וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכפשות ונאצות: הקרב המכוער על זכר הנווטת הדתייה שנהרגה בנפאל

21.7.2016 / 7:59

עמותת "אלומה" המקדמת גיוס נשים ומארגנת זו השנה השנייה ברציפות כנס לזכר תמר אריאל, טוענת כי היא זוכה להטרדות מצד עמותה אחרת. הסיבה: הכנס "מציג את הנווטת כפמיניסטית"

צילום: שי מכלוף, עריכה: יאיר דניאל

מיילים מכפישים, הודעות טקסט ושיחות טלפון מאיימות – אלה הפעולות שננקטו לכאורה כדי לסכל את קיומו של כנס לזכרה של תמר אריאל, נווטת הקרב הדתייה הראשונה, שנהרגה באסון בנפאל לפני כשנתיים. המאבק נגד קיום הכנס נחשף היום (רביעי) בתביעה שהגישה עמותת "אלומה", הפועלת בין היתר לגיוס נשים לצה"ל ומארגנת את הכנס, שבה היא טוענת כי עמותת "בחסד ובצדק" והעומד בראשה מתנגדים לכנס משום שלטענתם, הנווטת כלל לא תמכה בחייה בערכי העמותה.

ההתנכלות החלה לכאורה בשנה שעברה, אז נערך הכנס הראשון לזכרה של אריאל, שנהרגה במפולת השלגים הקטלנית בנפאל באוקטובר 2014. הכנס, שבו נכחו מאות צעירים, תלמידי מכינות קדם צבאיות, אורגן על ידי משפחתה של אריאל, וכן על ידי "אלומה", המלווה בני נוער דתיים ודתיות לקראת השירות הלאומי והצבאי שלהם ושותפה לפרויקטים חברתיים רבים.

כמה ימים לפני אותו הכנס קיבלה יפעת סלע, מנכ"לית "אלומה", מיילים והודעות טקסט מאריאל שטסמן, העומד בראש "בחסד ובצדק", הרשומה כעמותה הפועלת למען אוכלוסיות נזקקות. באותן פניות טען שטסמן כי הכנס מהווה "פיגוע ערכי רוחני" בזכרה של אריאל, משום שלטענתו היא כלל לא תמכה בפעילויות שהוא מקדם.

עוד בוואלה! NEWS:
אין הכרעה על שחרור קצב: החלטת הוועדה נדחתה ל-31 ביולי
עם שמות חיות מחמד: כך השיג ההאקר את התמונות של הדוגמניות
בצעד נדיר: בן 18 המואשם ברצח שוחרר למעצר בית

סרן תמר אריאל, שנהרגה במפולת השלגים בהימלאיה, נפאל. באדיבות המשפחה
"לא תמכה בגיוס נשים". אריאל/באדיבות המשפחה

הכנס נערך בשיתוף עם משפחת אריאל ובהתאם לרצונה. המשפחה אף הגישה תלונה במשטרה נגד שטסמן ובקשה למניעת הטרדה מאיימת לאחר שנטען כי הוא עולה מדי יום לקברה. בדיון שנערך בבקשה בפני בית המשפט, דיבר שטסמן גם על העמותה, ואמר כי היא "מוציאה את תמר פמיניסטית", ושאריאל אמרה לו בעצמה "שאין מה לדתייה לעשות בקורס טיס".

אתמול הגישה העמותה תביעה נגד שטסמן לבית משפט השלום בירושלים בגין פרסום לשון הרע בסך של 600 אלף שקלים. לפי כתב התביעה, מסע הרדיפה מצד שטסמן נמשך גם אחרי הכנס, בשל הכוונה לקיים באוקטובר השנה כנס נוסף לזכרה של אריאל. "הנתבע שלח מיילים מטרידים, נבזיים ופוגעניים שיש בהם כדי לאיים על התובעת ועל בני משפחתה", נכתב בתביעה. "בין היתר איים הנתבע על התובעת כי יכניס אותה לבית כלא נווה תרצה, כי יקנה עמוד בעיתון 'ידיעות אחרונות' ויפרסם דברים בגנותה ושישלח לבתי הספר עמם עובדת 'אלומה' הכפשות ונאצות כלפי התובעת וכלפי העמותה".

במהלך החודש האחרון שלח שטסמן באמצעות העמותה שבראשה הוא עומד הזמנה לכנס אלטרנטיבי לזכר אריאל. ההזמנה כללה בין היתר הטחת האשמות ועלבונות אישיים בסלע. "ההזמנה לכנס היא פשקוויל שמלא בהכפשות מתחילתו ועד סופו", נכתב בתביעה. ההזמנה נשלחה למאות אנשים, הודבקה על דלתות "אלומה" וכן פורסמה בבתי כנסת שבהם מתפללים סלע והוריה.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

הכנס שנערך בשנה שעברה:

בנוסף לכך, שלח שטסמן עשרות מיילים לרבנים, לעובדי "אלומה" ולגורמים שעובדים עם הארגון, ובו כתב כי "אלומה מנסה להפוך את תמר כיום לפרזנטורית שלה באמצעות כנס ראוותני הנקרא במרמה על שמה". עוד נטען כי שטסמן אף הניח מעטפה על כסאו של הרב בני לאו, העומד בראש קהילת רמב"ן בירושלים, ובתוכה תכנים נגד הכנס.

בשיחה עם וואלה! NEWS, הסביר שטסמן, המגדיר את עצמו אדם שומר מצוות, כי "תמר הזכירה בריאיונות שנערכו עמה שהיא לא באה לקורס טיס כנושאת דגל של הציונות הדתית". לדבריו, "היא הייתה מעדיפה שהחצאית שלה לא הייתה מפורסמת ושאין לה מטרה להיות פורצת דרך בנושא. יש כאן ויכוח לגיטימי בתוך הציונות הדתית בנוגע לגיוס בנות, אבל חשוב לציין שתמר עשתה שירות לאומי לפני שהתגייסה. הסיבה שהיא הסכימה להתראיין למרות הצניעות שלה, והיא אמרה לי את זה, היא שהיא לא רוצה שיסלפו את הערכים שלה".

שטסמן טוען כי מדובר בתביעה קנטרנית. "תמר התנדבה בעמותת אלומה בצורה חלקית לפני שהייתה פרח טיס. לאחר שסיימה את קורס הטיס בסוף שנת 2012 היא הבינה שהיא הפכה לנושאת דגל של גיוס בנות לצבא. מאז היא סירבה להשתתף בכנסים של עמותת 'אלומה' ועזבה אותה בטריקת דלת. המייל האישי שלי הוא של עמותת 'בחסד ובצדק', אך היא אינה קשורה לעניין".

"ביקשה שלא יהפכו אותה לסמל הגיוס של בנות דתיות"

"תמר אריאל היא אישיות המופת של החברה הישראלית", הוסיף. "תמר התגייסה לצבא לאחר שעשתה שנתיים מלאות של שירות לאומי, וביקשה אין ספור פעמים שלא יהפכו אותה לסמל הגיוס של בנות דתיות לצבא. מנכ"לית עמותת אלומה עורכת את הכנס המניפולטיבי, כדי לנסות לגייס כסף לעמותה שלה, מכיוון שלא הצליחה לגייס תרומות. אין זה ראוי שעמותה שכזו תישא את שמה של תמר, ותסלף את ערכיה בנושאים שיש להם משמעות ציבורית ניכרת. לא הכפשתי ולא איימתי, בסך הכל הצגתי דברים כהווייתם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully