וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות עולים מארה"ב וקנדה נחתו בישראל: "עדיף מאוחר מאף פעם"

19.7.2016 / 8:30

הסנונית הראשונה מתוך כ-2,000 עולים חדשים, שיגיעו הקיץ מצפון אמריקה, נחתה בארץ. בין העולים, רווקים, גבר בן 70 וחמישה זוגות תאומים. הם התקבלו בטקס חגיגי בנתב"ג והועברו למקומות שונים ברחבי הארץ

צילום: ארגון "נפש בנפש", עריכה: יאיר דניאל

העלייה הגדולה של יולי 2016 יוצאת לדרך: כ-220 עולים חדשים מצפון אמריקה נחתו הבוקר (שלישי) בנמל התעופה בן גוריון. העולים הגיעו בטיסה מיוחדת של ארגון "נפש בנפש", והם רק חלק קטן מכמעט 2,000 עולים שיגיעו לישראל הקיץ מארצות הברית ומקנדה.

בין העולים החדשים שהגיעו הבוקר ניתן למצוא רווקים ורווקות שסיימו את לימודיהם האקדמיים באוניברסיטאות יוקרתיות, והחליטו לוותר על הצעות עבודה מפתות כדי להגשים את החלום הציוני. כמו כן, הגיע לארץ גם גבר בשנות ה-70 לחייו, שהחליט כי "עדיף מאוחר מאשר אף פעם". חמישה זוגות תאומים היו על הטיסה – מתוך 103 ילדים.

218 עולים חדשים המגיעים עם ארגון נפש בנפש  לישראל  - ממריאים בשדה תעופה JFK ניו יורק. קרדיט: שחר עזר, מערכת וואלה! NEWS
חלק קטן מ-2,000 עולים שיגיעו במהלך הקיץ. העולים ב-JFK/מערכת וואלה! NEWS, קרדיט: שחר עזר

עם נחיתתם בישראל קיבלו העולים תעודת עולה בטקס חגיגי בהשתתפות שרת הקליטה סופה לנדבר, יו"ר ועדת העלייה והקליטה של הכנסת ח"כ אברהם נגוסה, יו"ר הסוכנות היהודית נתן שרנסקי, מייסד ומנכ"ל "נפש בנפ"ש הרב יהושע פס, ומייסד ויו"ר "נפש בנפש" טוני גילברט. מיד לאחר הטקס, הישראלים החדשים הוסעו למחוז חפצם, מבאר שבע שבדרום עד קיבוץ יפתח שבצפון.

עוד בוואלה! NEWS:
מטפלת התעללה בחולה סיעודית - משפחתה תובעת מיליונים משירותי הרווחה
פרסום ראשון: מסמכי החקירה נגד מפקד מצ"ח הודלפו לו לקראת חקירתו
הרב ברלנד יצא לישראל: ביקש מחסידיו להימנע מאלימות נגד שוטרים

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
218 עולים חדשים המגיעים עם ארגון נפש בנפש  לישראל  - ממריאים בשדה תעופה JFK ניו יורק. קרדיט: שחר עזר, מערכת וואלה! NEWS
העולים החדשים לפני יציאתם ארצה מניו יורק/מערכת וואלה! NEWS, קרדיט: שחר עזר

בטקס יציאת העולים לישראל שנערך בנמל התעופה JFK שבניו יורק נשא דברים שגריר ישראל באו"ם, דני דנון. "אני מלא השראה מהעולים שיוצאים מכאן בדרך אל ביתם החדש במדינת ישראל. בעוד כמה שעות תישאו את התואר המכובד של 'עולה חדש' ותזכו לומר 'אני ישראלי'. אתם מבינים שאתם לא רק עוברים למדינה חדשה, אלא שאתם בונים בית חדש, ועתיד חדש מלא במשמעות לילדכם ולילדיהם. יחד אתכם נמשיך לבנות את מדינת ישראל, כבית של העם היהודי, כאומת הסטארט-אפ וכמצפן מוסרי לעולם כולו", אמר דנון.

"נפש בנפש" נוסד ב-2002 והוא ארגון הפועל ללא מטרת רווח ששם לו למטרה להפיח חיים בעלייה מארצות הברית, קנדה ובריטניה. הארגון פועל בשיתוף עם משרד העלייה והקליטה, קרן קיימת לישראל, הסוכנות היהודית והסניף האמריקני של הקרן הקיימת. זאת, במטרה לצמצם את המכשולים הכלכליים, המקצועיים, הלוגיסטיים והחברתיים שעימם מתמודדים העולים החדשים שמגיעים לישראל.

218 עולים חדשים המגיעים עם ארגון נפש בנפש  לישראל  - ממריאים בשדה תעופה JFK ניו יורק. שחר עזר, ספק 500
עד כה סייע "נפש בנפש" ל-45 עולים חדשים. נמל התעופה JFK, אתמול/ספק 500, שחר עזר

לארגון כמה מחלקות ייעודיות העונות על הצרכים החיוניים של העולים החדשים, בהן מחלקה לקשרי ממשלה, פעילויות חו"ל, עלייה וקליטה ומחלקות נוספות לפרויקטים מיוחדים, כמו "חיילים בודדים עולים", "עולים לצפון" ו"עולים לדרום". הארגון הגדיל בצורה משמעותית את מספר העולים מארצות המערב, והבטיח את קליטתם המוצלחת בארץ, הבאה לידי ביטוי באחוז הישארות של יותר מ-90%. עד כה סייע הארגון ליותר מ-45 אלף עולים לעלות ארצה.

"טיסה זו מהווה המשך ישיר לרכבת האווירית הצפויה לנו הקיץ, שתביא איתה כ-2,000 עולים חדשים מצפון אמריקה", הסביר סמנכ"ל "נפש בנפש", זאב גרשינסקי. "עונת הקיץ היא תקופת שיא עבור הארגון ואנו עמלים ימים כלילות במטרה לסייע בתהליך עלייתם וקליטתם בארץ של אלפי העולים, המגיעים לאורך כל השנה בכלל ושל אלו המגיעים בקיץ בפרט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully