וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: כוחות מיוחדים מכניעים את המורדים - ומאפשרים לארדואן לנחות

מצלמות אבטחה בנמל התעופה אטאטורק תיעדו את הלוחמים פורצים למגדל הפיקוח ומשתלטים על אחד המורדים. בהמשך הם מטפסים לקומה העליונה. הרשויות חוקרות תושבים שטוענים כי ניסיון ההפיכה בוים

עריכה: מתן חדד

יותר משבוע אחרי ניסיון ההפיכה הכושל בטורקיה, ממשיכים להתפרסם תיעודים מהערב הדרמי. היום (ראשון) פרסמו סוכנויות הידיעות הטורקיות קטע ממצלמות האבטחה בנמל התעופה אטאטורק באיסטנבול, שתיעדו את כניסתם של כוחות מיוחדים מהמשטרה למגדל הפיקוח שהוחזק בידי המורדים.

הלוחמים נראים כשהם פורצים את הדלת, כשכמה מתוכמי ההפיכה נמצאים בקומה. אחד מהם נותר שם בעוד הנותרים עולים מעלה. תומכיו של הנשיא רג'פ טייפ ארדואן משתלטים עליו ובהמשך הם מטפסים במדרגות כדי להבטיח את נחיתת הנשיא בעיר. לאחר שארואן הגיע לנמל בשעות המוקדמות של יום שבת, הוא קרא משם לתומכיו להמשיך ולהתנגד להפיכה.

לקריאה נוספת בנושא
יריבו של ארדואן על הכוונת: יועצו הקרוב ואחיינו נעצרו בטורקיה
חרב הפיפיות של ארדואן: מרוב טיהורים לא נותר מי שינהל את טורקיה
האיחוד האירופי תוקף את ארדואן: "אין תירוץ לשלילת זכויות בסיסיות"

תיעוד: כוחות מיוחדים משתלטים מחדש על נמל התעופה אטאטורק. מערכת וואלה! NEWS
הכוחות המיוחדים בנשקים שלופים/מערכת וואלה! NEWS

היום נמשכו ניסיונות הטיהור של תומכי ההפיכה ושל מתנגדיו של ארדואן. שר המשפטים בקיר בוזדג אמר כי הרשויות חוקרות אנשים שטענו ברשתות החברתיות כי המרד בוים בידי הממשלה, מהלך שמחזק עוד יותר את החשש מכך שהממשלה באנקרה תטיל הגבלות נוסף על חופש הביטוי.

"רובם מפסידנים שחושבים שיש כבוד בלמות למענו של פתהוללה גולן", אמר שר המשפטים בריאיון לרשת "קנאל 7" המקומית. הוא התייחס למטיף הגולה בארצות הברית, שמואשם בידי ארדואן ותומכיו בתכנון ההפיכה. באנקרה דורשים את הסגרתו המידית, אולם בוושינגטון הדגישו כי עליה להציג ראיות מספקות לכך שהוא היה מעורב בתכנון ההפיכה וכי ההליך יתנהל במסגרת החוק. אמש עצרו הרשויות את אחיינו ואת עוזרו האישי.

בין התחומים שבהם התמקד הטיהור הנרחב, הייתה מערכת החינוך. היום הודיע שר החינוך איסמט יילמאז כי המדינה תמנה כ-20 אלף מורים שיחליפו את אלו בבתי הספר הציבוריים והפרטיים שפוטרו מאז ניסיון ההפיכה. בתחילת השבוע הכריז הנשיא על מצב חירום, שאושר בידי הפרלמנט, ומאפשר לו לעקוף אותו באמצעות צווים מיוחדים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן נואם בפני תומכיו בתפילות יום השישי במסגד באנקרה. 22 ביולי 2016. רויטרס
מסוכן לבקר אותו. ארדואן באנקרה, ביום שישי/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully