וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הירי במינכן: המשטרה פשטה על בית החשוד; שמו פורסם

אביו של היורה נלקח לחקירה, ודובר המשטרה המקומית הבהיר כי "עוד לא ברור מה גרם לפשע", שהביא למותם של תשעה בני אדם. שכניו של היורה, ממוצא איראני, תיארו אותו כ"בחור שקט, שהיה בעיקר עם עצמו"

צילום: רויטרס

אביו של היורה בן ה-18 שהביא אמש (שישי) למותם של תשעה בני אדם במרכז קניות במינכן לפני שירה בעצמו למוות, עוכב על ידי המשטרה הגרמנית – כך דווח בעיתון "בילד". כמו כן, בכלי התקשורת המקומיים דווח כי כוחות המשטרה פשטו על הדירה שבה חי היורה, גרמני המחזיק גם באזרחות איראנית, עם הוריו, ברובע מקספורשטאט.

שמו של היורה, עלי דויד סונבולי, פורסם בכלי התקשורת הגרמניים לאחר שהמשטרה זיהתה אותו כ"דויד ס.". דובר משטרת מינכן, פיטר בק, הבהיר כי החוקרים עדיין אוספים ראיות בזירה ובבית היורה. "אנחנו חייבים לבחון הכול, ואנחנו עוד לא יודעים מה גרם לפשע", אמר.

עדי ראייה סיפרו כי כוחות המשטרה הוציאו חפצים מהדירה, אולם טרם התברר מה טיבם ואם הם הובילו להתפתחות כלשהי בחקירת המקרה. על פי הדיווח ב"בילד", שכניו של היורה תיארו אותו כ"בחור שקט". לדברי אחד מהם, "הוא גר לידי. חבר שלי הלך איתו לבית הספר ואמר שהוא בחור שקט. הוא זיהה אותו מהסרטונים מהזירה". שכן נוסף סיפר לכתב רשת "דויטשה וולה" כי "הוא היה בעיקר עם עצמו, אבל לא היה אגרסיבי".

עוד בוואלה! NEWS:
מסע הירי במינכן: "עשרות אנשים נמלטו, אמרו שיש מישהו עם רובה"
מצב חירום הוכרז במינכן; מרקל תכנס את מועצת הביטחון של גרמניה
תיעוד: היורה פותח באש בסמוך למרכז הקניות במינכן

הבניין שבו התגורר הצעיר שירה למוות בתשעה בני אדם במינכן, גרמניה. 23 ביולי 2016. טוויטר, צילום מסך
קרא "אני גרמני!". כוחות משטרה מול ביתו של היורה, היום/צילום מסך, טוויטר

היורה, תושב העיר, ככל הנראה פעל לבדו. הוא הגיע מסניף מקדונלד'ס סמוך, פתח באש, נמלט מהמקום ושם קץ לחייו. גופתו אותרה כשעתיים וחצי מתום האירוע, ברחוב צדדי באזור, מרחק של כקילומטר מהזירה. המשטרה חשדה בתחילה כי היו לפחות שלושה יורים, בהתבסס על כמאה עדי ראייה שהיו במקום, אולם מאוחר יותר נשללה מעורבותם של שני בני אדם שנראה נמלטים מהזירה לאחר הירי.

במהלך הירי, היורה תועד צועק לעבר אדם נוסף, שקורא לכוחות הביטחון להגיע למקום. בין היתר, היורה קרא "אני גרמני!", והדגיש כי הוא גדל במדינה. הרשויות טרם התייחסו לאמיתות הסרטון, שפורסם ברשתות החברתיות.

דובר משרד החוץ של איראן בהראם קאסמי גינה את "הרג האנשים החפים מפשע, שלא היו יכולים להגן על עצמם". על פי הדיווח בסוכנות הידיעות הממלכתית IRNA, הוא הביע סולידריות בשמה של הממשלה עם העם הגרמני, וקרא ל"מלחמה מקיפה וחסרת מנוח" נגד מעשי האלימות.

sheen-shitof

וזה כחול לבן

המכשיר שמשנה את כל מה שידעתן על רענון ומיצוק עור הפנים

בשיתוף פרמייר
תושבים ושוטרים מניחים פרחים בזירת הירי במינכן, גרמניה, שבה נרצחו תשעה בני אדם. 23 ביולי 2016.. רויטרס
המניע למעשה טרם התברר. זירת הירי, היום/רויטרס

פיטר אלטמאייר, ראש המטה של הקנצלרית אנגלה מרקל, הסביר במהלך הלילה: "כל מה שאנחנו יכולים לומר כרגע זה שמדובר במתקפה אכזרית ולא אנושית". לדבריו, ברשת ARD, "אנחנו לא יכולים לשלול קשר לטרור, אולם אין ראיות לכך לפי שעה. החקירה גם בתחום זה עוד נמשכת".

משטרת מינכן מסרה כי אין סימנים לכך שהירי במרכז הקניות "אולימפיה" (OEZ) הוא אירוע טרור אסלאמי. "המניע וההסבר לפשע הזה לחלוטין אינם ברורים", נמסר. בעקבות האירוע הודיעה מרקל כי היא תכנס את מועצת הביטחון של במדינה לדיון מיוחד.

כריסטופר ג'ונס, תושב מינכן ששהה בסמוך למרכז הקניות בזמן מסע הירי, סיפר לרשת BBC כי "ראיתי עשרות אנשים נמלטים ממרכז הקניות, ושאלתי מישהו מה קורה. הוא אמר שיש יריות ומיד ברחתי משם". הוא הוסיף: "יש פה מלא משטרה, מלא כוחות חירום, מסוקים. אני מעדיף לא לצאת מהבית".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לואן זקירי, שהיה במרכז הקניות בעת הירי, סיפר לרשת הגרמנית N-TV על "צרחות ממש חזקות", והוסיף: "הסתכלתי לעבר היורה, והוא ירה לעבר שני אנשים במדרגות". הוא הוסיף כי בדרכו החוצה, לאחר שהמצב בזירה נרגע מעט, הוא ראה גופות ופצועים במרכז הקניות, אולם נאלץ להימלט מהמקום מהר ככל הניתן.

"האנשים שהיו שם ברחו, וצעקו שיש שם מישהו עם רובה", הוסיף פרנק, שהיה במרכז הקניות בעת הירי, "שמעתי שלוש יריות וברחתי". דומיניק פאוסט, תושבת העיר, סיפרה: "אנשים יצאו מהקניון בצרחות. הם אמרו לנו שיש יורה, והאבטחה ביקשה מכולם לעלות לקומות הגבוהות ולא לצאת מהבניין".

גרמניה נמצאת בכוננות גבוהה מחשש לטרור, לאחר שדאעש פרסם שורת סרטונים בחודשים האחרונים ובמהלכם איים לתקוף את המדינה. ביום שני תקף פליט נוסעים ברכבת בעיירה וורצבורג, אף היא בבוואריה. בסרטון שפורסם יום למחרת הביע הצעיר, שנורה למוות בידי כוחות הביטחון, תמיכה בארגון הקיצוני. עם זאת, לפי הרשויות, לא ברור אם אכן השתייך לרשת טרור או פעל לבדו.

(עדכון ראשון: 10:35)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully