וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפקד כלא נפחא הודח במפתיע: "שמע על כך מנציג אסירי חמאס"

24.7.2016 / 13:41

גונדר-משנה יוסי איבגי, שמונה רק לפני חודשים ספורים, הועבר מתפקידו וישמש כעת סגן מפקד יחידת נחשון. גורמים בשב"ס: "הוא ניהל קו תקיף נגד אסירי חמאס, בעוד נציבת שב"ס נקטה מדיניות מקלה"

עריכה: יאיר דניאל

(משפחת אורון שאול מפגינה נגד אסירי חמאס בכלא נפחא, בחודש שעבר)

גונדר-משנה יוסי איבגי, מפקד כלא נפחא, הודח השבוע במפתיע - חודשים אחדים לאחר שמונה לתפקיד. לפי גורם בכיר בשב"ס, איבגי קיבל את ההודעה על הדחתו לראשונה מפי דובר האסירים הפלסטינים הכלואים בבית הסוהר. "מפקד הכלא היה המום למשמע הדברים", ציין הגורם.

הגורם הסביר כי איבגי ניהל קו תקיף עם אסירי חמאס בכלא וסירב לא אחת לבקשותיהם, בהתאם להחלטת הממשלה להחמיר בתנאיהם שהתקבלה אחרי חטיפת שלושת הנערים. "נציבת שב"ס, עפרה קלינגר, דוגלת במתן הקלות לאסירים הביטחוניים. היא מנהלת מדיניות של יצירת שקט בבתי הכלא מול האסירים הביטחוניים. המדיניות של מפקד כלא נפחא לא עמדה בקו אחד עם המדיניות שלה", הסביר הגורם את הסיבה להדחת הגונדר-משנה.

לדברי קצינים בשב"ס, לפני כמה ימים נפגש מפקד הכלא עם דובר האסירים, הכלוא גם הוא בנפחא, ובפגישה זו התבשר לו על העברתו מהתפקיד. לפי הקצינים, "נציג האסירים אמר לו שאין טעם להמשיך ולנהל את השיחה משום שבעוד כמה ימים הוא יועבר מתפקידו".

עוד בוואלה! NEWS:
חרף ההחלטה להקשות התנאים: אסירי חמאס קיבלו ערוצי יורו וביצים רכות
זעם בשב"ס: "העוזרת האישית של הנציבה קודמה פעמיים בחודשיים"
המועמד לסגנה של נציבת שב"ס: קצין שאחראי לבריחת אסיר עולם

רב-גונדר עפרה קלינגר בעת מינויה, נובמבר 2015. ראובן קסטרו
לא יישר קו עם נציבת שב"ס. קלינגר/ראובן קסטרו

גורמים בשב"ס הסבירו כי ההחלטה להעביר את הקצין מתפקיד מפקד הכלא לתפקיד סגן מפקד יחידת נחשון, התפרשה בקרב אלפי האסירים הביטחוניים בישראל כצעד ענישה כלפי המפקד בשל יחסו הנוקשה לאסירי חמאס וכן סימן כי צמרת הפיקוד בשב"ס חלשה אל מול האסירים. מפקדי בתי כלא אחרים, הביעו בשיחות סגורות את מורת רוחם לנוכח ההדחה וטענו כי ההחלטה עשויה להחליש ולפגוע במפקדים.

תפקיד סגן מפקד יחידת נחשון הוא מקביל בדרגה, אולם בשב"ס אומרים כי מדובר בתפקיד נחות יותר מבחינת מעמד. איבגי נחשב לקצין מוערך, שפיקד על אחד ממתקני הכליאה הקשים והמורכבים בישראל. כלא נפחא שליד מצפה רמון מאכלס ברובו מאות מאסירי חמאס, מרביתם מחבלים עם דם על הידיים.

בשל הרכב האסירים הוא נחשב לכלא מורכב לניהול. הוא סובל רבות ממחאות אסירים, בהן שביתות רעב, שהתפשטו גם לבתי כלא אחרים. לכן, מפקדי שב"ס השקיעו מאמצים רבים בבחירת סגל איכותי ונוקשה לניהול מתקן הכליאה נפחא. ההחלטה באה בהמשך לשורה של הקלות שעליהן החליטה הנציבה להעניק לאסירי חמאס בישראל, בהם צפייה במשחקי היורו, העלאת תקציב הקנטינה ופתיחת ערוצי טלוויזיה נוספים.

שב"ס: "אין שחר לקביעה כי אסירים מעורבים בתנועות מפקדים"

משב"ס נמסר בתגובה: "מינויי בעלי התפקידים בשירות בתי הסוהר נעשים בהתאם לצורכי הארגון, באופן ענייני ומקצועי, תוך התייעצות ודיון בפורומים המתאימים, כמו גם במקרה זה. יודגש כי מדובר במפקד מוערך, אשר ביצע תפקיד מצוין, ולאור צורך דחוף שנוצר הוצב בתפקיד חשוב ורגיש, ביחידת נחשון, שבה ביצע מספר תפקידים בכירים. בחודשים האחרונים הוחלפו רוב מפקדי בתי הסוהר בשב"ס, כך שהאפשרויות לאיוש סגן מפקד נחשון היו בכל מקרה מקרב מפקדי בתי סוהר חדשים. אין שחר לקביעה כי אסירים מעורבים בתנועות מפקדים, והנחה זו מופרכת מיסודה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully