וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעד הפשוט הזה ירחיק מכם את היתושים לתמיד

29.7.2016 / 5:22

חוקרים גילו כי היצור ממנו יתושים נדחים במיוחד הוא - תרנגולות! בניסויים שביצעו גילו כי תרכובות שהופקו מנוצות של תרנגולות דחו יתושים במידה כזאת שלא התקרבו כלל לפיתיון שהניחו לצידן. בדרך זו הם מקווים להקל על אנשי יבשת אפריקה הסובלים קשות ממגפת המלריה

אימג'בנק GettyImages

בסרטון - מדענים גילו: בושם של ויקטוריה סיקרט דוחה יתושים

זאת אולי לא נשמעת כמו הדרך הטובה ביותר להרחיק מכם את היתושים, אך כנראה שהיא עובדת. אם תדאגו לישון ליד תרנגולת בכל לילה יש פחות סיכויים שתעקצו על ידי יתושים, כך נטען במחקר חדש.

מדענים מצאו שיתושים נושאי מלריה חשים דחיה מריח שמדיפות חיות מסויימות, הין היתר- תרנגולות. פרופסור ריקארד איגנל מהאוניברסיטה השוודית למדעי החקלאות אמר: "הופתענו לגלות שיתושי המלריה נדחו על ידי הריח של תרנגולות. זאת הפעם הראשונה בה נראה בבירור כי פעילות יתושים נמנעת בחיות מסוימות בגלל הריח".

החוקרים פעלו באתיופיה ובחנו אילו סוגי דם יתושים מחבבים במיוחד. הם גילו שיתושי המלריה מעדיפים דם של בני אדם על פני בעלי חיים וכאשר בני אדם אינם נמצאים הם אוהבים לשתות את דמם של חיות משק כמו כבשים ועיזים.

יתוש ממין אדס מצר המעביר את נגיף הזיקה במעבדת מחקר בקאלי, קולומביה, 29 בינואר 2016. רויטרס
אין לך איזה תרנגולת להציק לה?/רויטרס

ניסויים נוספים הוכיחו כי היתושים נמנעים מפתיונות שהכילו תרכובות שהופקו מנוצות של תרנגולות וגם מתרנגולות חיות ששהו בכלוב ליד הפתיון.

פרופ' איגנל הוסיף: "אנשים בסהרה האפריקאית סובלים מאד ממחלת המלריה. חלק מהיתושים הופכים לחסינים למחסלי מזיקים ואחרים משנים את הרגלי האכילה שלהם כך שהם מוצצים יותר דם בשטחים פתוחים מאשר בבית. לכן יש צורך לפתח טכנולוגיות מניעתיות ובמחקר שלנו זיהינו מספר תרכובות ריח שדוחות יתושים ומונעות מהם להזיק לבני אדם".

עוד באותו נושא

אני רק שאלה: למה היתושים עוקצים דווקא אותי?

לכתבה המלאה

עוד ב"אסור לפספס":

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully