וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עקב הפרסום בוואלה! NEWS: דיון על מעונות יום בוועדת הכלכלה

20.7.2016 / 19:10

סגן יו"ר הכנסת מאיר כהן הגיש בקשה לדיון מזורז בעקבות הבדיקה שהעלתה כי רק 55 מעונות יום נבנו מ-2011 במקום 400, כפי שהובטח. "דוגמה רעה למה שקורה למשרד שאין בו שר", כתב כהן לאדלשטיין

עריכה: שניר דבוש

(לפני חודשיים, מחאת המטפלות המועסקות במעונות יום של משרד הכלכלה)

בעקבות בדיקת וואלה! NEWS שגילתה עיכוב בבניית מעונות היום של משרד הכלכלה, הגיש היום (רביעי) סגן יו"ר הכנסת, מאיר כהן (יש עתיד), בקשה לדיון מזורז בנושא. הבקשה התקבלה ובשבוע הבא יתקיים דיון בוועדת הכלכלה של הכנסת. "עיכוב זה הוא דוגמה רעה למה שקורה למשרד שאין בו שר. בניית מעונות הוא אמצעי חשוב ביותר בהתמודדות של משפחות עם יוקר המחיה ולא ייתכן שכסף שמועבר לצורך מטרה כל כך חשובה, לא ימומש".

בשבוע שעבר פורסמה בדיקה בוואלה! NEWS לפיה חרף הבטחתם של שר הכלכלה נפתלי בנט ושר האוצר יאיר לפיד בעקבות המחאה החברתית לבניית 400 מעונות מסובסדים לפעוטות עד גיל שלוש תוך שנתיים, רק 55 נבנו משנת 2011. הבדיקה העלתה כי אף שהועברו מיליוני שקלים עבור המטרה, מצוקת מעונות היום רק גדלה. מנתוני משרד הכלכלה עלה כי הערים שקיבלו את התקציבים הכי גבוהים לבניית מעונות הן במידה רבה ערי הביקוש של הורים לרישום ילדיהם למעונות היום עד גיל שלוש.

עוד בוואלה! NEWS:
מחקר: המשק מפסיד כ-600 אלף שקלים על כל קטין שמידרדר לפשע
אושרה הגדלת דמי מחלה להורים; יו"ר התעשיינים: יעשו חפלה עם הילד
מטפלת התעללה בחולה סיעודית - משפחתה תובעת מיליונים משירותי הרווחה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

במכתב ששלח כהן אל יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין כתב כי "בחמש שנים שעברו מאז המחאה החברתית נבנו 55 מעונות יום בלבד על אף העברת עשרות מיליוני שקלים לרשויות המקומיות אשר יועדו לבנייתם. המצוקה המקוממת במעונות היום היא בעיה ידועה, מרבית ההורים אשר ביקשו לרשום את ילדיהם לאחד ממעונות היום צפויים להיענות בשלילה וזאת בשל העובדה שמעונות היום עד גיל שלוש נמצאים בתפוסה מלאה".

שר הרווחה מאיר כהן באולפן וואלה. ינואר 2014. נמרוד סונדרס
"המצוקה המקוממת במעונות היום היא בעיה ידועה". כהן/נמרוד סונדרס

כהן הוסיף כי "יש לזכור את העובדה שבמשרד הכלכלה לא מכהן שר במשרה מלאה כבר שמונה חודשים, ולכן מי שמנהל את נושא מעונות היום הם פקידים מהמשרד בלבד. כבר בשנת 2012 אישרה הממשלה את התכנית להרחבת היצע מעונות היום של משרד הכלכלה – ומאז ועד היום הושקעו בתכנית 1.1 מיליארד שקלים. אני קורא לוועדת הכלכלה של הכנסת לקיים דיון דחוף בנושא, ככל שקוראים עוד נתונים ניתן להבין כי עומד בפנינו נושא אשר מחייב אותנו כחברי הכנסת לבחון ולהבין איך קרה שהכספים הועברו אך המעונות אינם נבנים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המכתב ששיגר כהן לאדלשטיין/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully