וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערעור המשטרה התקבל: מעצרו של הרב ברלנד הוארך בארבעה ימים

22.7.2016 / 14:40

בית המשפט המחוזי מרכז הפך את החלטת השלום בראשון לציון לשחרר את הרב, החשוד בעבירות מין, בדיון שנערך בנוכחותו. למשטרה יש קושי בזימון המתלוננות נגד הרב ולכן העימות נמנע: "הן חוששות". חסידיו צפויים להתלונן על התנהלות כמה מהחוקרים

צילום: יח"צ, מאצ'י הוף, ראובן קסטרו, אבי אשכנזי, ניב אהרונסון, יקי אדמקר, באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei, עריכת וידאו: ניר חן, עריכת תוכן: לירן מוסלי ברן וסיגל סיריוס, תחקיר: אסתי סדקה ועומר שליט, הפקה: תום רוכלין

(השבוע: הרב ברלנד נחת בישראל במסגרת הסכם הסגרה עם דרום אפריקה)

מעצרו של הרב אליעזר ברלנד, החשוד בעבירות מין, הוארך היום (שישי) בארבעה ימים. זאת, לאחר שבית המשפט המחוזי מרכז קיבל את ערעור המשטרה על החלטת בית משפט השלום בראשון לציון אמש לשחררו למעצר בית. הוא ישהה במעצר עד יום שני בשעה 14:00. עורכת דינו רחל תורן טענה בדיון הארכת המעצר, שבו נכח הרב, כי אחד מחוקריו של ברלנד כינה אותו "חתיכת חרא" במהלך החקירה. השופטת דבורה עטר שניהלה את הדיון נימקה את החלטתה להאריך את מעצרו בכך שאם ברלנד ישוחרר קיים חשש שיהווה סכנה, ישבש את הליכי החקירה או יימלט.

קבוצה מחסידיו של ברלנד מתכננת לשהות בשבת הקרובה מחוץ לכלא ניצן שבו הוא עצור. מקורב לרב חשף בשיחה עם וואלה! NEWS כי בתחילת השבוע מתכוונים מנהלי "שובו בנים", הקהילה שבראשה הוא עומד, להגיש תלונה במחלקה לחקירת שוטרים נגד כמה מהחוקרים בתיק בשל "התנהלות לא חוקית", כלשונם.

עוד בוואלה! NEWS:
בת שנה וארבעה חודשים מתה לאחר שנשכחה ברכב בביתר עילית
מפקדו לשעבר של תא"ל בוכריס: "גם דוד נשאר מלך אחרי בת שבע"
שנה אחרי הפיגוע, אחמד דוואבשה השתחרר מבית החולים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הרב ברלנד על המטוס לקראת הנחיתה בבן גוריון, השבוע/מערכת וואלה!, צילום מסך

הרב נחקר הלילה במשך ארבע שעות. לוואלה! NEWS נודע כי למשטרה יש קושי בזימון המתלוננות נגד הרב ולכן העימות נמנע. קרוב משפחה של אחת המתלוננות אמר: "המשטרה מתנהגת בצורה כזו שהמתלוננות חוששות להגיע לעימות. הן חשות לא בטוחות בכלל".

ברלנד נעצר לאחר שארבע נשים לפחות התלוננו נגדו. בשנת 2013 הוא נמלט מישראל לארצות הברית ומשם עבר בין שוויץ, מרוקו, זימבבואה, דרום אפריקה והולנד. השבוע הוסגר לישראל מדרום אפריקה, אליה שב לפני כמה חודשים מהולנד.

תומכי הרב ברלנד מחוץ לכלא איילון. 19 ביולי 2016. ניב אהרונסון
תומכי הרב ברלנד מחוץ לכלא איילון, השבוע/ניב אהרונסון

עם נחיתתו ביום שלישי בשדה התעופה בן גוריון קיבלו את פניו של ברלנד כ-300 מתומכיו, שאף פרשו לכבודו שטיח אדום. לאחר הנחיתה, עשרות בלשי המשטרה ושוטרי יס"מ הקיפו את המטוס והעבירו את ברלנד לניידת. לפני כן, הרב, עטוף בטלית, הספיק לנשק את האדמה.

לאחר חקירה ראשונית במשרדי להב 433 התקיים דיון בהארכת מעצרו בכלא איילון. המשטרה ביקשה להשאירו במעצר ל-15 יום אך בית משפט השלום בראשון לציון החליט כי מעצרו יוארך רק עד יום חמישי, החלטה עליה ערערה המשטרה. במהלך הדיון התמוטט הרב, ופונה לבית חולים לקבלת טיפול רפואי.

כרזה לעצרת תפילה לרב אליעזר ברלנד. מחוץ לכלא איילון. 19 ביולי 2016. ניב אהרונסון
כרזה הקוראת לקיום עצרת תפילה שהציבו תומכי הרב מחוץ לכלא איילון/ניב אהרונסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully