וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצעד הגאווה בירושלים: חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

21.7.2016 / 7:31

המצעד שיציין שנה לרצח שירה בנקי יוצא לדרך. טראמפ יישא את נאומו בנעילת הוועידה הרפובליקנית. הנשיא לשעבר שמעון פרס יחשוף את מרכז החדשנות של ישראל ועוד שני דברים שאתם צריכים לדעת היום

הוועידה הרפובליקנית תנעל – טראמפ המועמד לנשיאות

טראמפ נבחר באופן רשמי כמועמד הרפובליקני בבחירות לנשיאות ארה"ב. רויטרס
עכשיו זה רשמי. טראמפ/רויטרס

אתם צריכים לדעת שהלילה תנעל הוועידה הרפובליקנית בקליבלנד שבאוהיו והמועמד לנשיאות ארצות הברית, דונלד טראמפ, יישא את הנאום הראשון שלו בתור המועמד הרשמי של המפלגה. במהלך ארבעת הימים האחרונים נשאו מירב בכירי המפלגה נאומים על עתידה, על המרוץ לנשיאות ועל מועמדותו של טראמפ. הלילה תגיע הוועידה לשיאה כשאיל הנדל"ן הניו יורקי, שמאתמול הוא גם המועמד הרשמי לנשיאות, יעלה על הבמה. בשבוע הבא תוכרז באופן רשמי יריבתו, הילרי קלינטון, כמועמדת המפלגה הדמוקרטית, מה שיסמן באופן רשמית את סיומה של עונת הפריימריז בארצות הברית.

מצעד הגאווה בירושלים

הפגנה נגד ביטול מצעד הגאווה, עיריית באר שבע. יולי 2016. שי מכלוף
מתקיים על רקע המחלוקת. מפגינים בבאר שבע/שי מכלוף

אתם צריכים לדעת שהיום ייערך מצעד הגאווה ה-15 בירושלים בסימן שנה לרצח שירה בנקי, שנדקרה למוות על ידי ישי שליסל במצעד בשנה שעברה. המצעד ייערך על רקע המחלוקת על קיומו בעיר. חברי "הבית הפתוח", המארגנים את המצעד, הסבירו כי נוכח ריבוי מקרי האלימות נגד הקהילה הגאה בישראל בעשור האחרון, המצעד מתקיים כחלק מהמאבק לשוויון, לחירות ולביטחון אישי. המצעד, שיחל בהתכנסות בגן הפעמון בעיר בשעה 16:15, מתקיים תחת אבטחה כבדה של משטרת מחוז ירושלים ובמסגרתו ייחסמו רחובות בעיר.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

חשיפת מרכז החדשנות של ישראל

שמעון פרס. AP
יציג הדמייה של כל ההמצאות הישראליות. הנשיא לשעבר פרס/AP

אתם צריכים לדעת שהיום יחשוף הנשיא לשעבר שמעון פרס את מרכז החדשנות של ישראל ב"מרכז פרס לשלום" בנוכחות ראש הממשלה בנימין נתניהו, הנשיא ראובן ריבלין, ראש עיריית תל אביב רון חולדאי וראשי תעשיית ההייטק והחדשנות בארץ. באירוע ייחשפו לראשונה הדמיות ארבע קומות שיציגו בטכנולוגיה חדישה את ההמצאות הישראליות ששינו את חייהם של מיליונים ברחבי העולם והעניקו לישראל את התואר "אומת הסטארט-אפ". באירוע ההשקה שיתקיים היום, תינתן הצצה למרכז, ואולם הוא יפתח את שעריו למבקרים רק ב-2018.

יום הולדת לארנסט המינגווי

ארנסט המינגווי. GettyImages
זוכה פוליצר ונובל לספרות. המינגווי/GettyImages

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 117 שנים, בשנת 1899, נולד הסופר ארנסט המינגווי. סגנונו הספרותי, המאופיין בשפה תמציתית ומשפטים קצרים, השפיע רבות על עולם התרבות והאומנות במאה ה-20 ויצירותיו נחשבות עד היום ליצירות מופת. המינגווי זכה בפוליצר ב-1953 על ספרו "הזקן והים" שמגולל את סיפור חייו של דייג שנאבק בדג, תוך העברת ביקורת על מערכת היחסים בין האדם לטבע. בשנת 1954 זכה בפרס נובל לספרות. בשנת 1961 שם קץ לחייו.

יום הג'אנק פוד הבינלאומי

ילדים אוכלים מזון מהיר. ShutterStock
בני האדם הם הגזע היחיד שצורך מזון שמזיק לו/ShutterStock

אתם צריכים לדעת שהיום מציינים ברחבי העולם את יום הג'אנק פוד הבינלאומי. מארגני היום מודעים לעובדה כי ג'אנק פוד, כשמו כן הוא, אינו בריא לגוף האדם, ובכל זאת החליטו פעם בשנה להקדיש יום מיוחד לטובת מזון מהיר, לא בריא ורווי השומן. ביום זה אפשר לאכול פיצה, המבורגר, נקניקיות וכל סוג אחר של מזון מהיר, ללא רגשות אשמה. עם זאת, חשוב להבהיר כי תזונה לא מאוזנת מזיקה לגוף האדם וחרף היותה תופעה נפוצה בקרב האוכלוסייה, היא מובילה להשמנה ולמחלות נוספות. בני האדם הם הגזע היחיד עלי אדמות שצורך מזון שמזיק לו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully