וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלאור אזריה יעיד לראשונה: חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

24.7.2016 / 7:18

החייל המואשם בהריגת מחבל מנוטרל בזירת פיגוע בחברון יעלה על דוכן העדים. נשיא קפריסין יגיע לביקור בארץ וייפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, ועוד שלושה דברים שאתם צריכים לדעת היום

אלאור אזריה עולה לדוכן העדים

אלאור אזריה חשוד בהריגת מחבל בדיון בעניינו בבית הדין הצבאי ביפו. מגד גוזני
שלושה ימים של עדויות. אזריה בבית הדין הצבאי/מגד גוזני

אתם צריכים לדעת שהיום יעלה החייל אלאור אזריה, המואשם בהריגת מחבל מנוטרל בזירת פיגוע בחברון, לדוכן העדים. הוא ימסור את גרסתו לאירוע מול שופטי בית הדין הצבאי ביפו. עדותו מגיעה לאחר שהתביעה הצבאית סיימה לשטוח את טענותיה בדבר אשמתו בהריגה. היום הוא יענה על שאלותיהם של פרקליטיו, עו"ד אייל בסרגליק, אילן כ"ץ וכרמית שחיבר, אך מחר ומחרתיים ייאלץ אזריה לעמוד מול חקירה נגדית.

נשיא קפריסין בביקור בישראל

ראש ממשלת יוון אלכסיס ציפראס, נשיא קפריסין ניקוס אנסטסיאדיס וראש הממשלה בנימין נתניהו. יוון, 28 בינואר 2016. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
ראש ממשלת יוון ציפראס, נשיא קפריסין אנסטסיאדיס וראש הממשלה נתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

אתם צריכים לדעת שהיום יגיע נשיא קפריסין, ניקוס אנסטסיאדיס, לביקור בישראל. במהלך ביקורו הוא צפוי לפגוש את ראש הממשלה בנימין נתניהו בלשכתו שבירושלים. בסיומה של פגישת העבודה ימסרו השניים את הצהרותיהם. בחודש ינואר האחרון נועדו השניים בפסגה משותפת עם ראש ממשלת יוון, אלכסיס ציפראס, בניקוסיה בירת קפריסין.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

דיון בעניין הרצח של הילי סובול

מעצרה של שירי סובול הוארך עד תום ההליכים; משפחתה התפרצה: "המשטרה משקרת". אבי כהן
דיון נוסף לקראת גזר הדין. שירי סובול בבית המשפט בחודש שעבר/אבי כהן

אתם צריכים לדעת שהיום יתקיים בבית המשפט המחוזי בתל אביב דיון בעניינם של שירי סובול וערן דוד המואשמים ברצח הילי סובול בעיר בחודש פברואר האחרון. לפי כתבי האישום, שירי סובול, אחותה התאומה של הילי, הסתכסכה עם אחותה לא אחת לאורך השנים, עד שהיא חשה כלפי הילי "שנאה עזה". החל מיולי 2015 החלו שירי וערן, שהיה בן זוגה בשנתיים וחצי האחרונות, להתכתב בהודעות טקסט בנוגע להילי ולתחושותיה של שירי כלפיה. כך, לפי כתב האישום, נטעה שירי בקרב בן זוגה את הרצון לגרום למותה של הילי. הדיון בעניין הנאשמים מתקיים לקראת גזר הדין.

98 שנים לאוניברסיטה העברית בירושלים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סטודנטים התחילו ללמוד באוניברסיטה רק עשור לאחר הנחת אבן הפינה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתם צריכים לדעת שהיום תציין האוניברסיטה העברית בירושלים 98 שנים להיווסדה. בשנת 1918 נערך בהר הצופים טקס הנחת אבן הפינה לאוניברסיטה ושבע שנים לאחר מכן, בשנת 1925, נערך טקס הפתיחה של האוניברסיטה העברית. ואולם, רק בשנת 1928 – עשור לאחר הנחת אבן הפינה – החלו סטודנטים ללמוד במוסד. באוניברסיטה חמישה קמפוסים ו-11 פקולטות. בשנת 2015 היא דורגה מקום 23 בעולם על ידי המרכז העולמי לדירוג אוניברסיטאות. רבים מבוגרי האוניברסיטה קנו לעצמם שם בארץ ובעולם בזכות עשייתם. ביניהם, בין השאר, זוכת פרס נובל בכימיה עדה יונת, נשיא בית המשפט העליון לשעבר אהרן ברק, חתן פרס נובל בכלכלה דניאל כהנמן ועוד.

יום הטקילה הבינלאומי

טקילה. ShutterStock
אפשר לשתות עם לימון ומלח ואפשר להכין מרגריטה. טקילה/ShutterStock

אתם צריכים לדעת שהיום יציינו ברחבי העולם את יום הטקילה הבינלאומי. מדובר במשקה אלכוהולי שמיוצר בעיקר במקסיקו ולכן הוא מזוהה עם המדינה. זאת, על אף שאין תשובה חד-משמעית לשאלה מי אחראי להמצאתו של המשקה. את הטקילה נוטים לשתות ללא תוספת, עם פלח לימון או מלח, ואולם היא מוכרת גם בזכות היותה מרכיב בולט בקוקטייל מרגריטה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully