וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האשליה שניצחה בתחרות האשליות השנתית תגרום לכם לכאב מוח

23.7.2016 / 5:47

האשליה האופטית המתעתעת שלפניכם היא באופן רשמי האשליה הטובה ביותר של השנה - לאחר שזכתה במקום הראשון בתחרות האשליות השנתית. תנו למוח שלכם להתחרפן קצת (ואז תראו את המתחרות שלה)

האשליה שניצחה בתחרות האשליות השנתית תגרום לכם לכאב מוח/TheIllusioncontest

אנחנו יודעים מה אתם בוודאי חושבים: שוב אנחנו מבטיחים לכם שזו האשליה האופטית הטובה ביותר של השנה ובעוד שבוע נמצא אחת חדשה ונכתיר אותה למנצחת. אז זהו, שהפעם זו באמת "אשליית השנה" ולא כי אנחנו קבענו - אלא כי היא זכתה בתואר הכבוד בתחרות רשמית שנערכה ע"י Neural Correlate Society.

בלי למתוח אתכם יותר מדי, נעבור ישר למנצחת הגדולה. היא קשה לעיכול, הולכת ממש להכאיב למוח שלכם ותגרום לכם לפקפק בכל מה שתראו מעכשיו ועד עולם (כלומר עד שתשכחו ממנה). בסרטון (שתוכלו לצפות בו כאן למעלה) מופיעים לפניכם נקודות מפוספסות בצבעי שחור ולבן. הפסים עצמם זזים - ואילו הנקודות נותרות ללא תזוזה. צפייה בסרטון תגרום לכם להאמין שהנקודות זזות מצד לצד - אולם זו רק אשליה. בעצם שום דבר לא זז שם. אלו הפסים שנעים בתוך הנקודות שיוצרים את אשליית התזוזה הזו. כדי להבין טוב יותר, עצרו את הסרטון כמה פעמים וראו איך הנקודות לא באמת זזו ממקומן. שוק!

לאשליה האופטית המרשימה הנקראת Motion Integration Unleashed: New Tricks for an Old Dog אחראים מתיו ט.הריסון וגדעון פ.קפלוביץ' מאוניברסיטת נבאדה, רינו.

הנה היא שוב: המקום הראשון

כמו כן, עוד אשליות מטורפות הגיעו לעשירייה הראשונה וגם הן שוות התייחסות. על זו שהגיעה למקום השני סיפרנו לכם ממש בתחילת החודש, ובה מוצגים שישה צינורות מרובעים שנראים עגולים בהשתקפות במראה. זוכרים?

עוד באותו נושא

מסתבר שהפתרון לאשליה האופטית ששיגעה את הרשת ממש קל

לכתבה המלאה

המקום השני

גם באשליה שהגיעה למקום השלישי בוודאי נתקלתם בעבר והיא מאפשרת לנו לחוות אנימציה מחוץ לגבולות המסך. בסרטון תראו ציפור מעופפת בתוך הצלינדר המסתובב - אך גם זו עבודה בעיניים וכפי שתיכף תראו - הצלינדר בעצם ריק.

המקום השלישי

אם המוח שלכם לא נמס עדיין והוא מוכן לעוד אתגרים מפתיעים - אתם מוזמנים להעמידו למבחן עם האשליות המתעתעות שהגיעו למקומות 4-10. מוח, אתה לא תעבוד עלינו יותר!

המקום הרביעי

המקום החמישי

המקום השישי

המקום השביעי

המקום השמיני

המקום התשיעי

ובמקום העשירי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully