וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכירה במשטרת ניס: "שר הפנים לחץ עליי כדי שאשנה את דוח הפיגוע"

האחראית על מצלמות האבטחה בעיר סיפרה כי ברנאר קזנוב שוחח עמה במשך שעה בטלפון וביקש ממנה לפרט על פריסת השוטרים בטיילת - על אף שלא ראתה אותם. הוא מכחיש זאת והבטיח לתבוע אותה על הוצאת דיבה

עריכה: שניר דבוש

שוטרת בכירה בצרפת טוענת כי שר הפנים ברנאר קזנוב הפעיל עליה לחץ כדי שתשנה את הדוח על מחדלי האבטחה שקדמו לפיגוע הדריסה הקטלני בניס. בפיגוע נהרגו 84 בני אדם, שהשתתפו בחגיגות יום הבסטיליה, ועוד מאות נפצעו. השר הכחיש זאת ואמר כי יתבע אותה על הוצאת דיבה.

סנדרה ברטן, אחראית על מערכת מצלמות האבטחה בניס, אמרה בריאיון לעיתון "ז'ורנל דו דימאנש" שפורסם היום (ראשון) כי היא "הוטרדה במשך שעה" בטלפון על ידי שר הפנים לאחר שהוא שלח גורם במשרדו לפגוש אותה.

לטענתה, היא התבקשה לדווח על נוכחות המשטרה המקומית באירוע ועל כך שגם כוחות מהמשטרה הלאומית הוצבו בשני מוקדים לאורך הטיילת. "המשטרה הלאומית אולי הייתה שם, אבל לא ראיתי אותה בווידאו", אמרה בריאיון. "הוא אמר לי לשים בדוח את המיקום המדויק של השוטרים שאותם לא ראיתי על המסך".

לקריאה נוספת בנושא
גם מתנגדי הולנד לא יודעים איך עוצרים אתאיסט השועט עם משאית
הפיגוע בניס: "המחבל תכנן זאת חודשים ונעזר במשתפי פעולה"
"רוצח, תתפטר": ראש ממשלת צרפת עמד דקת דומיה בניס - וספג בוז

צרפת: משאית דרסה למוות עשרות חוגגים בטיילת בניס; המחבל חוסל בתום חילופי אש. רויטרס
זירת הפיגוע בניס, בחמישי שעבר/רויטרס

בעקבות הפיגוע הקטלני, השלישי שמתרחש על אדמת צרפת בתוך שנה וחצי, גברו הקריאות לפיטוריו של הפנים מצד מפלגת הימין הקיצוני החזית הלאומית. ביום חמישי האחרון דיווח העיתון "ליברסיון" כי רק מכונית משטרה אחת חסמה את הכניסה לאזור הולכי הרגל בטיילת בניס, לשם שעט במשאית המחבל מוחמד בוהלל.

ביום שישי יצא להגנת קזנוב הנשיא פרנסואה הולנד, שבעצמו סובל מביקורות חריפות על אופן הטיפול בטרור. הוא אמר כי יש לו אמון מלא בשר והבטיח שקיפות בכל הנוגע לאמצעי הביטחון שננקטו בעיר שבריברייה הצרפתית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
נשיא צרפת פרנסואה הולנד ושר הפנים ברנאר קזנוב עומדים דקת דומיה לזכר קורבנות הפיגוע בניס, יולי 2016. רויטרס
מעניק לשר הפנים גיבוי. הנשיא הולנד וקזנוב עומדים דקת דומיה בשבוע שעבר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully