וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: רופאים ביצעו בשידור חי ניתוח מוח בבית החולים סורוקה

19.7.2016 / 10:00

שידור הניתוח, שהועבר בשידור חי בוואלה! NEWS, התבצע במהלך דיון בכנסת בנושא אי-יישום החלטה שלפיה בית החולים יתוקצב לצורך תוספת מיטות. גורמים בכירים בבית החולים זועמים על "הפקרתו" בידי הממשלה ודורשים "לקחת אחריות על בריאות תושבי הנגב"

צילום: דוברות בית החולים סורוקה, עריכה: יאיר דניאל

במהלך דיון שמתקיים הבוקר (שלישי) בכנסת בנושא תקצוב בית החולים סורוקה בבאר שבע, מועבר בשידור ישיר ניתוח מוח שמתבצע במוסד הרפואי. דניאל פיש, שנפצע באורח קשה בלחימה במבצע "צוק איתן", יספר את סיפורו בבית החולים ויסביר כיצד הצילו רופאי המרכז את חייו. הדיון, שמתקיים במתכונת של מפגש חירום במשכן הכנסת, עוסק באי-יישום החלטת הממשלה מספטמבר 2014 על הצורך המידי לחזק את בית החולים.

הניתוח יתבצע בחולה בשנות ה-50 לחייו הסובל ממחלה נדירה. "מדובר בחולה עם מחלה נדירה שגם מערבת את המוח עם תסמיניים קליניים. בניתוח פותחים את הגולגולת, חושפים את הגידול, דוגמים אותו ואז יוחלט כמה להסיר ממנו כדי שלא ייגרם נזק בלתי הפיך למטופל", הסביר ד"ר אבי כהן מנהל, המחלקה הניורוכירורגית בבית החולים.

גורמים בכירים זועמים בעת האחרונה על התנהלות הממשלה וטוענים כי היא "מפקירה את בית החולים", לנוכח אי-יישום ההחלטה שהתקבלה לפני כשנתיים על אישור תוספת מיטות למרכז הרפואי. "הם לא עומדים בהבטחות שנתנו לבית החולים, הגיע הזמן שהמדינה תיקח אחריות על צרכי הבריאות של תושבי הנגב גם בזמן שגרה וגם בזמן חירום", אמר גורם בכיר בבית החולים.

עוד בוואלה! NEWS:
מטפלת התעללה בחולה סיעודית - משפחתה תובעת מיליונים משירותי הרווחה
מאות עולים מארה"ב וקנדה נחתו בישראל: "עדיף מאוחר מאף פעם"
סרבנית הגיוס תאיר קמינר שוחררה מכלא 6: "ירדה לי אבן מהלב"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חדר הניתוח בבית החולים סורוקה, הבוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך

לדבריו, "בשנת 2014 התקבלה החלטת ממשלה שקובעת כי בית החולים יתוקצב בעוד 118 מיטות, בעוד שחסרות לנו 280 – אבל זו התחלה. בית החולים לא תוקצב מאז והכסף לא הועבר, כל שנה שעוברת רק מחריפה את הפער בין הנגב למרכז בנושא הרפואה".

מפגש החירום בכנסת יתקיים באולם ירושלים בכנסת ביוזמתו של סגן יו"ר הכנסת ח"כ מאיר כהן, וישתתפו בו שר הבריאות יעקב ליצמן, חברי כנסת, מנכ"ל קופת החולים כללית אלי דפס, מנהל סורוקה ד"ר אהוד דודסון, ראשי רשויות בנגב ועובדי בית החולים. במהלך המפגש ישודר ניתוח המוח המורכב, ולאחר מכן יתקיים דיון בוועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת בנושא מוכנותו של בית החולים הדרומי למערכה הבאה ברצועת עזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully