וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ויקיליקס חשף: כך תכננה המפלגה הדמוקרטית לפעול נגד סנדרס

24.7.2016 / 14:23

20 אלף מיילים שוחררו בידי אתר ההדלפות, בהם אחד של בכיר במפלגה שקרא להשתמש בהשקפתו הדתית של הסנאטור, שהתחרה מול הילרי קלינטון, נגדו. בעקבות הסערה, יו"ר המפלגה לא תנאם בוועידה שתיפתח מחר בפילדלפיה

צילום: רויטרס, עריכה: אוהד פיטר

(בווידאו: סנדרס הביע תמיכה רשמית בקלינטון)

יום לאחר חשיפת תכתובות פנימיות של הנהלת המפלגה הדמוקרטית באתר "ויקיליקס", לפיהן המפלגה פעלה נגד קמפיין הבחירות של ברני סנדרס, מנהל הקמפיין שלו אמר היום (ראשון) כי "מישהו במפלגה צריך לקחת אחריות". מנהל הקמפיין, ג'ף וויבר, אמר בריאיון לרשת ABC: "הוועידה הלאומית של המפלגה נדרשת לשמור על נייטרליות. היא בהחלט לא עשתה זאת".

המיילים שנחשפו כוללים התכתבויות בין בכירי המפלגה, שתיאמו צעדים במטרה לפגוע לכאורה בקמפיין הבחירות של סנדרס למועמדות לנשיאות, ולקדם את מועמדותה של שרת החוץ לשעבר הילרי קלינטון, שתוכרז השבוע באופן רשמי המועמדת הדמוקרטית, בוועידת המפלגה בפילדלפיה. בין היתר, באחד המיילים מיו"ר הוועידה הלאומית, דבי ווסרמן שולץ, וויבר מכונה "שקרן ארור".

עוד בוואלה! NEWS:
"לא מאמין בגן עדן": נחשף התחקיר של הדמוקרטים על טראמפ
"רוסיה פרצה למחשבי הוועדה הדמוקרטית והשיגה מידע מכפיש על טראמפ"
סנדרס הביע תמיכה רשמית בקלינטון: "היא חייבת להיות הנשיאה הבאה"

הילארי קלינטון וברני סנדרס בקמפיין לנשיאות של קלינטון בניו המפשייר, יולי 2016. AP
"אנחנו מנסים להתאחד כדי להביס את דונלד טראמפ". סנדרס וקלינטון/AP

"כולם מאוכזבים מכך שהרבה ממה שהרגשנו שקורה בוועידת המפלגה הלאומית אכן קרה", הוסיף וויבר. "במקרה הזה, יש לנו דוגמה ברורה של נקיטת צדדים על ידי המפלגה, שחיפשה להכניס מידע שלילי להליך הפוליטי". לדבריו, "אנחנו מנסים להתאחד כדי להביס את דונלד טראמפ, ודבי ווסרמן שולץ היא דמות מפלגת, לא מאחדת".

בתוך כך, גורמים במפלגה מסרו היום לרשת CNN כי ווסרמן שולץ הודיעה שלא תנאם בוועידת המפלגה, במטרה "לשמור על שלום בית". בין 20 אלף המיילים הפנימיים שנחשפו, מהתקופה שבין ינואר 2015 למאי 2016, מוצגת אסטרטגיה להחליש את מעמדו של סנדרס במדינות הדרום, ולהציג את הקמפיין של סנדרס כ"כאוס אחד גדול".

על פי "ויקיליקס", המיילים הגיעו מחשבונותיהם של שבעה בכירים בוועידת המפלגה. באחד מהמיילים, שנשלח ב-5 במאי, עובד המפלגה דרש מעמיתיו "לדאוג שמישהו ישאל אותו על אמונתו", בטענה שיחסו של סנדרס לדת ישפיע על ההצבעה במדינות קנטקי ומערב וירג'יניה. "זה יכול להשפיע על הבפטיסטים הדרומיים שלי", כתב בראד מרשל, בכיר במפלגה בתחום איסוף התרומות. לדבריו, "הם יתייחסו לאתאיסט באופן שונה לחלוטין מיהודי".

לאחר הפרסום, מרשל התנצל "עמוקות" על "המיילים הרגשניים והאינטנסיביים". בהודעה שפרסם בדף הפייסבוק שלו, התנצל על הניסיון להשתמש ביחסו של סנדרס לדת נגדו, והוסיף: "ההערות האלה לא משקפות את אמונותיי, או את עמדת המפלגה ועובדיה. אני מתנצל בפני מי שנעלב מכך". גורמים נוספים במפלגה הכחישו כי האסטרטגיה נגד סנדרס מומשה בשלב כלשהו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully