וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת ההכרעה: "גילה קצב לא מאמינה שבעלה ישוחרר מהכלא"

הוועדה דנה מחדש בבקשת הנשיא לשעבר שהורשע באונס, עקב חוות דעת חדשה שהציגה הרשות לשיקום האסיר, שלפיה ביכולתו להשתקם מחוץ לכלא. יותר מאלף אזרחים פנו לוועדת השחרורים בדרישה שלא לקצר את עונשו. פרקליטו: "שוחררו גם אנסים שלא הודו"

עריכה: ניר חן סטילס: ניב אהרונסון, טליה קדוש, דניאל בוק, יותם רונן. קרדיט וידאו: מאצי הוף, שי מכלוף קרדיט עיצוב גרפי: אביחי ברוך

ועדת השחרורים שליד שירות בתי הסוהר תתכנס היום (רביעי) כדי לדון מחדש בבקשת האסיר משה קצב לשחררו שחרור מוקדם ולהפחית את יתרת תקופת מאסרו. זאת, לאחר שבית המשפט המחוזי מרכז קבע כי הוועדה תתכנס פעם נוספת ותבחן את בקשתו לשחרור תוך הפחתת שליש ממאסרו. ההחלטה התקבלה בעקבות חוות דעת חדשה שהציגה הרשות לשיקום האסיר.

בחוות הדעת החדשה נכתב כי קצב יכול לעבור שיקום מחוץ לכלא. בכך שינתה רשות שיקום האסיר את חוות דעתה הקודמת. חוות הדעת הוגשה על סמך התכנית שנבנתה לקצב והיא מעלה את סיכוייו להשתחרר שחרור מוקדם, אולם זה אינו הפקטור היחידי שעומד בפני ועדת השחרורים אליה חזר הדיון בשל חוות הדעת החדשה. במקביל הודיעו מקורבי קצב כי הוא יסכים לתנאי שלא להשמיץ ולא לנהל מסע הסתה נגד קורבנותיו.

עוד בנושא:
דברי קצב בוועדת השחרורים נחשפים: "להעניש רק כי נאבקתי על האמת שלי?"
בית הנשיא: הוגשה בקשת חנינה מעודכנת לנשיא לשעבר קצב
הרשות לשיקום האסיר: קצב יכול לעבור שיקום מחוץ לכלא

חג בבית הנשיא לשעבר והאנס משה קצב שוחרר לחופשת פסח בביתו. ניב אהרונסון
"השחרור שלו יפגע באמון הציבור". קצב ורעייתו גילה/ניב אהרונסון

בחודש אפריל האחרון דחתה ועדת השחרורים את בקשתו של קצב להפחית שליש מתקופת מאסרו. בין היתר קבעה הוועדה, על פי עמדת הפרקליטות, כי קצב לא קיבל אחריות על מעשיו, לא השתתף בתכנית שיקומית ולא הביע חרטה או התנצל על מעשיו בפני הקורבנות.

לאחר שנדחתה בקשת השחרור המוקדם אמר קצב כי לא יערער על ההחלטה. לבסוף, הגיש ערעור במועד האחרון להגשתו. במקביל, הגיש קצב לבית נשיא המדינה ראובן ריבלין בקשת חנינה. מבית הנשיא נמסר כי כנהוג לגבי כל בקשת חנינה, היא הועברה לטיפולה של הלשכה המשפטית במשכן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

"מה שראו אז תקף גם להיום"

עו"ד דוד מנע, מקורבו של קצב, התייחס הבוקר לאפשרות כי הנשיא לשעבר ישתחרר מהכלא. "אני בקשר רק עם המשפחה, ומקווה לטוב. האיש כבר נשפט, הורשע, נכנס לשבע שנים, וזכותו , כמו כל אזרח במדינה, לבקש ולקבל שליש על התנהגות טובה. שחררו כבר רוצחים, מחבלים וגם את חווה יערי, אז נשיא לשעבר לא יקבל?", אמר.

עו"ד יהושע רזניק, פרקליטו של קצב, התייחס לחוות הדעת החדשה של הרשות לשיקום האסיר ואמר כי "שתי עובדות סוציאליות מנוסות כתבו את חוות הדעת. הן קבעו שניתן לשחררו ולהעביר אותו שיקום בהתאם לתכנית שהן קבעו. הפרקליטות צריכה לקבל את חוות הדעת הזו. בעבר שוחררו גם אנסים שלא הודו".

חבר של משפחת קצב מקריית מלאכי סיפר כי הוא אינו אופטימי. "גילה אשתו אמרה לי שהיא לא מאמינה שהוא ישוחרר היום", סיפר.

עו"ד יהושע רזניק בוועדת השחרורים בעניינו של משה קצב, כלא מעשיהו. יולי 2016. מגד גוזני
פרקליטו של קצב, עו"ד יהושע רזניק, בכניסה לכלא מעשיהו, הבוקר/מגד גוזני

לקראת הדיון, פנו יותר מאלף אזרחים דרך ארגון "זזים" לוועדת השחרורים בדרישה שלא לקצר את עונשו של קצב. עמותת "זזים" הסבירה כי "בכל מה שקשור במאבק בתרבות האונס, הציבור מקדים את מערכת החוק ומתווה לה את הדרך.

"לחץ ציבורי מילא תפקיד חשוב לכל אורך פרשת קצב והוא נדרש גם עכשיו, כדי למנוע את התקדים המסוכן שבו איש ציבור שהוא אנס מורשה זוכה לשחרור מוקדם מבלי שלקח אחריות על מעשיו. ועדת השחרורים חייבת להבין שהחלטה על שחרור מוקדם במקרה כזה תפגע קשות באמון הציבור הרחב וציבור הנפגעות במערכת החוק".

אודליה כרמון, א' ממשרד התחבורה שהתלוננה נגד קצב, התייחסה אתמול לחוות הדעת החדשה של ועדת השחרורים ואמרה כי "זה הזוי ומוזר בשלון המעטה". בריאיון לאולפן וואלה! NEWS היא הוסיפה כי היא "מאוד מפקפקת ביושר שעומד מאחורי ההחלטה".

לדבריה, "השחרור שלו יפגע באמון הציבור, במערכת אכיפת החוק והמשפט. כל הבחורות הצעירות שהיום מתלבטות אם להתלונן או לא יאבדו אמון במערכת. אני מבקשת מוועדת השחרורים שיזכרו שהוא לא עבר שינוי בשלושה חודשים ושמה שראו אז תקף גם להיום. שישאלו את אנשי רשות השיקום מה גרם להם לשנות את עמדתם".

(עדכון ראשון: 07:50)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully