וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשימות צועדים ומתחם מגודר: המשטרה מתגברת אבטחה במצעד הגאווה בבירה

19.7.2016 / 14:37

יומיים לפני המצעד, גורמים במשטרת ירושלים הסבירו כי מלבד הצועדים שיזוהו על ידי המארגנים, המשתתפים יידרשו לעבור בידוק ביטחוני מחמיר. הכניסה תותר רק בגן הפעמון ובכיכר פריז, והיציאה תתאפשר בנקודות בודדות לאורך המסלול

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: שניר דבוש

(בווידאו: גזר דין לישי שליסל, שדקר צועדים במצעד הגאווה בירושלים)

גורמים במשטרת מחוז ירושלים מסרו היום (שלישי) כי המשטרה נערכת בכוחות מתוגברים ובשורת צעדים לאבטחת מצעד הגאווה בעיר, שייערך ביום חמישי הקרוב. בנוסף לקהל שיגיע באוטובוסים מאורגנים ויזוהה על ידי מארגני המצעד מ"הבית הפתוח", כל מי שירצה להיכנס למצעד הגאווה יוכל לעשות זאת לאחר בידוק ביטחוני.

עוד הוסיפו הגורמים כי חברי הבית הפתוח הגישו רשימות של כמה אלפי צועדים שיורשו להשתתף. הצועדים יעברו בידוק ביטחוני מחמיר על ידי המשטרה, והצעדה כולה תתנהל בתוך מתחם מגודר שלא תתאפשר כניסה אליו מלבד בנקודת ההזנקה בגן הפעמון ובנקודה נוספת בכיכר פריז. היציאה תתאפשר בשתי נקודות אלה וברחוב רבי עקיבא, כמה עשרות מטרים לפני נקודת הסיום של הצעדה בגן העצמאות.

עוד בוואלה! NEWS:
משרד הביטחון גינה בתקיפות: דורש הבהרה ממכינת עלי על נאום הרב
"תלמיד הומו ניסה להתאבד בגלל הרב לוינשטין"; ריבלין: "די להסתה"
יו"ר הבית היהודי בב"ש על ביטול המצעד: "לא רוצים שילדים ייחשפו"

מצעד הגאווה בירושלים, יולי 2015. נועם מושקוביץ
מאות שוטרים יאבטחו את המצעד. מצעד הגאווה בעיר בשנה שעברה/נועם מושקוביץ

כחלק מהפקת הלקחים מאירוע הדקירה בידי ישי שליסל במצעד אשתקד, במשטרת ירושלים גייסו מאות שוטרים למבצע אבטחת המצעד, לצד פעילויות מודיעיניות סמויות וגלויות, במהלכן זוהו אזרחים שהמשטרה חוששת כי ינסו לפגוע בצועדים ואלה נקראו לשיחות אזהרה. במשטרה סירבו לפרט האם הוציאו צווי הרחקה לגורמים הללו.

מאות שוטרים, לוחמי מג"ב, כוחות תגבור ומתנדבים בפיקודו של מפקד מחוז ירושלים, ניצב יורם הלוי, יפרסו החל משעות הצהריים לאורך ציר הצעדה, במקומות הכינוס וברחובות הסמוכים. הצועדים יתכנסו בגן הפעמון ובשעה 18:00 יחלו לצעוד ברחובות קרן היסוד, קינג ג'ורג', מאיר שחם, רבי עקיבא, הילל ומנשה בן ישראל, עד לגן העצמאות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תוואי מצעד הגאווה, ביום חמישי/מערכת וואלה!, צילום מסך

החל מהשעה 14:30 המשטרה ייחסמו לתנועה רחובות הצעדה, כמו גם הרחובות המובילים אליהם, כולל רחוב אגרון, הילל, וקינג ג'ורג' מקרן היסוד ועד בארי. הכבישים ייפתחו בהתאם להתקדמות הצועדים. לאור העומסים הצפויים, הנהגים מתבקשים לגלות סבלנות ולהישמע להוראות השוטרים, ולהיות קשובים לדיווחים שיועברו באמצעות התקשורת.

ממול לנקודת הכינוס בגן הפעמון אישרה המשטרה לפעילי להב"ה לקיים הפגנה, וכוח משטרה מיוחד יחצוץ בינם לבין הצועדים. הרב דב ליאור, רבה של קריית ארבע לשעבר, הביע היום תמיכה בבנצי גופשטיין, מארגן הפגנת הנגד. "אני מוצא לנכון לחזק את ידיכם על ארגון המחאה נגד המצעד, שהתורה קוראת לו 'תועבה'", כתב ליאור. גופשטיין מסר בתגובה: "אני שמח שיש רבנים גדולים שעומדים ללא פחד מול המרכז הרפורמי ומול התקשורת העוינת וקוראים לציבור להגיע למחאה שתיערך מול מצעד התועבה".

חבר הכנסת מיקי לוי – בטקס הממלכתי לציון יום ירושלים בגבעת התחמושת. ניב אהרונסון
"להעדיף במקרה זה את חופש הביטוי". לוי/ניב אהרונסון

חבר הכנסת מיקי לוי (יש עתיד), לשעבר מפקד מחוז ירושלים במשטרה, טען כי "משטרת ישראל לא צריכה לפעול מתוך פחד, אלא לעשות את מה שהיא יודעת היטב: לשמור על הסדר הציבורי, להגן על הצועדים ולאפשר את קיום המצעד בצורה חופשית". לדבריו, "דווקא בעת הזו, אחרי ההסתה האלימה של השבועות האחרונים כנגד הקהילה הגאה ושנה לאחר הרצח של שירה בנקי, יש חשיבות מיוחדת לאפשר ולהעדיף במקרה זה את חופש הביטוי ולהבטיח את זכותם של הצועדים". לוי הוסיף כי בכוונתו להשתתף במצעד "כדי להשמיע קול צלול וברור נגד האלימות, בעד סובלנות, קבלת האחר ובעד שוויון זכויות מלא ללהטב"קים בישראל".

בהכנת הידיעה השתתפה טל שלו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully