וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתי המחבלים משרונה ייהרסו: "הרבה אנשים בכפר מחכים לדאעש"

24.7.2016 / 11:49

מחקירת אחד המחבלים בפיגוע עולה כי הם רצחו בהשראת ארגון "המדינה האסלאמית". "הלכנו בכביש וחיפשנו מקום לבצע בו את הפיגוע, הוצאנו נשק – והתחלנו לירות", שחזר בחקירתו. בג"ץ דחה את עתירת משפחותיהם נגד הריסת הבתים

צילום: בני בן סימון, עריכה: יאיר דניאל

(בווידאו: כתב אישום נגד בעל מחסן שהלין את המחבלים בפיגוע במתחם שרונה, בשבוע שעבר)

בית המשפט העליון דחה היום (ראשון) את עתירות משפחות המחבלים מהפיגוע במתחם שרונה בתל אביב ואישר לצה"ל להרוס את בתיהם ביטא. השופטים קיבלו חלקית את עתירת משפחתו של אחד המחבלים והורו להרוס רק את הקומה שבה התגורר המפגע. בתיהם צפויים להיהרס בעוד עשרה ימים.

פסק הדין שניתן פה אחד על ידי שלושת השופטים מפרט בין היתר את תמיכת בני משפחות המחבלים, שסיפרו כי ביצעו את הפיגוע בהשראת ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש). כך למשל, מובא מחקירתו של המחבל חאלד מחמרה שסיפר כי בקרב משפחתו ובכפר יטא בפרט זוכה דאעש לתמיכה נרחבת.

"יש הרבה אנשים ביטא שתומכים בדאעש ומחכים לרגע שייכנס לארץ על מנת להצטרף אליהם", סיפר בחקירתו. "אבא שלי הוא מקבוצה מסוימת שלא רוצה שהאנשים יתקוממו עכשיו אלא עד שיבוא המהדי (המקבילה האסלמית למשיח – ג"ג) וידוע שהג'יהאד הוא חובה דתית". כמו כן, ציין חאלד בחקירתו כי השתמש, בידיעת אביו, ברכב של דודו על מנת לסחור בנשק.

עוד בוואלה! NEWS:
אזריה מעיד: "צעקתי 'זוזו' – ויריתי למחבל כדור לכיוון הראש"
נתניהו גינה לפני 30 שנה: "דרוויש מוכיח מה הפלסטינים רוצים"
יריבו של ארדואן על הכוונת: יועצו הקרוב ואחיינו נעצרו בטורקיה

הגשת כתב אישום נגד מוחמד מחאמרה, חאלד מחאמרה ויונס זין שביצעו את הפיגוע במתחם שרונה, בית משפט השלום בתל אביב. 4 ביולי 2016. מגד גוזני
מוחמד מחאמרה ויונס זין, המחבלים מהפיגוע בשרונה שבתיהם ייהרסו/מגד גוזני

עם זאת, הודו המחבלים כי הוריהם לא ידעו על כוונתם לבצע פיגוע. על שאלת החוקר בעניין ענה המחבל מחמרה: "לא סיפרתי להוריי, כי הם היו מונעים ממני לבצע את הפיגוע".

בהמשך מפורטות הודאות המחבלים: "החלטנו לבצע פעולת נקם", סיפר חאלד, "הנהג טעה והוריד אותנו בתחנת השלום, ראינו שאנחנו לא יכולים להיכנס לרכבת בגלל האבטחה והתחלנו ללכת בכביש ולחפש מקום לבצע את הפעולה. מצאנו את המסעדה שעליה שלט עם שתי מילים והמילה האחרונה 'מקס'. אכלנו קצת וראינו שיש הרבה אנשים והחלטנו שזה הזמן המתאים. הוצאנו נשק והתחלנו לירות. הנשק נעצר ולא הייתה אפשרות להוציא סכינים כי ירו עלינו".

השופט אורי שוהם קבע כי הריסת בתיהם תורמת "באופן משמעותי לגורם ההרתעה בתקופה זו". הוא דחה את הטענה כי מערכת הביטחון אינה הורסת בתים של מחבלים יהודים כשציטט מדברי השופט סולברג שקבע כי "אין די בעצם ביצוע מעשי טרור נתעבים על ידי יהודים, דוגמת חטיפת ורצח הנער מוחמד אבו חדיר, כדי להצדיק את הפעלתה של התקנה כלפי יהודים, ואין בהחלטת המשיב שלא להפעיל את התקנה ביחס לחשודים ברצח זה כדי להצביע על קיום אכיפה בררנית".

תיעוד הפיגוע המצלמות אבטחה מתחם שרונה. מערכת וואלה! NEWS
תיעוד הפיגוע ממצלמות האבטחה/מערכת וואלה! NEWS

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully