וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אין הכרעה על שחרור קצב: החלטת הוועדה נדחתה ל-31 ביולי

20.7.2016 / 19:18

בתום 7 שעות דיונים הודיעה ועדת השחרורים על דחיית ההחלטה בעניין הנשיא לשעבר שהורשע באונס, שהגיע לאולם במדי אסיר כתומים. הוועדה התכנסה עקב חוות דעת של הרשות לשיקום האסיר לפיה הוא יוכל להשתקם מחוץ לכלא

עריכה: ניר חן סטילס: ניב אהרונסון, טליה קדוש, דניאל בוק, יותם רונן. קרדיט וידאו: מאצי הוף, שי מכלוף קרדיט עיצוב גרפי: אביחי ברוך

ועדת השחרורים הודיעה אחר הצהריים (רביעי) כי ההחלטה בעניינו של הנשיא לשעבר משה קצב לא תתקבל היום, אלא תידחה לסוף החודש. הוועדה התכנסה היום למשך כשבע שעות כדי לדון מחדש בבקשת האסיר לשחררו שחרור מוקדם. הדיון בוועדה נערך היום בעקבות קביעת בית המשפט המחוזי-מרכז כי עליה לבחון שוב את בקשתו לשחרור בגלל חוות דעת חדשה שהציגה הרשות לשיקום האסיר. קצב הגיע לאולם הדיונים במדי אסיר כתומים. פרטי הדיון ודברי הנשיא לשעבר בו נאסרו לפרסום.

בחוות הדעת החדשה נכתב כי קצב, שהורשע באונס, יכול לעבור שיקום מחוץ לכלא. בכך שינתה רשות שיקום האסיר את חוות דעתה הקודמת. חוות הדעת הוגשה על סמך התכנית שנבנתה לקצב והיא מעלה את סיכוייו להשתחרר שחרור מוקדם, אולם זה אינו הפקטור היחידי שעומד בפני ועדת השחרורים אליה חזר הדיון בשל חוות הדעת החדשה. במקביל, הודיעו מקורבי קצב כי הוא יסכים לתנאי שלא להשמיץ ולא לנהל מסע הסתה נגד קורבנותיו.

לקריאה נוספת:
לקראת ההכרעה: "גילה קצב לא מאמינה שבעלה ישוחרר מהכלא"
דברי קצב בוועדת השחרורים נחשפים: "להעניש רק כי נאבקתי על האמת שלי?"
הרשות לשיקום האסיר: קצב יכול לעבור שיקום מחוץ לכלא

חג בבית הנשיא לשעבר והאנס משה קצב שוחרר לחופשת פסח בביתו. ניב אהרונסון
החלטה נדחתה בשבועיים. קצב/ניב אהרונסון

בחודש אפריל האחרון דחתה ועדת השחרורים את בקשתו של קצב להפחית שליש מתקופת מאסרו. בין היתר קבעה הוועדה, על פי עמדת הפרקליטות, כי קצב לא קיבל אחריות על מעשיו, לא השתתף בתכנית שיקומית ולא הביע חרטה או התנצל על מעשיו בפני הקורבנות. לאחר שנדחתה בקשת השחרור המוקדם אמר קצב כי לא יערער על ההחלטה. לבסוף, הגיש ערעור במועד האחרון להגשתו. במקביל, הגיש קצב לבית נשיא המדינה ראובן ריבלין בקשת חנינה. מבית הנשיא נמסר כי כנהוג לגבי כל בקשת חנינה, היא הועברה לטיפולה של הלשכה המשפטית במשכן.

לפי עמדתה הרשמית של הרשות לשיקום האסיר, קצב יכול לעבור שיקום מחוץ לכלא. בכך שינתה רשות שיקום האסיר את חוות דעתה הקודמת. חוות הדעת הוגשה על סמך התכנית שנבנתה לקצב. הדבר אכן מעלה את סיכוייו של קצב להשתחרר שחרור מוקדם בתוך שני שלישים ממאסרו, אולם זה אינו הפקטור היחידי שעומד בפני ועדת השחרורים שאליה חזר הדיון בשל חוות הדעת החדשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully