

32 משפחות משפחות שכולות של חללי מבצע "צוק איתן" קראו אתמול (ראשון), שנתיים לאחר המבצע, להקים ועדת חקירה ממלכתית בראשות שופט שתבדוק את ההתנהלות לפני המבצע בן 50 הימים, במהלכו ואחריו. המשפחות פנו במכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר הביטחון אביגדור ליברמן, והבהירו כי יש להקים ועדה חיצונית לממשלה שתחקור את אירועי המבצע, שבו נהרגו 67 לוחמים וחמישה אזרחים.

במכתב, הזכירו המשפחות את הדרישה מוועדת חוץ וביטחון לבחון את האירועים חרף "השגות רבות שהועלו מפי אנשי ציבור רבים", ואת העובדה כי הוועדה לא פרסמה כל דוח. "לאחרונה התברר שהוחלט לחדש את דיוני ועדת חוץ וביטחון בנושא ולהפיק דוח, דוח שנגנז כבר בעקבות הבחירות אחרונות. אין זה מן הראוי לכנס שוב ועדה שחקרה את האירועים ולמרות זאת בחרה שלא לפרסמם", נכתב.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
תותחים ומסכי מגע: מכונת הלחימה שתחליף הנגמ"שים המיושנים מ"צוק איתן"
קצין השריון שהורה על "מטח הכבוד" ב"צוק איתן" לא יועמד לדין
אם החייל הפצוע שביתו ימומן: "העם אמר - לא מפקירים פצועים בשטח"

ירי ארטילרי לעזה מגבול הרצועה. יותם רונן
כוחות צה"ל בגבול רצועת עזה במבצע "צוק איתן"/יותם רונן

"גם אם הבחירה לא לפרסם נקבעה על ידי אדם אחר מזה העומד בראש הוועדה כעת, יש טעם לפגם בחידוש הדיון לאחר תקופה כה ממושכת והדבר יכול להעיד על חוסר שקיפות או לחצים אחרים שאין מקומם בתחקור אירוע בסדר גודל כזה".

לפיכך, דרשו המשפחות לקיים "תהליך הפקת לקחים אובייקטיבי על ידי ועדה חיצונית ובלתי תלויה, שתוסמך לבדוק ולתחקר את כל אירועי המלחמה ובעלי התפקידים כולל את תהליך קבלת ההחלטות". עוד כתבו: "אנו סבורים שעל הבדיקה להיות שקופה כך שתענה על זכותנו הבסיסית לדעת. לפיכך אנו באים אליכם בבקשה ברורה ושאינה משתמעת לשני פנים להקמת ועדת חקירה ממלכתית בראשות שופט לאירועי 'צוק איתן'".

(עדכון ראשון: 23:40)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully