וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מתחת לחלון": עיריית רמת גן והתושבים יצאו למאבק נגד הרכבת הקלה

19.7.2016 / 18:12

"הקו הסגול" של הרכבת הקלה שיחבר בין תל אביב ליהוד צפוי לעבור במרחק קטן מבתי מגורים ומבנים ציבוריים ברמת גן. התושבים, בגיבוי העירייה, מתנגדים לתוואי והיום הפגינו בעיר: "במקום לראות עצי אקליפטוס מהחלון, אראה רכבת"

צילום: מאצ'י הוף, עריכה: טל רזניק

תוואי הרכבת הקלה ב"קו הסגול", המחבר בין תל אביב לאזור יהוד, צפוי לעבור מטרים ספורים מבתי מגורים ובתי כנסת ברמת גן, וכעת התושבים והעירייה יוצאים למאבק נגד התכנית. היום (שלישי) הפגינו כ-300 בני אדם בעיר נגד התוואי המתוכנן. "למי לא פנינו? הגשנו התנגדויות, הצענו חלופות, ונת"ע (נתיבי תחבורה עירוניים, האחראית על ביצוע עבודות הרכבת הקלה) ומשרד התחבורה ממשיכים בשלהם, במקום שאראה מהבית שלי את שדרת האקליפטוסים הירוקה, אני הולכת לראות רכבת קלה", מחתה בשיחה עם וואלה! NEWS קרן למפל, המתגוררת עם בן זוגה ושלושת ילדיהם, ברמת גן בסמוך למקום שבו צפויה לעבור הרכבת.

בחודש מאי האחרון אישר מנהל התכנון את התכנית לחלקו המערבי של "הקו הסגול", שעתיד לחבר בין מרכז תל אביב ליהוד, דרך בית החולים שיבא בתל השומר. מדובר במקטע באורך של כ-18 קילומטרים שעתיד לכלול עשרות תחנות עצירה. הקו צפוי להתחיל בסמוך לתחנת הרכבת ארלוזורוב בתל אביב ועשוי לשרת גם נוסעים שמעוניינים להגיע לאוניברסיטת בר אילן. "הקו הסגול", עדיין לא תוקצב על ידי הממשלה ובשלב זה מועד תחילת העבודות מתוכנן לסוף 2018 או תחילת 2019, ומועד פתיחתו הסופי מתוכנן לשנת 2022.

"קנינו את הבית כי חיפשנו אזור שקט ונעים לגדל בו את ילדינו. גני הילדים, בתי הספר, מרכזי הקניות ואפילו מקומות העבודה קרובים. חבל שהמצב ישתנה עקב העבודות על 'הקו הסגול'", אמרה למפל. היא העידה כי לא ידעה על התכנית המתגבשת ליד ביתה. "כמו במבצע חשאי, הסתירו את הסוד. במקרה אחת השכנות יצאה לטייל עם הכלב וראתה את המודעה שבקרוב יחלו עבודות התשתית".

לקריאה נוספת:
זה לא נגמר: עוד כבישים ייחסמו בשל עבודות הרכבת הקלה בתל אביב
הסדרי תנועה חדשים בבני ברק בשל עבודות הרכבת הקלה
הרכבת הקלה: תוכניות הקו הירוק לאישור

קרן למפל – תושבת רמת גן – סמוך לביתה לעבור הרכבת הקלה ברמת גן. אור רביד באמצעות וואוי, מערכת וואלה! NEWS
"לא נראה את שדרת האקפליטוסים". למפל/מערכת וואלה! NEWS, אור רביד באמצעות וואוי

על פי התכנון המקורי, "הקו סגול" צפוי לעבור גם בצמוד לבית הכנסת העתיק "אוהל שמעון" שנמצא על דרך אלוף שדה. "חברת נת"ע ומשרד התחבורה נכנסים לקודש הקודשים שלנו, חודרים עמוק אל תוך הנשמה והבית שלנו, הרכבת הקלה הולכת להיכנס לתוך חצר בית הכנסת, בכל שלוש דקות תעבור כאן רכבת, מצב שיפריע להתפלל", העיד בחשש גבאי בית הכנסת, משה גולן. "מדובר בבניין ישן מאוד שהיה בעברו בכלל צריף, מי מבטיח לנו שבעבודות התשתית לא יפגעו בבית הכנסת. בניית הרכבת הקלה בתוואי המקורי שלה תמיט אסון ותקבור את רמת גן".

בחודש מרץ האחרון הגישה עיריית רמת גן התנגדות למסלולו של ה"קו הסגול" בטענה שהקו עתיד לעבור מטרים ספורים מבתי תושבים ויגרום למפגעי רעש, זיהום אוויר ופגיעה אנושה לערכי הנכסים של תושבי העיר. העירייה אף הציעה מסלול אלטרנטיבי לקו. בעקבות כך הוחלט כי יוצג תוואי חלופי לחלק ממסלול הנסיעה של הרכבת הקלה. אך בפועל, הערות התושבים לא התקבלו, והתוואי הכללי אושר עם תיקונים קלים ברחובות ארלוזורוב ובאזור בית החולים שיבא בתל השומר. השלב הבא בתכנית הוא אישורה הסופית בממשלה, שיתקבל במהלך חודש אוגוסט. לאחריו מתכננת העירייה להגיש עתירה לבג"ץ נגד תוואי "הקו הסגול".

היום נורתה יריית הפתיחה במאבק נגד התוואי הנוכחי של "הקו הסגול". העירייה ארגנה היום בצומת הרחובות אלוף שדה והירדן הפגנה שבה השתתפו ראש העירייה ישראל זינגר, חברי המועצה ותושבי העיר. "'הקו הסגול' המתוכנן לא יפגע רק בתושבי רמת גן, אלא הוא צפוי לפגוע ברבבות נהגים ונהגות החולפים מדי יום בציר אלוף שדה ויסבלו מעומסי תנועה בעת הקמת הרכבת ולאחריה", אמר זינגר. "עבור תושבי רמת גן מדובר בנזק כבד, לנוכח העובדה שהכניסות לעיר והיציאות ממנה ייהפכו לסיוט. המדינה אחראית על ההחלטה האטומה והשרירותית ואני קורא מכאן למשרד התחבורה, הפנים והאוצר להירתם יחד איתנו ליישום החלופה ההגיונית ביותר – הפיכת הקו לתת-קרקעי בציר אלוף שדה, באופן שיאפשר המשך תנועה רציפה בכניסה מרמת גן וביציאה ממנה", אמר זינגר.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
מאיר גולן, גבאי בית הכנסת אוהל שמעון – תוואי הרכבת הקו הסגול אמור לעבור דרכו. אור רביד באמצעות וואווי, מערכת וואלה! NEWS
"יפריע להתפלל". משה גולן, גבאי בית הכנסת שבסמוך אליו יוקם קו הרכבת/מערכת וואלה! NEWS, אור רביד באמצעות וואווי

גם גורמים באופוזיציה בעיריית רמת גן הגיעו להפגנה. ראש האופוזיציה במועצת העיר, אדם קניגסברגר אמר כי "התוואי המתוכנן של 'הקו הסגול' יפגע קשות בתושבי העיר הגרים בסמוך לתוואי. אנחנו דורשים שהקו הסגול יהיה תת-קרקעי באזור אלוף שדה, כמו חלקו של 'הקו האדום' ברחוב ז'בוטינסקי".

משרד התחבורה וחברת נת"ע: "מודעים לחשש התושבים, נפעל להפיגו"

ממשרד התחבורה וחברת נת"ע נמסר בתגובה: "משרד התחבורה וחברת נת"ע נחושים להקים עבור תושבי רמת גן רשת של רכבות קלות איכותיות ומתקדמות. 'הקו הסגול' ישרת בין היתר עשרות אלפי סטודנטים הלומדים באוניברסיטת בר אילן ואוניברסיטת תל אביב, את תושבי רמת גן והבאים בשעריה. קווים אלה יפחיתו במידה משמעותית את זיהום האוויר והרעש וישפרו את איכות החיים. מערכת הסעת ההמונים הנבנית בימים אלה תביא לסיום הנוהג של החזקת שניים-שלושה רכבים במשקי הבית בעיר רמת גן. אנו מודעים לחשש של חלק מהתושבים ונפעל ככל שניתן על מנת להפיגו, אך באותה נשימה נפעל במלוא המרץ להביא לעידן חדש בתחבורה עבורי תושבי גוש דן בכלל ותושבי רמת גן בפרט".

(עדכון ראשון 16:36)

תושבים ברמת גן מוחים על תוואי "הקו הסגול" המתוכנן של הרכבת הקלה: "תעבור מתחת לחלון". מאצ'י הוף
מתכוננים להפגנה ברמת גן/מאצ'י הוף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully