וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדואן עובר לחינוך ולתקשורת: אלפי מורים פוטרו, עיתונים נסגרו

הטיהורים הגדולים של נשיא טורקיה לא פוסקים והיום פוטרו 15 אלף עובדים ממשרד החינוך וכ-1,500 ראשי אוניברסיטאות. עיתונים המזוהים עם יריבו הגולה בארה"ב נסגרו. ראש הממשלה: "ארה"ב צבועה"

צילום: משה שטיינמץ באמצעות וואווי, עריכה: שניר דבוש

אחרי הצבא, המשטרה, מערכת המשפט והשלטון המקומי, משטרו של רג'פ טייפ ארדואן התמקד היום (שלישי) במערכת החינוך והתקשורת במסגרת טיהור מתנגדיו לאחר ניסיון ההפיכה הכושל.

היום הודחו 257 מעובדי משרד ראש הממשלה, פוטרו 492 אנשי דת החברים במינהל לענייני דת, 15 אלף איש ממשרד החינוך וכ-1,500 דיקנים ורקטורים באוניברסיטאות ברחבי המדינה ומאה מאנשי סוכנות הביון של טורקיה ונסגרו כלי תקשורת המזוהים עם המטיף הגולה פתהוללה גולן.

היום אמר ראש הממשלה בינאלי יילדרים כי הממשלה תקבל מחר החלטות חשובות כדי לחלץ את המדינה מהמצב החריג שבו היא נמצאת. בנאום בפני חברי מפלגתו הוא אמר כי ממשלתו תפעל כדי להביא ל"ביטחון מוחלט" ברחבי המדינה בת 80 מיליון התושבים, אך הוא לא פירט אילו צעדים היא תנקוט. הוא האשים את וושינגטון בצביעות מאחר שהיא טרם הסגירה את גולן, המואשם בתכנון הקשר.

תיעוד: מטוסים טורקיים הפילו מטוס קרב רוסי שחדר לשטחם מסוריה. ספק 500
מטוס הקרב הרוסי מתרסק, בשנה שעברה/ספק 500

שר המשפטים של טורקיה בקיר בוזדג הודיע היום כי בין אלפי החיילים שנעצרו לאחר ניסיון ההפיכה הכושל היו שני הטייסים שהפילו את מטוס הקרב הרוסי בגבול סוריה בשנה שעברה. התקרית הובילה למשבר חמור בין אנקרה למוסקבה ולניתוק היחסים, שחודשו בחודש שעבר לאחר שהנשיא ארדואן התנצל בפני ולדימיר פוטין. השניים אמורים להיפגש בחודש הבא.

עוד הוא הודיע כי אנקרה ביקשה מארצות הברית לעצור את גולן. לדבריו, כל הראיות מצביעות על כך שהוא היה המתכנן של ההפיכה. "יש לנו מספיק ראיות, יותר ממה שאפשר לבקש", אמר מחוץ לכתבים בפרלמנט. "אין צורך להוכיח את ניסיון ההפיכה, כל הראיות מראות שהיא אורגנה על ידו".

אתמול האריך בית משפט באנקרה את מעצרם של 26 גנרלים לשעבר החשודים בתכנון הקשר, בהם מפקד חיל האוויר לשעבר אקין אוזטורק, שלפי חלק מכלי התקשורת במדינה הוא המוח שמאחורי התכנית להדחת ארדואן. עתה הם ממתינים לתחילת משפטם, שטרם נקבע. הם הואשמו בניסיון להפוך את הסדר החוקתי, בהנהגת ארגון טרור ובניסיון להתנקש בנשיא.

(עדכון ראשון: 18:40)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully