וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת מצעד הגאווה: בני משפחת שליסל עוכבו לחקירה במשטרה

בנוסף על אמו וחמישה מאחיו של הרוצח ממצעד הגאווה בירושלים בשנה שעברה, המשטרה הזהירה 11 פעילי ימין ודרשה מהם להתרחק מאזור המצעד מחשש שיפגעו במשתתפים. ראש העירייה ברקת הודיע שלא ישתתף במצעד: "יש אנשים שנפגעים מזה"

עריכה: אביב אירגז

אמו וחמישה מאחיו של ישי שליסל, שרצח את הנערה שירה בנקי במצעד הגאווה בירושלים לפני שנה וניסה לרצוח שישה נוספים, עוכבו הבוקר (רביעי) לחקירה וחלקם שוחררו. כמו כן, 11 פעילי ימין הוזהרו על ידי המשטרה בימים האחרונים והתבקשו לא להתקרב לאזור המצעד.

לדברי עו"ד איתמר בן גביר, המייצג את בני משפחת שליסל שעוכבו, "מדובר בהתעללות בבני משפחה רק בגלל היותם בני המשפחה של ישי שליסל. הפשיטה על בית המשפחה הבוקר לא תסיר את החרפה והפשלה המשטרתית בשנה שעברה ולא מתקנים עוול בעוול אחר, לא חוקרים אנשים חפים מפשע בחקירות שווא רק בגלל מעשים שעשה בן המשפחה".

לקריאה נוספת:
תלמידי המכינות יצעדו במחאה על דברי הרבנים: "תפיסת עולם חשוכה"
"הייתי מפגין גם מול אוכלי חזיר": עימות באולפן לקראת המצעד בבירה
נשים הן סנטימנטליות, הומואים הם חולים: משנתו של הרב הצבאי לעתיד

ישי שליסל מדבר מהכלא. נועם מושקוביץ
אמו ואחיו עוכבו לחקירה. שליסל/נועם מושקוביץ

המשטרה פנתה לפעילי הימין על בסיס מידע מודיעיני ולפיו קיים חשש שינסו לפגוע בצועדים. נגד חלקם הוצאו צווי הרחקה מאזור המצעד. לדברי בן גביר, לא מדובר בצו בית משפט, אלא במסמך משטרתי שדורש מהפעילים לחתום כי הם לא יהיו באזור ירושלים בזמן ההפגנה.

לדברי א', אם לארבעה ואשת חינוך מיצהר שהוזהרה במהלך הלילה, "אחד השוטרים הקריא לי ממסמך שאסור לי ביום חמישי בזמן המצעד להגיע לירושלים, להתקרב למצעד, לפגוע במישהו שם בנפש או בגוף ושבמידה ואעבור על כך אני צפויה לטיפול חמור של המשטרה".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
מצעד הגאווה בירושלים, יולי 2015. נועם מושקוביץ
מצעד הגאווה בירושלים, יולי 2015/נועם מושקוביץ

גם במקרה הזה, כמו תשעת המוזהרים הנוספים, לא מדובר בצו מבית המשפט. זו לא הפעם הראשונה שהמשטרה מגיעה אליה בהקשר למצעדי גאווה, ולדבריה לפני המצעד בתל אביב היא נלקחה לתחנה ולאחר חצי שעה שחררו אותה, לטענתה, "לאחר שהבינו שמדובר בטעות". גם לפני המצעד באשדוד היא קיבלה שיחת אזהרה.

"זה לא נעים. זו לא הפעם הראשונה שעושים לי את זה. לא עשיתי כלום, לא היה לי מושג שיש מצעד והם מחליטים שאני סכנה לציבור ואי אפשר להתנהל ככה בחיים", אמרה. "אין לי קשר לעניין הזה, לא עשיתי מעולם דבר בנושא, אני לא מתבטאת בשום צורה בנושא ולא מפגינה נגד זה. נטפלים סתם לאישה נורמטיבית שומרת חוק בלי שום סיבה. זה מטריד כי אני ברשימות שלהם ועכשיו כל פעם יציקו לי בעניין למרות שהם הבינו לפני המצעד בתל אביב שהם טעות".

המשטרה מזהירה תושבת יצהר לקראת מצעד הגאווה בירושלים. יולי 2016. ארגון חוננו, מערכת וואלה! NEWS
המשטרה מזהירה תושבת יצהר מהשתתפות במצעד הגאווה בירושלים, הלילה/מערכת וואלה! NEWS, ארגון חוננו

לאחר הקראת המסמך, ומבלי שנדרשה לחתום עליו, המשטרה עזבה את ביתה של א'. לאחר דקות אחדות הגיעו השוטרים לבית נוסף כדי להזהיר תושב אחר. לדברי עדי ראיה, המשטרה דפקה על הדלת במשך כרבע שעה, ובגלל שהדבר עורר מהומה הם עזבו את המקום.

עורך דין מנשה יאדו מארגון חוננו מסר: "כבר בפעם הקודמת הצדדים הבינו כי מדובר בטעות ואין למרשתי כל קשר לעניין. חרף זאת משטרת ישראל ממשיכה לפגועה בזכויותיה ברגל גסה, ולצבוע את מרשתי על לא עוול בכפה בצבעים של "אזרחית מסוכנת" שטעונה התראות ליליות. הגעת השוטרים הלילה לביתה, בשעת לילה מאוחרת, תוך שהם נכנסים לחצרים ללא צו, הינה הטרדה ובכוונתנו למצות את כלל זכויותיה של מרשתי במספר הליכים בעניין. אנו נגיש תלונה על העוולות המשטרתיות ועל הפגיעה שלא בצורך באזרחים".

המשטרה מזהירה תושבת יצהר לקראת מצעד הגאווה בירושלים. יולי 2016. ארגון חוננו, מערכת וואלה! NEWS
הכוחות ביצהר/מערכת וואלה! NEWS, ארגון חוננו

בתוך כך, ראש עיריית ירושלים ניר ברקת הודיע הבוקר כי הוא תומך בקיומו של מצעד הגאווה, אך לא ייקח בו חלק. "זה לא סוד שיש אנשים שנפגעים מהמצעד, אך זה כמובן לא אומר שלא ניתן לקיים אותו. המצעד יתקיים בירושלים ללא תירוצים וללא משוא פנים. אני כראש עיר של כולם שמכבד את כלל האוכלוסיות בירושלים בוחר לפועל באפיקים אחרים ומגוונים למען הקהילה והמעשים שלנו מדברים בעד עצמם", אמר.

מפקד מחוז ירושלים, ניצב יורם הלוי, יפקד על אבטחת מצעד הגאווה. תוואי המסלול יעבור בין תחומי האחריות של שלושה מרחבים במשטרת המחוז. כחלק מלקחי אירועי אשתקד, תיסגר הצעדה באופן הרמטי עם שתי כניסות ויציאות בלבד לכל אורכו. כל הנכנס אליו יעבור בידוק מחמיר, למעט צועדים שיזוהו על ידי אנשי הבית הפתוח ויגיעו באוטובוסים מאורגנים. מאות שוטרים יאבטחו את המצעד. גורם בארגון סיפר היום כי במחוז "נערכים לתרחישים לא פשוטים".

(עדכון ראשון: 08:30)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הוצאו צווי הרחקה לפעילי להב"ה. תוואי מסלול מצעד הגאווה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully