וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: "קטאר תשלם משכורות לאנשי חמאס באישור ישראל"

25.7.2016 / 0:12

גורמים פלסטיניים מסרו לעיתון אל-קודס כי אמיר קטאר החליט לממן את משכורות חודש יולי לעובדי הארגון ברצועה, שלא מקבלים באופן סדיר את כספם מאז 2007. זאת, באופן חריג, באישור ירושלים. בישראל טרם הגיבו

עריכה: שניר דבוש

ישראל הסכימה לכך שמשכורות פקידי ממשל חמאס ברצועת עזה לחודש יולי ישולמו במלואן על ידי קטאר - כך דווח בסוף השבוע בעיתון הפלסטיני אל-קודס. גורמים פלסטיניים מסרו לעיתון כי אמיר קטאר, תמים בן חמד א-ת'אני, החליט לממן משכורת של חודש אחד לעובדי המדינה בעזה, שלא מקבלים את משכורתם באופן סדיר מאז השתלטות חמאס על הרצועה ב-2007. זאת בשל המחלוקת בין הארגון לרשות הפלסטינית, וכן סירובה של ישראל להעביר את הכספים לידי חמאס. מדובר בסכום של כ-113 מיליון ריאל סעודי, שהם כ-31 מיליון דולר.

לדברי הגורמים, קטאר מעוניינת לשלם באופן קבוע את המשכורות, אולם בשל התנגדות יו"ר הרשות אבו מאזן, בכירים בנסיכות הגיעו עמו להסכמה בשבועות האחרונים כי תשולם משכורת אחת בלבד כדי להקל על מצוקתם של הפקידים. הם הוספיו כי קטאר מסרה על כך למתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב מרדכי, וכי ישראל הביעה את הסכמתה למהלך לאחר בחינת הנושא.

עוד בוואלה! NEWS
"הבטחנו - וקיימנו": כך הצליחו החרדים למחוק את "מורשת לפיד"
הרב ברלנד עומת עם המתלוננות: "אני מסויטת ממך, סוטה"
"תודה למתן שהציל את חיי": צל"ש ללוחם גבעתי שסיכל פיגוע דקירה בחווארה

ראש הלשכה המדינית של חמאס חאלד משעל עם אמיר קטאר, שייח תמים בן חמד אל-תאני ויו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בפגישה בדוחא, 2014. GettyImages
מסייע לחמאס. אמיר קטאר לצד חאלד משעל ואבו מאזן בדוחא, 2014/GettyImages

הגורמים ציינו כי הסוגייה עלתה בפגישתם של האמיר ושר החוץ הקטארי עם אבו מאזן בדוחא במהלך חודש הרמדאן, והאחרון לא הביע כל התנגדות. "הכסף יועבר באופן מסודר ורשמי דרך הרשות הפלסטינית, והכל נעשה בידיעה ובתיאום עם הנהגת חמאס בדוחא ובעזה", הוסיפו. היום פורסמו תגובות של צמרת חמאס שבירכה על החלטת אמיר קטאר.

אם אכן ישראל הסכימה להעברת הכספים, מדובר בצעד חריג במיוחד. באביב 2014 , בעקבות קשיים של ממש בתשלום משכורות פקידי ממשל חמאס, ניסה שליח האו"ם למזרח התיכון למצוא מנגנון שיאפשר את תשלום משכורות פקידי הממשלה בלבד, ללא אנשי הזרוע הצבאית.

אביגדור ליברמן, שר החוץ דאז ושר הביטחון כיום, האשים אותו כי הוא מנסה להעביר כספים לחמאס וביקש לבחון אם להכריז עליו כאישיות בלתי-רצויה. לא ברור אם גם הפעם מדובר במשכורות של פקידי הממשל בלבד, מבלי שאנשי הזרוע הצבאית יכללו בהסדר. יבמשך חודשים ארוכים מקבלים עשרות אלפי פקידי הארגון, רק חלק ממשכורותיהם, לרוב סביב 40%. כעת הם אמורים לקבל תשלום של משכורת מלאה.

לא ניתן היה לקבל את תגובת משרד מתאם פעולות הממשלה בשטחים.

(עדכון ראשון: 22:08)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully