וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטבח במינכן: הרוצח תכנן את הירי שנה, נער אפגני חשוד שסייע לו

24.7.2016 / 23:32

הרשויות בבוואריה מסור כי עלי סונבולי, שהרג תשעה בני אדם במרכז קניות בעיר, ביקר בבית ספר במדינה שבו אירע מסע הרג בעבר וצילם תמונות. בן 16 חשוד שידע על כוונתיו ולא דיווח

צילום: AP, עריכה: מתן חדד

היורה שרצח תשעה בני אדם במסע הירי במינכן ביום שישי תכנן את ההתקפה במשך יותר משנה - כך מסרו היום (ראשון) הרשויות בבוואריה. במהלך היום נעצר צעיר אפגני בן 16 בחשד שידע על כוונותיו של הרוצח בן ה-18, שזוהה בתקשורת כדייוויד עלי סונבולי. לפי הודעת המשטרה, הוא נחקר בחשד שסייע לו לפרסם את הפוסט בפייסבוק שקרא לצעירים להגיע למרכז הקניות שבו בוצע הירי.

לדברי החוקר הראשי בבוואריה רוברט היימברגר, הרוצח ביקר בבית ספר בעיירה ויננדן, שם אירע בעבר ירי המוני וצילם תמונות. החוקר הוסיף כי היורי, ששם קץ לחייו לאחר הירי במרכז הקניות OEZ, ככל הנראה רכש את האקדח ששימש אותו בצורה בלתי-חוקית דרך שוק ה"דארקנט". הוא אף היה חובב של משחקי פעולה מגוף ראשון, בהם משחק הווידאו הפופולרי "קאונטר סטרייק".

דובר משרד התובע הכללי במינכן מסר כי עדיין אין עדות לכך שהרוצח פעל ממניעים פוליטיים או שהוא בחר בקורבנות ספציפיים. בין הנרצחים היו שני גרמנים, שני טורקים, שלושה תושבי קוסובו, אזרח יוון ואזרח הונגריה.

לקריאה נוספת בנושא
מחבר הספר שנמצא אצל היורה ממינכן: "הוא ניסה להבין את עצמו"
האב הגיע להניח פרח בקניון שבו מת בנו: קורבנותיו של הנער הרוצח
זה היורה שרצח תשעה במינכן: "סבל מדיכאון והתעניין בטבח המוני"

עלי דויד סונבולי, היורה ממינכן, יולי 2016. בילד, צילום מסך
אהב לשחק ב"קאונטר סטרייק". סונבולי/צילום מסך, בילד

שר הפנים של מדינת בוואריה יואכים הרמן, קרא היום לאפשר לקרוא לכוחות צבא במקרים דומים לאלו שאירעו בסוף השבוע במינכן. החוקה שנקבעה לאחר מלחמת העולם השנייה קבעה כי ניתן לפרוס חיילים במדינה רק במקרים של מצב חירום לאומי.

עם זאת, בריאיון שהעניק לעיתון "ולט אם סונטג" ופורסם היום, אמר שר הפנים כי מדובר בתקנות מיושנות במסגרת "הדמוקרטיה היציבה שלנו". לדבריו, "במקרים קיצוניים - דוגמת מתקפות הטרור שאירעו בבריסל ובפריז - עלינו להיות מסוגלים לקרוא לבונדסוור (הצבא). זה לא הגיוני שנתנגד לכך באופן מוחלט".

(עדכון ראשון: 16:32)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
זירת אירוע הירי שבו נרצחו 9 בני אדם במינכן, גרמניה. 23 ביולי 2016. GettyImages
זירת הרצח במינכן/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully