וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב ברלנד צפוי להתעמת היום עם מתלוננות; מאות מפגינים נגד מעצרו

24.7.2016 / 1:30

המשטרה תעמת ככל הנראה את הרב החשוד בעבירות מין עם חלק מהמתלוננות נגדו, אשר עד כה לא זומנו בשל חששן מפני תגובה קשה של תומכי ברלנד. מאות מחסידיו הגיעו להפגין מול כלא ניצן: "רדיפה נגד הרב"

צילום: יח"צ, מאצ'י הוף, ראובן קסטרו, אבי אשכנזי, ניב אהרונסון, יקי אדמקר, באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei, עריכת וידאו: ניר חן, עריכת תוכן: לירן מוסלי ברן וסיגל סיריוס, תחקיר: אסתי סדקה ועומר שליט, הפקה: תום רוכלין

(דיווח לאולפן וואלה! NEWS: הרב ברלנד נחת בישראל בעקבות הסכם הסגרה עם דרום אפריקה)

המשטרה צפויה לעמת היום (ראשון) את הרב אליעזר ברלנד החשוד בעבירות מין עם חלק מהמתלוננות נגדו - כך נודע לוואלה! NEWS. חלק מהן התבקשו להגיע למשרדי היחידה החוקרת להב 433 בלוד לשם כך, ואם לא יהיו שינויים העימות צפוי להתקיים במהלך היום. עד כה המשטרה לא הצליחה לזמן את המתלוננות בשל חשש של חלק מהן מפני תגובה קשה של חסידי הרב, ואחד מקרוביהן אף אמר בסוף השבוע האחרון כי "המשטרה מתנהגת בצורה כזו שהמתלוננות חוששות להגיע לעימות. הן חשות לא בטוחות בכלל".

בתוך כך, הלילה הגיעו מאות מחסידיו של ברלנד למתחם כלא ניצן ברמלה שבו הוא עצור בימים האחרונים כדי למחות על מעצרו. גם בשבת שהו כמאתיים מחסידיו באוהל שהוקם מחוץ לכלא. מני קרובי, מקורב לרב שהיה בין המפגינים, אמר: "אנחנו מאמינים שכל הפרשה הזו היא רדיפה נגד הרב, נישאר פה עד שהרב ישוחרר והצדק יצא לאור".

עוד בנושא:
המשטרה הזהירה את המתלוננות נגד הרב ברלנד: היערכו להגעתו לארץ
שלוש שנים אחרי שנמלט מישראל: הרב ברלנד נחת בנתב"ג ונעצר
ערעור המשטרה התקבל: מעצרו של הרב ברלנד הוארך בארבעה ימים

מאות מחסידיו של הרב אליעזר ברלנד עושים את הלילה במתחם כלא ניצן ברמלה, 14 ביולי 2016. ספק 500
מאות מחסידיו של הרב אליעזר ברלנד עושים את הלילה במתחם כלא ניצן ברמלה, 14 ביולי 2016/ספק 500

כמו כן, מקורב לרב חשף בסוף השבוע שעבר בשיחה עם וואלה! NEWS כי בתחילת השבוע מתכוונים מנהלי "שובו בנים", הקהילה שבראשה הוא עומד, להגיש תלונה במחלקה לחקירת שוטרים נגד כמה מהחוקרים בתיק בשל "התנהלות לא חוקית", כלשונם.

מעצרו של הרב ברלנד הוארך ביום שישי בארבעה ימים, לאחר שבית המשפט המחוזי מרכז בלוד קיבל את ערעור המשטרה על החלטת בית משפט השלום בראשון לציון לשחררו למעצר בית. הוא ישהה במעצר עד יום שני בשעה 14:00. עורכת דינו רחל תורן טענה בדיון בהארכת המעצר, שבו נכח הרב, כי אחד מחוקריו של ברלנד כינה אותו "חתיכת חרא" במהלך החקירה. השופטת דבורה עטר שניהלה את הדיון נימקה את החלטתה להאריך את מעצרו בכך שאם ברלנד ישוחרר קיים חשש שיהווה סכנה, ישבש את הליכי החקירה או יימלט.

ברלנד נעצר לאחר שארבע נשים לפחות התלוננו נגדו. בשנת 2013 הוא נמלט מישראל לארצות הברית ומשם עבר בין שוויץ, מרוקו, זימבבואה, דרום אפריקה והולנד. השבוע הוסגר לישראל מדרום אפריקה, אליה שב לפני כמה חודשים מהולנד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הרב ברלנד על המטוס לקראת הנחיתה בנמל התעופה בן גוריון, בשבוע שעבר/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully