וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרץ על מלחמת לבנון השנייה: "לא ניתן לרדוף אחרי כל משגר"

שר הביטחון לשעבר אמר בריאיון לאולפן וואלה! NEWS כי "העובדה שהמלחמה פרצה במצב מוכנות לא מספק היא בעייתית מאוד". לדבריו, הסיכוי למלחמה נוספת נמוך: "נסראללה יודע שהוא מאבד את תדמיתו כמגן של לבנון"

עריכת וידאו: ניר חן, עריכת תוכן: לירן מוסלי ברן, סיגל סיריוס ויפעת רוזנברג, תחקיר: אסתי סדקה ועומר שליט, הפקה: תום רוכלין ורוית כהן צפרירי, צילום: ראובן קסטרו, רויטרס

חבר הכנסת עמיר פרץ, שכיהן כשר הביטחון במהלך מלחמת לבנון השנייה בשנת 2006, אמר בריאיון לאולפן וואלה! NEWS לציון עשור למלחמה כי הסיכוי למלחמה נוספת בתקופה הקרובה נמוך. "נסראללה יודע שהוא מאבד את תדמיתו כמגן של לבנון", אמר. "הוא יודע שהוא יהיה במצב קשה מאוד לאחר מלחמה".

בהתייחסו לטענות על כשלי המלחמה אמר פרץ כי "צריך לבחון בפרספקטיבה היסטורית את היעדים המרכזיים". לדבריו, "אנחנו מצויים היום בעידן חדש. המלחמות הסימטריות, בהן טנקים נלחמים בטנקים, הן נחלת העבר. המלחמות היום הן מול ארגוני טרור, ובהן היכולת לקבוע אם ניצחת או הפסדת אינה פשוטה כלל. המגמה היא יצירת הרתעה. מי שחושב שניתן לרדוף אחרי כל משגר מטעה את הציבור".

עוד בוואלה! NEWS:
"בושה וחרפה": נוכחות דלה בכנסת בישיבה לציון עשור ללבנון השנייה
"שם נמצאת נשמת משפחתי": עשור אחרי הקטיושה, שמחה חוזרת הביתה
חלוץ על מלחמת לבנון השנייה: אולמרט ידע שחלק מהצבא חלוד

עמיר פרץ במהלך מלחמת לבנון השנייה, 2006. ראובן קסטרו
"העברתי מערכת וצבא טובים יותר מזה שקיבלתי". פרץ במהלך המלחמה/ראובן קסטרו

פרץ אמר כי "העובדה שמלחמת לבנון השנייה פרצה במצב מוכנות לא מספק, היא בעייתית מאוד כיוון שצה"ל הוא ארגון שחייב להיות מוכן בזמן אפס. אם מחר היו שועטים טנקים בצפון אל עבר טבריה מישהו היה שואל אם הצבא לא מוכן?". לטענתו, "העובדה שהייתי שר ביטחון רק במשך חודשיים קודם למלחמה רק מחזקת את חשיבות הבירור מול קודמיי בתפקיד הזה. היו שרי ביטחון מהמעוטרים ביותר בצה"ל. אם הם לא הכינו את הצבא כשהם המומחים מספר אחת לביטחון, טוב שזה עלה בתקופתי. העברתי מערכת וצבא טובים יותר מזה שקיבלתי".

לדבריו, "יש קולות שאומרים שחיזבאללה המשיך להתחמש ולהתעצם בשנים האחרונות. ואני שואל, אילו לא הייתה מלחמת לבנון שנייה הוא לא היה מתעצם?". פרץ התייחס לדוח ועדת וינוגרד בנוגע למלחמה, והסביר: "כאשר שר ביטחון אזרחי מגיע לשולחן הערכת מצב עם 25 אלופי מטכ"ל הוא יוצק לתוך הדיון דברים אחרים. בכל דיון על פעולה דרשתי הערכה כמה נפגעים יהיו לנו והם התקוממו נגד. הם חשבו שזה יפגע ביכולת שלנו ליצור מגע. אני שימשתי נציג האימהות בדיונים, ואם פעולה תביא למספר רב של הרוגים יכול להיות שהייתי מבטל אותה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
העמיר פרץ ודן חלוץ במהלך מלחמת לבנון השנייה, 2006. ראובן קסטרו
"אילו לא הייתה מלחמה חיזבאללה לא היה מתעצם?". פרץ ודן חלוץ/ראובן קסטרו

"לכל אירוע יש מחיר. אם יורים עליך טיל, תגיב בהפצצות", הוסיף פרץ בנוגע למדיניות ההכלה כלפי חיזבאללה. "אסור לשכוח שהיינו ברצף של חטיפות. הסתבר שעניין החטיפות הפך לכלי של ארגוני הטרור נגד ישראל. הם ידעו שהם פוגעים בעקרון מאוד חשוב של מדינת ישראל וצה"ל. החטיפה הייתה מלווה בירי בלתי-פוסק על יישובי הצפון. כוח של חיזבאללה עבר את הגבול ופגע בריבונות הישראלית. אם נכיל אותו, נמצא את עצמנו בתהליך של התדרדרות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully