וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחת אבטחה כבדה וללא משפחת בוש: הוועידה הרפובליקנית יוצאת לדרך

עמרי נחמיאס, שליח וואלה! NEWS לאוהיו

18.7.2016 / 14:36

הלילה יתכנסו ראשי המפלגה בקליבלנד וביום חמישי יוכרז טראמפ כמועמד הרשמי לנשיאות ארה"ב. הרפובליקנים הבכירים ביותר בקונגרס יישאו דברים, אך הנשיאים לשעבר ושל המועמדים הקודמים רומני ומקיין יחרימו את הכינוס

צילום: עמרי נחמיאס, באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei, עריכת וידאו: ניר חן

שנה וחודש לאחר שהכריז על כוונתנו להתמודד בפריימריז הרפובליקנים לנשיאות ארצות הברית, יגיע השבוע דונלד טראמפ לקליבלנד, אוהיו, כמנצח. לאחר שגבר על 16 מועמדים אחרים, הוא יוכרז ביום חמישי בלילה באופן רשמי כמועמד מטעם המפלגה הרפובליקנית.

לא פחות מ-50 אלף איש צפויים להגיע לעיר, בהם 15 אלף עיתונאים. האירוע הענק מתרחש בצלם של אירועי הירי האחרונים בארצות הברית. כבר לפני פתיחת הוועידה ניתן היה להבחין היטב בנוכחות מוגברת של אלפי שוטרים ברחובות, וחסימה מוחלטת של כבישים ברדיוס של מאות מטרים מה"קיו ארינה", שבימי שיגרה משמש מגרשה הביתי של קבוצת ה-NBA המקומית ובו תתקיים הוועידה. לפי נתוני NBC, כ-5,500 שוטרים צפויים לאבטח את האירוע.

לכאב הראש של השוטרים יתווסף ממד נוסף והוא החוק המקומי באוהיו, המאפשר לאזרחים לשאת נשק בפומבי. הכנסת נשק לאולם הוועידה עצמו אסורה, אך לא כך המצב לגבי הרחובות הסובבים. סטיב לומינס, ראש איגוד השוטרים בקליבלנד, אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי הוא דורש מהמושל ג'ון קייסיק להכריז על מצב חירום בעיר במסגרתו יושעה החוק למשך ימי הוועידה. "לא אכפת לי שזה תקדים. אני מרגיש שההנהגה חייבת להתייצב ולהגן על השוטרים", אמר. ואולם, דוברו של קייסיק מיהר להגיב לידיעה ומסר כי "למושל אוהיו אין סמכות להשעות באופן שרירותי חוקים כפי שהוצע".

דונלד טראמפ מציג את מושל אינדיאנה מייק פנס כסגנו במרוץ לנשיאות ארצות הברית, יולי 2016. רויטרס
דונלד טראמפ מציג את מושל אינדיאנה מייק פנס כסגנו במרוץ לנשיאות ארצות הברית, יולי 2016/רויטרס

הסיטואציה רגישה במיוחד לאור הצפי להפגנות סוערות של מתנגדי טראמפ מחד, והפגנות תומכיו של המיליארדר מאידך, שצפויות להתקיים במרכז העיר במהלך ימי הוועידה. 58 קבוצות שונות קיבלו אישרו להפגין במהלך ימי הוועידה, ולפי NBC, הצפי הוא לסך של 11 אלף מפגינים. כחלק מההיערכות לאפשרות שההפגנות ייצאו משליטה וייערכו מעצרים המוניים, דווח ברשת כי פונו אלף מיטות בבתי הכלא בסביבת העיר.

הוועידה תיפתח הלילה, כאשר לכל יום יוקדש לנושא אחר. הנושא של היום הראשון הוא "הופכים את אמריקה לבטוחה שוב", ובין הנואמים המרכזיים ניתן למצוא את מלניה טראמפ, אשתו של המועד המסתמן, ראש עיריית ניו יורק לשעבר רודי ג'וליאני, הסנאטורית ג'וני ארנסט מאיווה, ששמה הוזכר תחילה כאחת המועמדות לתפקיד סגניתו של טראמפ, והסנאטורים טום קוטון וג'ף סשנס.

בימת הוועידה בשתי המפלגות היא המקום היוקרתי והמרכזי ביותר לשאת בו דברים, כאשר עיני כל המדינה נשואות לעבר האירוע הפוליטי בן ארבעת הימים. לא פעם, נואמים בוועידה מי שמסומנים כפוליטיקאים צעירים ומבטיחים. ברק אובמה, לדוגמה, הוזמן בשנת 2004 לדבר בפני וועידת המפלגה בהיותו סנאטור צעיר מאילינוי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
וועידת המפלגה הרפובליקנית, קליבלנד. 17 ביולי 2016. עמרי נחמיאס, באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei, עמרי נחמיאס
אולם הקיו ארינה, שם תיפתח הלילה הוועידה הרפובליקנית/עמרי נחמיאס , עמרי נחמיאס, באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei

לפי המסורת, הפוליטיקאים הבכירים יותר מדברים בשלבים המאוחרים יותר של הוועידה, וביום שלישי, שכותרתו היא "גורמים לאמריקה לעבוד שוב", ינאמו בין היתר יו"ר בית הנבחרים פול ראיין ומנהיג הרוב בסנאט מיץ' מקקונל. השניים ביקרו את טראמפ בכמה הזדמנויות בתקופה האחרונה, למשל לאחר שאמר כי הוא מרגיש שהשופט בתיק העוסק באוניברסיטת טראמפ, גונזלו קוריאל, לא ינהג עמו בהגינות בגלל שורשיו המקסיקניים.

התייצבותם בוועידה היא משמעותית מבחינת המאמצים של המועמד המיועד לאחד מאחוריו את הממסד הרפובליקני. דוברים נוספים שיופיעו בוועידה ביום שלישי הם מושל ניו ג'רזי כריס כריסטי ובן קרסון, שניהם התמודדו מול טראמפ בפריימריז הנוכחיים, אולם פרשו בשלבים מוקדים והביעו בו תמיכה. גם בנו של המיליארדר הניו יורקי, דונלד טראמפ ג'וניור צפוי לשאת דברים ביום שלישי.

וועידת המפלגה הרפובליקנית, קליבלנד. 17 ביולי 2016. עמרי נחמיאס, באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei, עמרי נחמיאס
סיכות המחולקות לפני הוועידה באוהיו/עמרי נחמיאס , עמרי נחמיאס, באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei

ימי רביעי הם באופן מסורתי הימים שבהם מוצג סגן הנשיא, ואכן נואם המפתח בערב זה יהיה מושל אינדיאנה ושותפו של טראמפ למרוץ, מייק פנס. שני יריבים נוספים של טראמפ שיתייצבו על דוכן הנואמים ב"קיו ארינה" הם הסנאטורים טד קרוז ומרקו רוביו, שגם לדברים שלהם ישנו משקל רב בתוך המפלגה הרפובליקנית. קרוז נמנע עד כה מלהביע תמיכה במועמדותו של טראמפ.

גם יו"ר בית הנבחרים לשעבר, ומי שהיה ברשימת המועמדים הסופית לנאום בפני הוועידה, ניוט ג'ינגריץ', יישא ביום רביעי בלילה נאום משותף יחד עם אשתו, קאליסטה. נואמים נוספים בלילה זה הם בנו של טראמפ, אריק ומושל וויסקונסין סקוט ווקר, גם הוא התמודד בפריימריז השנה.

הוועידה תינעל ביום חמישי, עם ההכרזה הרשמית על טראמפ כמועמד. יו"ר הוועידה הרפובליקנית, ריינס פרייבוס, יישא דברים, ואת הנאום האחרון לפני שיוזמן לבמה המועמד המיועד, תישא ביתו, איוואנקה.

ג'ורג' בוש וג'ב בוש בכנס בחירות בקרוליינה הדרומית. AP
לא יגיעו לוועידה. משפחת בוש, פברואר/AP

ערב פתיחת הוועידה, קיבל טראמפ חדשות טובות כאשר יוזמה של כמה עשרות צירי וועידה למנוע ברגע האחרון את מועמדותו נבלמה, כמעט באופן סופי. בוועדה האחראית על נהלי הוועידה זכתה ההצעה שאותה מובילה פעילה במפלגה בשם קנדל אונרו מקולורדו לתבוסה צורבת.

המועמד המיועד הגיב וצייץ: "'פעילי "לעולם לא טראמפ'- לא עוד. הם נמחצו בוועדה 87-12". כדי לכפות הצבעה במליאת הוועידה על ההצעה של אונרו, שלפיה כל ציר ועידה יוכל להצביע "בהתאם למצפונו", היה על חברי פלג "לעולם לא טראמפ" להשיג 27 קולות בישיבת הוועדה האחראית. אונרו התחייבה בחשבון הטוויטר שלה כי תמשיך במאבק נגד טראמפ וכי תכפה הצבעה בוועידת המפלגה אם לאפשר לכל מועמד להצביע בהתאם לרצונו וללא קשר לרצונם של הבוחרים באזור ממנו הגיע, אולם נראה שהסיכויים לכך אפסיים.

עם זאת, טראמפ לא יכול להיות מרוצה לחלוטין. כמה בכירים במפלגה עדיין נמנעו במופגן מלהתייצב בוועידה ולהביע בו תמיכה. בין הנעדרים הבולטים ניתן למנות את המועמד משנת 2012, מיט רומני, ואת המועמד משנת 2008, ג'ון מקיין. גם שני הנשיאים לשעבר ג'ורג' בוש האב וג'ורג' בוש הבן, ייעדרו מהאירוע ולא הביעו תמיכה בטראמפ עד כה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully