וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: שליסל ניסה לתכנן פגיעה במצעד הגאווה מהכלא בסיוע אחיו

על פי החשד, הרוצח ממצעד הגאווה התקשר לאחיו מכלא אילון וביקש ממנו להוציא לפועל את תכניותיו לכאורה והשניים נעצרו. לטענת אביהם, האח מיכאל אמר לישי: "אנו ברי פלוגתא", אך השוטרים טעו לחשוב שפירוש הביטוי הוא "אנו באותו צד"

עריכה: יאיר דניאל

הרוצח ישי שליסל נעצר אתמול בחשד לתכנון פגיעה במשתתפים במצעד הגאווה בירושלים יחד עם אחיו מיכאל - כך הותר היום (חמישי) לפרסום. על פי החשד, שליסל התקשר מכלא אילון לאחיו וביקש ממנו להוציא את תכניותיו לפועל. השניים נעצרו אתמול ודיון בעניין הארכת מעצרו של מיכאל התקיים היום בבית משפט השלום בירושלים.

אביהם, אליעזר, לא הכחיש שישי התקשר לאחיו בניסיון לתכנן תקיפה, אך הבהיר כי מיכאל "צחק" כשהוא שמע על דברי אחיו והבהיר לו: "אנו ברי פלוגתא". לדבריו, המשטרה טעתה לחשוב שמשמעות הביטוי "ברי פלוגתא" הוא "אנו באותו צד, באותה פלוגה", במקום "חלוקים בדעותינו". "מיכאל קיבל שיחת טלפון וגיחך לישי בפנים, שאל 'מה?!'. זה לא שייך אפילו, מי שמכיר את מיכאל יודע, זה אבא לתשעה ילדים", אמר אליעזר.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
אביו של שליסל על הרחקת בני המשפחה: "חבל שלא עשו יותר בשנה שעברה"
רשימות צועדים ומתחם מגודר: המשטרה מתגברת אבטחה במצעד הגאווה בבירה
שליסל לא מביע חרטה: "לא משנה אם אשב מאה שנה, אני חייל של הקב"ה"

ישי שליסל  – ערב מצעד הגאווה בירושלים 2016. נועם מושקוביץ
שליסל מובא למעצר, היום/נועם מושקוביץ

בתחילת החודש נגזרו על שליסל מאסר עולם ועוד 31 שנים בכלא. בשיחה עם וואלה! NEWS מתאו אמר: "זה לא משנה לי אם זה מאה, 50 או 30 שנה. המשיח יגיע בקרוב והמספרים הגדולים האלה לא משנים. אני חייל של הקדוש ברוך הוא ומשתדל לעשות את מה שצריך".

שליסל שוהה באגף השמור בכלא איילון בתא יחד עם אסיר נוסף במשך רוב שעות היממה. הוא מורשה לצאת מתאו לשעתיים ביום לסיבוב בחצר. "הופתעתי לטובה", אמר על גזר הדין. "התביעה דרשה עוד 60 שנה על מאסר העולם ובית המשפט נתן רק 31 שנים נוספות. מה שמקובל בחוק". על החלטתו שלא לקבל ייצוג של עורך דין, אמר שליסל: "בין שהייתי מביא עורך דין ובין שלא – יצא אותו דבר. אם הייתי מביא עו"ד ומשתולל, נראה לי שהייתה אותה תוצאה, אם לא יותר גרועה".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
ישי שליסל הדוקר במצעד הגאווה, יולי 2015. AP
שוטרים מנסים להשתלט על שליסל במצעד הגאווה בשנה שעברה/AP

אחר הצהריים הגיעו ראש עיריית ירושלים ניר ברקת ומפקד מחוז ירושלים ניצב יורם הלוי להניח זרי פרחים במקום שבו נרצחה הנערה שירה בנקי בידי שליסל לפני שנה. זאת, אף שברקת הודיע כי לא יגיע למצעד מכיוון שהוא "פוגע ברגשות התושבים". "אני מבין את הכאב והביקורת של מי שלא מסכים עם החלטתי שלא להשתתף במצעד", אמר בעת הנחת הזרים. "בחרתי בדרך אחרת לכבד את זכרה של שירה בנקי ז"ל, נערה מתוקה שנרצחה בגלל שנאת חינם, והנחתי ביחד עם מפקד מחוז ירושלים במשטרה, פרח במקום הרצח. אני מייחל מכל הלב שביום הזה נדע להתאחד כולנו נגד כל גילוי של הסתה ואלימות ועבור הזכות לחופש הביטוי של כל אדם וקהילה במדינת ישראל ללא הבדל דת גזע ומין".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תוואי המצעד/מערכת וואלה!, צילום מסך

במשטרת ירושלים גייסו מאות שוטרים למבצע אבטחת המצעד השנה, לצד פעילויות מודיעיניות סמויות וגלויות, במהלכן זוהו אזרחים שהמשטרה חוששת כי ינסו לפגוע בצועדים ואלה נקראו לשיחות אזהרה. במשטרה סירבו לפרט אם הוציאו צווי הרחקה לגורמים הללו.

מאות שוטרים, לוחמי מג"ב, כוחות תגבור ומתנדבים בפיקודו של מפקד מחוז ירושלים, ניצב יורם הלוי, יפרסו החל משעות הצהריים לאורך ציר הצעדה, במקומות הכינוס וברחובות הסמוכים. הצועדים יתכנסו בגן הפעמון ובשעה 18:00 יחלו לצעוד ברחובות קרן היסוד, קינג ג'ורג', מאיר שחם, רבי עקיבא, הילל ומנשה בן ישראל, עד לגן העצמאות.

החל מהשעה 14:30 המשטרה ייחסמו לתנועה רחובות הצעדה, כמו גם הרחובות המובילים אליהם, כולל רחוב אגרון, הילל, וקינג ג'ורג' מקרן היסוד ועד בארי. הכבישים ייפתחו בהתאם להתקדמות הצועדים. לאור העומסים הצפויים, הנהגים מתבקשים לגלות סבלנות ולהישמע להוראות השוטרים, ולהיות קשובים לדיווחים שיועברו באמצעות התקשורת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully