וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתום שימוע ממושך: תא"ל אופק בוכריס מואשם באונס ובמעשה סדום

הפרקליט הצבאי הראשי החליט להגיש כתב האישום נגד הקצין הבכיר בגין שורת עבירות מין חמורות בשתי חיילות - בהן קצינה - ששירתו תחתיו בחטיבת גולני. נציגי בוכריס: "החלטה שגויה מיסודה". פרקליטיה של הקצינה: "היה ברור לה שיועמד לדין"

עריכת וידאו: ניר חן, עריכת תוכן: לירן מוסלי ברן וסיגל סיריוס, תחקיר: עומר שליט ואסתי סדקה, הפקה: תום רוכלין.

(דיון באולפן וואלה! NEWS על פרשת בוכריס)

כתב אישום הוגש היום (חמישי) לבית הדין הצבאי המיוחד נגד תת-אלוף אופק בוכריס בגין אונס, מעשה סדום, מעשה מגונה והתנהגות שאינה הולמת בשתי נשים ששירתו תחת פיקודו בזמן שהיה מפקד חטיבת גולני. הקצין הבכיר היה חשוד בחמישה מעשי אונס. בחודש שעבר הוא עבר שימוע אצל הפרקליט הצבאי הראשי, תת-אלוף שרון אפק, שבסיומו התקבלה ההחלטה להעמידו לדין. בסביבתו של בוכריס ביקרו את ההחלטה.

מדובר צה"ל נמסר כי "מדובר בקצין ולוחם עתיר זכויות והפרקליט הצבאי הראשי מסר כי ההחלטה התקבלה בלב כבד. ואולם, במסגרת חקירה יסודית, עלו ראיות לכאורה לכך שהקצין ביצע כמה עבירות מין חמורות בחיילת זוטרה בשירות חובה ובקצינה בעת שהשתיים שירתו תחת פיקודו כמפקד חטיבת גולני. על כן, החליט הפצ"ר על הגשת כתב האישום".

עוד על פרשת בוכריס
חיזק את ידיו? מזוז כלל לא פגש את בוכריס: "לא אמרתי שדיברנו"
תא"ל בוכריס פנה לפרקליט הצבאי: משחירים את פניי בתקשורת

תת-אלוף אופק בוכריס מחוץ לביתו, מרץ 2016. אדריאן הרבשטיין
יועמד לדין. בוכריס/אדריאן הרבשטיין

תא"ל אופק בוכריס וסנגוריו מטעם הסנגוריה הצבאית מסרו: "אנו מצרים על החלטתו של הפרקליט הצבאי הראשי וסבורים כי מדובר בהחלטה שגויה מיסודה. בתהליך השימוע הצגנו בפני הפצ"ר בעיות קשות שעולות לאורכו ולרוחבו של התיק. אנו בטוחים כי נצליח להיאבק ולהוכיח את חפותו של תא"ל בוכריס בבית הדין וכי ייעשה משפט צדק".

פרקליטיה של הקצינה, עו"ד גיא פלנטר ועו"ד רעות רחמן, מסרו בתגובה: "הקצינה נקלעה לפרשה זו שלא מתוך בחירתה ולא יזמה תלונה נגד תת-אלוף אופק בוכריס והייתה מוכנה להמשיך בחייה. ואולם, ברגע שהגיעו אליה חוקרי מצ"ח היא אמרה את האמת ביחס להתנהלותו כלפיה. מתחילת הדרך היה ברור לה שמרגע שחשפה את מעשיו, הוא יועמד לדין וכך אכן היה היום. הקצינה בטוחה שמערכת המשפט תדע לטפל במקרה זה באופן הולם".

החקירה נגד בוכריס נפתחה בחודש פברואר האחרון, ובחודש אפריל השעה הרמטכ"ל, גדי איזנקוט, את התא"ל החשוד מתפקידו. בוכריס הכחיש בתחילה את החשדות המיוחסים לו. ואולם, בשלב מסוים, כך לפי גורם המעורב בחקירה, הודה בוכריס באחת מחקירותיו כי נישק את המתלוננת השנייה נגדו, קצינה בדרגת רב-סרן ששירתה תחתיו, וחזר בו מהודאתו בעימות שנערך עמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully