וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל הקומוניסטים: ראש ממשלת נפאל התפטר לפני הצבעת אי-אמון

24.7.2016 / 22:15

קאדגה פרסאד אולי הודיע כי יעזוב את תפקידו בנאום שנשא בפרלמנט, לנוכח העובדה שהיה אמור להיות מודח בידי המחוקקים. "האופוזיציה קשרה קשר", אמר. ממשלתו התפרקה לאחר פרישת המורדים לשעבר, שעשויים להרכיב את הקואליציה הבאה

ראש ממשלת נפאל קאדגה פרסאד אולי מודיע על התפטרותו, 24 ביולי 2016. רויטרס
הקדים את ההצבעה. ראש ממשלת נפאל, היום/רויטרס

ראש ממשלת נפאל קאדגה פרסאד אולי התפטר היום (ראשון) זמן קצר לפני שהחלה הצבעת אי-אמון בפרלמנט שבה היה צפוי להפסיד. המהלך מחריף עוד יותר את המשבר הפוליטי שממנה סובלת המדינה שבהרי ההימלאיה.

ממשלתו בת תשעת החודשים איבדה החודש את הרוב שממנו נהנתה בעקבות פרישתה של המפלגה המאואיסטית מהקואליציה. זאת האשימה את אולי בכך שאינו עמד בהתחייבויותיו במסגרת הסכם חלוקת הכוח בין הצדדים.

בנאום שנשא בפרלמנט ושודר בטלוויזיה, אמר ראש הממשלה כי לדרך שבה אולץ להתפטר יהיו השלכות מרחיקות לכת וכי היא תוביל לעוד חוסר יציבות. "מפלגות האופוזיציה קשרו קשר מתוך אינטרסים צרים, אני המום מזה", הוא אמר. "כבר הגשתי את התפטרותי לנשיא ואני מודיע על כך ליו"ר, מה שסולל את הדרך לבחירת ראש ממשלה חדש", הוסיף.

עוד ידיעות מהעולם
גרמניה: מבקש מקלט סורי רצח אישה במצ'טה ליד שטוטגרט
אחיו למחצה של אובמה תומך בטראמפ: "מאוכזב מהממשל של אחי"
ויקיליקס חשף: כך תכננה המפלגה הדמוקרטית לפעול נגד סנדרס

החלפת ממשלה אינה זרה לנפאל, כשאולי הוא ראש הממשלה השמיני במדינה בעשר השנים האחרונות. מנהיג המפלגה המאואיסטית פושפה קמאל דאהל צפוי לנסות ולהרכיב קואליציה חדשה יחד עם מפלגת הקונגרס של נפאל ועם מפלגות נוספות.

המאואיסטים הם מורדים לשעבר שלחמו בממשלה במשך עשר שנים עד שהניחו את נשק וחתמו על הסכם שלום ב-2006. התלונה העיקרית של המפלגה הייתה שממשלתו של אולי לא העבירה את החקיקה הנדרשת לטובתם של לוחמים לשעבר בשורות המורדים שמואשמים בפשעי מלחמה.

במהלך העימות נהרגו ונפצעו כ-15 אלף בני אדם ועוד אלפים רבים נעקרו מבתיהם. הטיפול המשפטי בפשעי מלחמה ובהפרות זכויות אדם שבוצעו בידי שני הצדדים טרם הסתיים.

  • עוד באותו נושא:
  • נפאל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully