וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אבא-אימא טורס": שירותי ההסעות הפרטיים של בני הנוער בחופש

23.7.2016 / 11:15

בכל קיץ עסוקים הורים רבים בהסעת ילדיהם למפגשים חברתיים ולפעילויות, וחלקם רואים בכך מטרד. "אי אפשר לתכנן כלום", אמרה אם לשני מתבגרים, "נותנים להם אצבע והם רוצים את כל היד"

בני נוער מבלים בחופש הגדול. שי אוקנין
"אימא אנחנו יורדים לים, יש מצב שאת מקפיצה אותי ועוברת לאסוף גם את החבר'ה?"/שי אוקנין

כמו בכל קיץ, גם השנה הופכים הורים רבים לנהגים הפרטיים של ילדיהם ומסיעים אותם פעמים רבות לפעילויות ולמפגשים חברתיים במהלך החופש הגדול. הורים רבים רואים בהסעת הילדים מטרד, והיו מעדיפים שילדיהם יגיעו בכוחות עצמם לפעילויות. טובה סנדר, אם לשני מתבגרים מראשון לציון, סיפרה כי "בחופש הגדול אנחנו ממש פותחים את חברת 'אבא-אימא טורס', האוטו יודע בעל-פה כבר את הדרך לחוף הים, למתנ"ס ואפילו למקומות הבילוי של הילדים".

לדבריה, "אי אפשר לתכנן כלום, אין יום שאין לנו איזו 'הקפצה': 'אימא אנחנו יורדים לים, יש מצב שאת מקפיצה אותי ועוברת לאסוף גם את החבר'ה?', 'אבא אנחנו בסינמה סיטי, רואים סרט כל החבר'ה, יש מצב שאתה חוזר מהעבודה תקפיץ את כולנו לנמרוד (אחד החברים – א"ר)?'. מה אנחנו לא היינו פעם בגילם, לא יצאנו לבילויים עם החברים? מה היינו עושים בימים שלא היה רכב בבית? עובדה שגם אנחנו הצלחנו ליהנות מהחופש הגדול. הילדים של היום - נותנים להם אצבע והם רוצים את כל היד".

עוד בוואלה! NEWS:
בת שנה וארבעה חודשים מתה לאחר שנשכחה ברכב בביתר עילית
בלי סמוטריצ'ים ולוינשטיינים: כשבנט התחיל לחשב מסלול מחדש
"זרקו תינוקות שמתו לבור מוזנח": ההורים נלחמים על קבורת ילדיהם

בני נוער מבלים בחופש הגדול. שי אוקנין
"אין יום שאין לנו איזו 'הקפצה'"/שי אוקנין

חנה אזולאי, אם לארבעה מהרצליה, חושבת שהקיץ הוא זמן מעולה לפתח את "חוש העצמאות" של ילדיה. "חופשת הקיץ היא זמן מעולה עבור הילדים ללמוד להסתדר ולהתנייד לבד. אני בעצמי עליתי עם בתי על קו האוטובוס שעושה את דרכו לחוף הים, היה לי חשוב שתכיר את התחנות המרכזיות, כדי שמחר ובמהלך החופשה שתרצה ללכת לים עם חברותיה, לא כל הבית יצטרך להיערך לזה מראש", אמרה.

יעקב לוסקי, אב לשלושה מחולון, חושב שסידור ההסעות הוא לא עניין כל כך נורא. "דווקא במציאות של היום, כשהמצב הביטחוני כל כך רגיש, אני ישן יותר בשקט כשאני יודע שבתי המתבגרת ואחיה הקטנים כבר הגיעו הביתה מהבילוי ונכנסו למיטה לישון, מאשר לזוז בחוסר נוחות במיטה עד שאני שומע את רשרוש המפתחות ושל דלת הבית נפתחת", הסביר. "מי מבטיח שהיא תעלה על מונית ושהנהג לא יטריד אותה, שמענו על כמה מקרים נוראים, אז אני אשן פחות. מוכן להקריב את השינה שלי למען הילדים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רוב בני הנוער מעדיפים את הרכב הממוזג של אימא ואבא/מערכת וואלה!, צילום מסך

תחושות ההורים כי הם עסוקים במהלך חופשת הקיץ במתן שירותי הסעות לילדיהם אינן מקריות. סקר של חברת "מטרופולין" בשיתוף חברת הסקרים Sapio שנערך לאחרונה מצא כי רוב בני נוער מעדיפים שהוריהם יסיעו אותם בימי חופשת הקיץ. הסקר נערך בקרב 300 בני נוער בגילאי 17-12. על פי ממצאי הסקר, חלק ניכר מהנשאלים יעדיפו את המכונית הממוזגת של אבא ואימא ולא את האוטובוס, מונית השירות או הצעידה ברגל לעבר מחוז חפצם.

יותר מ-60% מהנשאלים דיווחו כי הוריהם מסיעים אותם לפעילויות ומפגשים חברתיים במהלך החופשה לפחות פעם בשבוע. בקרב בני 13-12 ישנו שיעור גבוה יותר של 72%. מצד שני, ככל שגיל הנשאלים עולה, מעדיפים בני הנוער להיות עצמאיים יותר. בקרב בני 17-16 רק 56% אמרו שיעדיפו את ההסעה של אימא ואבא. היתר העידו כי הם משתמשים באמצעי תחבורה אחרים כגון אוטובוסים, מוניות שירות וטרמפים.

ליבנת כהן-דן, מנהלת שיווק וקשרי לקוחות בחברת "מטרופולין", אמרה כי "על אף שידוע כי ההורים הופכים לנהגים פרטיים בחופש הגדול, הנתונים והמציאות מראים בבירור כי בני הנוער בישראל עושים שימוש נרחב גם בתחבורה ציבורית בתקופה זו. לבני הנוער יש היום אלטרנטיבות מגוונות ונוחות להגעה ממקום למקום, מה שמקטין את מידת התלות בהורים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully