וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני מאסרי עולם נגזרו על שמעון קופר שרצח שתיים מנשותיו

24.7.2016 / 12:20

בית המשפט חייב את הרוצח גם במתן פיצויים בסך כולל של כחצי מיליון שקלים לקרובי המשפחה של שתי הנרצחות. קופר, שיחוייב לשאת את עונשי המאסר במצטבר, לא נכח בדיון הקראת גזר הדין

צילום: יותם רונן, עריכה: שניר דבוש

(הרשעתו של קופר ברצח, בחודש שעבר)

בית המשפט המחוזי-מרכז גזר היום (ראשון) שני מאסרי עולם על שמעון קופר, שהורשע בחודש שעבר ברצח שתי נשותיו. כמו כן, הוא חויב לתת פיצויים בסך כולל של כחצי מיליון שקלים לקרובי המשפחה של הנרצחות. קופר עצמו לא נכח במתן גזר הדין. הרצח של אשתו הראשונה, אורית קופרשמידט, אירע ב-1994 והשני, של אשתו השלישית, ג'ני מור חיים, ב-2009. הסיפור נחשף לראשונה לציבור בתכנית "עובדה" על ידי העיתונאי עמרי אסנהיים.

בהכרעת הדין נכתב כי "הנאשם ביים בשני המקרים זירת התאבדות באמצעות פיזור מספר רב של תרופות. ביום זירת ההתאבדות הוא התנהגות פלילית מובהקת, המהווה יסוד מרכזי במסקנה שהנאשם גרם בכוונה תחילה למותן של שתי נשותיו. את העובדה שהדבר נעשה באותה דרך בשני המקרים, יש לראות כ'עדות שיטה', המחזקת כל אחד משני האישומים".

לקריאה נוספת:
חברתה של ג'ני, שנרצחה על ידי שמעון קופר: "האמנו שהצדק ינצח"
הרופאה שסיפקה רעל לנאשם ברצח נשותיו תושעה ל-8 שנים
מחשבות בעקבות הרצח הכפול

בית המשפט הכריע: שמעון קופר רצח שתיים מנשותיו. יותם רונן
קופר, בדיון הקראת פסק הדין/יותם רונן

תיק החקירה בגין מות שתי הנשים שנסגר תחילה נפתח מחדש לאחר שנחשף ב"עובדה" ושבנותיה של האישה השלישית של קופר, ג'ני, התלוננו במשטרה בעקבות מותה המוזר. קופר ניהל מאבק משפטי וניסה למנוע את שידור התחקיר, אך ללא הצלחה. הפרקליטות האשימה אותו תחילה רק ברצח של ג'ני, אולם תיקנה את כתב האישום זמן קצר לאחר שהוגש, והוסיפה אישום ברצח האישה הראשונה, אורית, כ-19 שנים לאחר שזו שמה קץ לחייה לכאורה.

בפרקליטות טענו כי בשנת 2006, בעודו נשוי, הכיר קופר את ד"ר מריה זטקובסקי, רופאה מרדימה ואם חד-הורית, והחל לנהל עמה קשר רומנטי. הוא הציג את עצמו בפניה כ"איש כוחות הביטחון", ובמהלך הקשר ביניהם סיפר לה כי במסגרת עבודתו הביטחונית עליו לחסל מחבל, ושעליו לעשות זאת בדרך שלא תותיר סימן. לאור עיסוקה והכשרתה, ביקש קופר ממריה עזרה באיתור חומר העונה על דרישות אלו. זטקובסקי סיפקה לו את החומר מחדר הניתוח בבית החולים שבו עבדה. היא הורשעה במסגרת הסדר טיעון בעבירות של גניבת תרופה ואספקת חומר מסוכן בדרך רשלנית, ונגזרו עליה שישה חודשי עבודות שירות. בנוסף לכך היא הושעתה מעיסוק במקצועה למשך שמונה שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully