וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שובו של הסולטן: ארדואן חזר לבירה לראשונה מאז ניסיון ההפיכה

נשיא טורקיה השתתף בכינוס חירום ביטחוני באנקרה והוא צפוי להודיע על "צעדים מיוחדים". על אנשי אקדמיה נאסר לצאת מהמדינה וכל התביעה הצבאית תחת חקירה. לראשונה מאז ניסיון ההפיכה תקף חיל האוויר מטרות של המחתרת הכורדית בעיראק

צילום: משה שטיינמץ באמצעות וואווי, עריכה: שניר דבוש

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן ניהל היום (רביעי) ישיבת חירום ביטחונית באנקרה כששב לבירה בפעם הראשונה מאז ניסיון ההפיכה הכושל – כך מסר גורם רשמי לסוכנות הידיעות הצרפתית. במסגרת הטיהור שהחל עם דיכוי המרד, נעצרו או הודחו כבר עשרות אלפי קצינים, חיילים, שוטרים, שופטים, עובדי מדינה, ראשי אוניברסיטאות ומורים.

היום מסרו הרשויות כי 99 מתוך 113 הגנרלים שנעצרו בחשד למעורבות בקשר הועמדו לדין. מדובר בשליש בצמרת הצבא, בהם מפקד הארמיה השניה האחראית על גבול סוריה. בין הצעדים הנוספים של המשטר שהתקבלו היום כולל איסור זמני על אנשי אקדמיה לצאת מחוץ לגבולות המדינה וחקירת כל התביעה הצבאית והשופטים הצבאיים. 262 מהם כבר הושעו.

בנוסך לכך, הרשויות חסמו את הגישה לאתר ההדלפות וויקיליקס, ששחרר אמש בתגובה לטיהורים כ-300 אלף תכתובת מייל של מפלגת הפיתוח והצדק השלטת, מ-2010 ועד 6 ביולי השנה. לפי האתר, מקור המיילים אינו קשור לקושרים או למתנגדיו של ארדואן.

נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן באיסטנבול, טורקיה. 19 יולי 2016. רויטרס
חזור לבירה. ארדואן בכנס באיסטנבול, אתמול/רויטרס

השבוע הבטיחו ארדואן וראש הממשלה בינאלי יילדרים כי יציגו היום צעדים חשובים בעקבות ניסיון ההפיכה, שאת האחריות עליה הטילו על המטיף פתהוללה גולן הגולה בארצות הברית. המרד שגבה את חייהם של כ-300 איש היה האיום הרציני ביותר על הנשיא, ששולט במדינה ב-13 השנים האחרונות.

ארדואן סיפר כי הוא היה במרחק של רבע שעה בלבד מלהירג או להיחטף בערב ההיפכה, לפני שהצליח להימלט מהמלון בעיר מרמריס שבו שהה. חיילים שהגיעו למלון לא ניסו להשתלט עליו, אך נתקלו באש מצד נאמניו של הנשיא. לפי דיווחים שונים, מטוסי קרב של המורדים אף התבייתו על מטוסו של ארדואן, אך מסיבה לא ברורה לא ירו בו.

הוא הצליח לעלות לשידור דרך שיחת וידאו, שבמהלכה קרא לאזרחים לצאת לרחובות ולהתנגד להפיכה. הוא נחת כעבור כמה שעות באיסטנבול ומשם ניהל את המשך המאבק של המשטר בקושרים.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
תיעוד: מורדים כורדים מפילים מסוק טורקי באמצעות טיל כתף. מערכת וואלה! NEWS
מורד כורדי משגר טיל כתף לעבר מסוק טורקי/מערכת וואלה! NEWS

כחלק מהחזרה לתפקוד של הצבא, תקפו הלילה מטוסי קרב עמדות של המחתרת הכורדית (PKK) בהרים בצפון עיראק, שם נמצאת הנהגת המחתרת. לפי סוכנות הידיעות אנדולו, 20 חמושים נהרגו בתקיפות. זאת הייתה הפעם הראשונה מאז ניסיון ההפיכה שבה פועל הצבא נגד המורדים הכורדים. הפסקת אש בין אנקרה לבין ה-PKK קרסה ביולי אשתקד והובילה לאחד מסבבי האלימות הקשים ביותר בין הצדדים במהלך שלושת עשורי הלחימה.

(עדכון ראשון: 14:04)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully