וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנה אחרי ה"טראומה": כך אבטחה המשטרה בהצלחה את מצעד הגאווה בבירה

23.7.2016 / 6:24

פיזור רבבות הצועדים בתום המצעד הביא לסיום חודשים ארוכים של היערכות במשטרת המחוז, שנותרה חבולה במיוחד אחרי פרשת שליסל. דיווח שווא עורר חשש מהגרוע מכל, אך בסיום האירוע יכלו השוטרים סוף סוף לנשום לרווחה

צילום: רוני כנפו, שי מכלוף, שלומי גבאי ויוני ריקנר, עריכה: אביב אירגז

(מצעד הגאווה בירושלים, שלשום)

מצעד הגאווה הגדול בתולדות ירושלים הסתיים שלשום (חמישי) בשעה עשר בלילה, עם פיזור שקט של כ-25 אלף הצועדים מגן העצמאות, כשש שעות לאחר שהחלו להתכנס. במחוז ירושלים, שלדברי אחד מבכיריו "היה בטראומה" מהאירוע של השנה שעברה, שבו דקר למוות ישי שליסל את שירה בנקי. אבל שלשום ספקו במשטרה כפיים בשביעות רצון, לאחר שהאתגר האבטחתי העצום עבר בשלום. מפקד המחוז, ניצב יורם הלוי, שמונה לפני כחצי שנה, הוכיח כי הוא שולט בגל הטרור במזרח העיר ובקו התפר. עכשיו ניתן לומר גם שהוכיח כי הוא שולט בקונפליקטים שבמערב העיר.

למעלה מ-120 בני אדם הוזהרו על ידי המשטרה בימים שלפני המצעד, כחלק מעבודת המודיעין הנרחבת שעליה פיקד הלוי עצמו. בפגישת ההכנה הראשונה לאירוע עם הקצינים הבכירים של המחוז ומפקדי שלושת המרחבים שבהם עבר המצעד אמר הלוי: "אני לוקח אחריות לטוב ולרע ובעיקר לרע. אתם תקימו מרחב חדש, מרחב מצעד הגאווה, ואני אהיה המפקד שלו".

עוד בוואלה! NEWS:
תלונה נגד שוטרים מהפגנה למען להט"ב: "קוקסינל, שלא נידבק ממך"
חשד: שליסל ניסה לתכנן פגיעה במצעד הגאווה מהכלא בסיוע אחיו
עקב הפרסום בוואלה! NEWS: קריאה לבדוק כשלים בחקירת מפקד מצ"ח

מצעד הגאווה ירושלים 21 ביולי 2016. מגד גוזני
שוטר מאבטח את מצעד הגאווה בירושלים, שלשום/מגד גוזני

במהלך המצעד, כאשר כמות הצועדים עברה את ההערכות הכי קיצוניות של המשטרה ונגמרו לה הצמידים שבהם זוהו מי שעברו את הבידוק הבטחוני, קיבל מפקד המחוז החלטה מושכלת ואפשר לאלפי האזרחים הנוספים שהגיעו להיכנס גם ללא צמידים, בכפוף לבידוק שערכו השוטרים בנקודות הכניסה השונות.

החלטה נוספת שקיבל הלוי ערב המצעד והוכיחה את עצמה הייתה לאפשר צעידה בכל רוחב הרחובות קרן היסוד וקינג ג'ורג, ולא רק בנתיבי התחבורה הציבורית שבמרכזם. עם כמות הצועדים העצומה שהגיעה התברר כי תחימה שלהם לנתיבים הפנימיים בכביש הייתה יוצרת פקקי אדם אדירים.

יורם הלוי, מפקד מחוז ירושלים. מצעד הגאווה ירושלים 21 ביולי 2016. שלומי גבאי
"אתם תקימו את מרחב מצעד הגאווה, ואני אהיה המפקד שלו". ניצב יורם הלוי/שלומי גבאי

משטרת ירושלים הוכיחה אתמול שליטה מוחלטת באירוע. המפקדים בשטח גילו גמישות והשכילו לאפשר את תנועת ההמונים בצורה מיטבית, בעיקר בכניסה לעצרת הסיום בתום המצעד, כאשר הצטברו פקקי ענק בכניסה לגן העצמאות. זאת תוך שהם מזיזים חסימות ופותחים כל הזמן נקודות מעבר חדשות בשטחים הסטריליים.

במקביל, המשיכו השוטרים בבידוק בכניסות למתחם ובמעגלים שמסביב והוכיחו כי תכנית המבצע של הלוי עבדה באופן כמעט מושלם, בעיקר עם מעצרם של כמה צעירים שבכליהם נמצאו סכינים. אחד מהם אף היה בדרכו אל משרדי הבית הפתוח. המשטרה אף הצליחה לשמור על הפרדה בין מפגיני הימין לבין הצועדים, ואפילו הדיווח שהגיע בסמוך לשעה תשע על דקירה בנקודת פיזור של הצועדים ברחוב אגרון והעתיק לרגע את נשימתם של בכירי המשטרה, התברר חיש קל כשיכור שנפל על הקרקע ונחבל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully