וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועץ לביטחון לאומי המיועד של נתניהו ויתר על התפקיד

21.7.2016 / 16:29

תא"ל (במיל') אבריאל בר-יוסף המתין לתפקיד שלא מאויש מאז עבר יוסי כהן לראשות המוסד בתחילת השנה, אולם כעבור זמן קצר התברר כי מתנהלת נגדו חקירה וכי הוא מנוע מלהתקבל. הוא החליט להיענות להצעות אחרות

תא?ל במיל? אבריאל בר יוסף, ראש המטה לביטחון לאומי והיועץ לביטחון לאומי לראש הממשלה. לשכת העיתונות הממשלתית
אבריאל בר יוסף/לשכת העיתונות הממשלתית

כבר יותר מחצי שנה שתפקיד היועץ לביטחון לאומי בלשכת ראש הממשלה אינו מאויש, והיום (חמישי) מתברר כי האיש שהיה מיועד לתפקיד, תת-אלוף (במיל') אבריאל בר-יוסף, החליט לוותר על המינוי. בהודעה קצרה לתקשורת שהופצה מטעמו של בר-יוסף נכתב כי הוא מודה לראש הממשלה בנימין נתניהו על ההצעה לכהן בתפקיד הבכיר, אך החליט לבסוף להיענות להצעות אחרות בתחום העסקי.

היועץ לביטחון לאומי הוא יועצו הבכיר ביותר של ראש הממשלה בתחום המדיני-ביטחוני, והוא גם זה שעומד בראש המועצה לביטחון לאומי (מל"ל). זהו גוף הייעוץ המלווה את ראש הממשלה ואת שרי הקבינט בתחומים הקריטיים הללו. האדם האחרון שכיהן בתפקיד היה יוסי כהן, שמונה בתחילת השנה לראש המוסד. מאז מעברו של כהן למוסד, תפקיד היועץ לא מאויש באופן קבוע, כאשר מי שפועל כממלא מקום הוא תת-אלוף (במיל') יעקב נגל, שהיה סגנו של כהן.

בנימין נתניהו ראש הממשלה במליאת הכנסת. נועם מושקוביץ
עדיין ללא יועץ קבוע. נתניהו בכנסת, השבוע/נועם מושקוביץ

נתניהו הודיע כמה שבועות לאחר מעברו של יוסי כהן למוסד כי בכוונתו למנות למחליפו את בר-יוסף, שכיהן בעבר כסגן ראש המל"ל. עם זאת, כעבור זמן קצר התברר כי נגד בר-יוסף מתנהלת חקירת משטרה הנוגעת לעסקיו הפרטיים, ולכן הוא מנוע מלהיכנס לתפקיד. כך נוצר המצב שבו במשך כמה חודשים המתינו במועצה לביטחון לאומי עד לסיום ענייניו המשפטיים של בר-יוסף כדי שיוכל להיכנס לתפקיד.

את תפקיד היועץ לביטחון לאומי איישו עד כה שלושה אנשים בכהונותיו האחרונות של נתניהו: פרופ' עוזי ארד, שכיהן בשנים 2009-2011; אלוף (במיל') יעקב עמידרור החליף אותו וכיהן עד 2013; ואחר כך כיהן במשך כשנתיים יוסי כהן. כעת יצטרך נתניהו למצוא מועמד חלופי לתפקיד בעקבות כישלון מינויו של בר-יוסף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully