וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פרחי פלסטין": כך מכין חמאס את נשות הרצועה לעימות עם ישראל

אילן זלאיט

25.7.2016 / 7:10

35 תושבות עזה, כולן בנות של בכירים בארגון, השלימו את הליך ההכשרה שנועד לאפשר להן להתמודד עם סכנות כלפי משפחותיהן. הן עברו אמונים בנשק ובלוחמת סייבר, אך לא יצטרפו לשורות חמאס

עריכה: שניר דבוש

(קייטנת חמאס של נערים ברצועת עזה, בחודש שעבר)

ברצועת עזה הסתיים היום (ראשון) קורס נשים במנגנוני הביטחון של חמאס. מדובר במחזור השני בסך הכל של הקורס, הנושא את השם "פרחי פלסטין", והשתתפו בו 35 תושבות הרצועה, כולן נשים ובנות של בכירים במנגונים של הארגון שקיבלו היכרות עם פעילותו הצבאית.

תכנית האימונים שארכה שבוע הייתה מעין טירונות שכללה הכשרה בסיסית ואימון בתחומים כמו ריגול, אבטחת אישים, לוחמה פסיכולוגית, לוחמת סייבר, עזרה ראשונה, טיפול בחפצים חשודים, פירוק והרכבת כלי נשק, וכן היכרות עם זרועות הביטחון של ישראל. הנשים לא יגויסו לשורות הארגון, אלא יהיו חלק מיוזמה חדשה שנועדה לתת להן כלים להגן על עצמם ועל משפחותיהן - בעיקר אלו שנשואות לבכירי המנגנונים הנמצאים בסכנה.

קורס נשים במנגנוני הביטחון של חמאס, רצועת עזה. יולי 2016. מען, אתר רשמי
תכנית האימונים הייתה כמו טירונות. אחת מנשות הקורס מתאמנת בנשק/אתר רשמי, מען

מנהל אגף האימונים בכוחות הביטחון של חמאס, עבד אל-כרים א-שאער, אמר בטקס הסיום: "מטרתו של הקורס היא שהמשתתפות ירכשו כלים ויד שיאפשרו להן להגן על בתיהם ומשפחותיהן מהסכנות השונות, לצד פיתוח אופקים חדשים".

הוא הבהיר שבמתקן האימונים בדרום הרצועה נשמרה הפרדה בין הנשים לגברים המתאמנים במקום וכי היוזמה זכתה לברכתם של חוגים נרחבים ברצועה. בסיום הקורס היום ערכו הנשים מטווח בנשק, וקיבלו תעודות בטקס חגיגי.

חמאס, כארגון אסלאמי, נמנע לרוב משילוב נשים בתפקידים מבצעיים. עם זאת, במהלך האינתיפאדה השנייה שהתחוללה בעשור הקודם, הוא הסכים לאחר התנגדות ארוכה להשתמש במחבלות מתאבדות לפיגועים נגד ישראל. זאת בעקבות יעילותן שהוכחה בשורות ארגונים פלסטיניים אחרים כמו פתח והג'יהאד האסלאמי.

קורס נשים במנגנוני הביטחון של חמאס, רצועת עזה. יולי 2016. מען, אתר רשמי
אבטחת אישים ולוחמה פסיכולוגית/אתר רשמי, מען

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully