וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תלונה נגד שוטרים מהפגנה למען להט"ב: "קוקסינל, שלא נידבק ממך"

22.7.2016 / 9:20

מפגין במחאה על ביטול מצעד הגאווה בבאר שבע התלונן במח"ש כי במהלך האירוע תקפו אותו ואת אמו שוטרים לאחר שביקש מאחד מהם להזדהות: "הוא הצמיד אותי לקיר ואמר 'נמאס לנו מכם'". מהמשטרה נמסר: "החשוד תקף את השוטרים"

צילום: מתוך פייסבוק, עריכה: אביב אירגז

"קוקסינל מזדיין בתחת, נמאס לנו מכם, צריך לשטוף את הידיים היטב כדי לא להידבק" - אלה רק חלק מההתבטאויות המיוחסות לשוטרי מג"ב ושוטרים מתחנת באר שבע שאבטחו את הפגנת הקהילה הלהט"בית שנערכה בבאר שבע בשבוע שעבר, לאחר ביטול מצעד הגאווה בעיר, במסגרת תלונה שהוגשה השבוע במחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש). התלונה, שהוגשה על ידי האגודה לשמירת זכויות הפרט ומרכז ניר כץ למאבק בלהט"בופוביה, עוסקת במעצרו של המפגין שי סקלר, שהגיע למקום יחד עם אמו אירנה.

עם סיום ההפגנה, הלכו כמה מהמשתתפים בשדרות רגר בעיר, שהיוו את סלע המחלוקת בנוגע לקיום המצעד. אחד השוטרים פנה לאמו של סקלר, שאחזה בשלט שעליו נכתב "הבן שלי הומו – אז מה?", ואמר לה, לדבריה, "בא לי להקיא מהשלט הזה". לאחר חילופי דברים בין השניים, פנה סקלר לשוטר ודרש ממנו להזדהות. משלא הסכים למסור לו את שמו, צילם אותו בטלפון במשך כמה דקות. לדבריו, דקות אחדות לאחר מכן נעצר ואמו הוכתה בבטנה ובגבה על ידי השוטרים.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
לקראת מצעד הגאווה: בני משפחת שליסל עוכבו לחקירה במשטרה
יו"ר הבית היהודי בב"ש על ביטול המצעד: "לא רוצים שילדים ייחשפו"
"אנחנו כאן ובכל מקום": 2,000 איש הפגינו עקב ביטול מצעד הגאווה בב"ש

הפגנה נגד ביטול מצעד הגאווה, עיריית באר שבע. יולי 2016. שי מכלוף
לדברי המתלונן, אמו הוכתה על ידי השוטרים. מפגינים בבאר שבע, בשבוע שעבר/שי מכלוף

לאחר שנלקח על ידי השוטרים, סיפר סקלר כי השוטרים התגרו בו וקראו לו "קוקסינל מזדיין בתחת". לדבריו, אחד מהשוטרים הצמיד את פניו לקיר ואמר לו: "נמאס לנו מכם". בשלב זה, סיפר כי אחד מהשוטרים פנה לחבריו ממג"ב ואמר להם: "תשטפו את הידיים שלכם עם סבון, כדי שלא תידבקו מהדבר הזה". עוד עולה מהתלונה כי השוטרים פנו אליו בלשון נקבה או בתואר "זה", במטרה לפגוע בו ולהשפיל אותו.

מהמשטרה נמסר בתגובה: "החשוד תקף את השוטרים ולכן נעצר בסיום ההפגנה של הבית הגאה בבאר שבע. החשוד ביקש את פרטיו של אחד השוטרים ולאחר שקיבל אותם החל לתקוף את כלל השוטרים שהיו במקום למרות שהתבקש מספר פעמים על ידי מפקד הכוח המשטרתי לחדול ממעשיו. הצעיר המשיך ולכן נעצר והעובר לחקירה שבסיומה שוחרר בתנאים מגבילים. אם ישנן תלונות על אלימות שוטרים יש לפנות למח"ש לשם הגשת תלונה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully