וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנדלבליט על מעבר לחקירה: "צריך להיות זהירים כשמדובר בראש ממשלה"

בצל הבדיקה שמקיים מנדלבליט בעניינו של ראש הממשלה אמר כי "ברגע שעולה חשד סביר לביצוע עבירה זה מחייב אותי לעבור לחקירה". היועץ, שהעביר בוועדת חוקה סקירה על עבודתו, סירב לומר אם בני משפחת נתניהו ייחקרו במסגרת התיק

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: אביב אירגז

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט אמר היום (שני) כי "כשיש חומר מודיעיני שמגיע, אני נחשף אליו בדרך כלל על ידי המשטרה, ואם עולה חשד סביר לביצוע עבירה זה מחייב אותי לעבור לחקירה". מנדלבליט, שהעביר סקירה בוועדת חוק חוקה ומשפט, הוסיף כי "אם הדברים לא מקימים שום חשד - אז זה נגנז או יוחזק בצד וימתין לעיבוי המידע. במצב יותר מורכב - כשהמידע אינו מראה חשד סביר לביצוע עבירה, אבל אני לא יכול לעזוב את זה, אז אני חייב לעשות פעולות אקטיביות של הגוף החוקר".

הוא הוסיף כי בנוגע למעבר מבדיקה לחקירה: "אנו צריכים להיות מאוד זהירים יש לכך השלכות כבדות משקל כשמדובר בשר או בראש הממשלה. בעיניי, חשד סביר הוא המבחן". מנדלבליט ציין כי "כל מי שמצפה שמישהו יוזמן בחקירה כזו או אחרת לפי לוח זמנים כלשהו זה לא יקרה. מה שיקרה זה שאני אעבוד הכי מקצועי והכי נכון. יחד עם זאת, אני מנסה לעבוד הכי מהר בתיקים הכי רגישים שמגיעים אליי - במקרים של שרים וחברי כנסת".

לפני שבוע הודיע היועץ המשפטי לממשלה כי הורה לקיים בדיקה בעניינו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. בהודעה נכתב כי "בעקבות מידע שהתקבל בעניינים הנוגעים בין היתר לראש הממשלה, ושהוצג בפני היועץ המשפטי לממשלה על ידי אגף החקירות והמודיעין של המשטרה, קיים היועץ מספר דיונים בהשתתפות פרקליט המדינה, גורמים בכירים נוספים במשרד המשפטים ואגף החקירות והמודיעין במשטרה. בסיומם החליט היועץ המשפטי לממשלה להורות על קיום בדיקה בנושא".

עוד בוואלה! NEWS:
"אין כרגע די חומר לפתיחה בחקירה באזהרה של ראש הממשלה"
אחרי 14 שעות חקירה: ראש הסגל לשעבר בלשכת ראש הממשלה נשלח למעצר בית
נדחה הדיון ב"חוק ההסדרה" בוועדת השרים; מנדלבליט: "לא חוקתי"

היועמ"ש אביחי מנדלבליט, וועדת החוקה חוק ומשפט. הכנסת 18 ביולי 2016. נועם מושקוביץ
"אעבוד הכי מקצועי". מנדלבליט בוועידת חוקה, חוק ומשפט/נועם מושקוביץ

בתחילת החודש פורסם בערוץ 10 כי המשטרה בודקת חשד שלפיו ראש הממשלה מעורב לכאורה בפרשת הלבנת הון. עוד נטען כי גורם בכיר מתחום המשפט מעורב גם הוא בפרשה. גורם המקורב לנתניהו אמר לערוץ 10 כי "נתניהו לא עבר שום עבירה פלילית, הכל עניינים פוליטיים". גם בלשכת ראש הממשלה הכחישו את הדברים בתגובה לערוץ 10.

בשבועות האחרונים פורסמו טענות כי מתנהלת חקירה נגד נתניהו שעוסקת בתרומות שקיבל לכאורה מאנשי עסקים בזמן כהונתו הנוכחית כראש הממשלה, שהחלה לפני כשבע שנים. במהלך ביקורו באפריקה הכחיש נתניהו את הפרסומים על אודות החקירה. הוא טען כי מדובר ב"שטויות גמורות", והוסיף: "בכל פעם שאני בביקור היסטורי בחו"ל ממחזרים את הסיפורים האלה". דבריו נאמרו במהלך טיסה מאוגנדה לקניה, בשיחה עם כתבים המלווים את ביקורו. בסוף השבוע האחרון פורסם בערוץ 2 כי לאחר חקירתו של ראש הסגל לשעבר ארי הרו, שנעשתה ביום חמישי האחרון, ייתכן שנתניהו ובני משפחתו ייחקרו באזהרה.

מנדלבליט סירב להתייחס ישירות לבדיקה בעניין ראש הממשלה ואמר: "יש זכות לציבור לדעת אבל יש חובה לבדוק כמו שצריך. כל דבר שייכנס לתוך עולם התוכן יעשה נזק. זה יגרום נזק מהותי ואני לא מתכוון לעסוק בזה. זה חלק מהמקצועיות. צריך לאזן בין זכות הציבור לדעת לנזק. כשאחליט שאין נזק, הדברים יצאו לידיעת הציבור. רב-סרן שמועתי עובד שעות נוספות, ולכן בהודעה אמרתי שתקחו בערבון מוגבל את כל השמועות. המצב כרגע לגבי ראש הממשלה הוא בדיקה". מנדלבליט סירב להשיב אם הבדיקה כוללת גם את בני משפחתו של ראש הממשלה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת הממשלה, לשכת רה"מ. יולי 2016. רויטרס
"שטויות גמורות". נתניהו/רויטרס

מנדלבליט הוסיף בסקירתו כי הוא לא מרבה להגיע לישיבות ממשלה. "אני לא מגיע לפורומים השונים, אני לא אהסס להגיע אם יש צורך, אבל יש ייעוץ משפטי שוטף לממשלה. הסיבה העיקרית מלבד זה שיש לי הרבה עבודה זה בגלל התואר הכפול", אמר בהתייחס לתפקידו כיועץ משפטי והתובע הכללי. "יש יתרונות בהפרדה, מרבית המדינות בעולם נוקטות בהפרדה, זה קל יותר. הקושי הגדול הוא ששלטון החוק עלול להיחלש. שלטון החזק הרבה יותר חזק ויציב כשיש לך מלמעלה ראייה קוהרנטית".

היועץ המשפטי לממשלה התייחס גם לפרשת הרב אייל קרים, המיועד לתפקיד הרב הראשי הצבאי, ולהתבטאויותיו נגד הומואים. " כל דברי ההסתה, ההתבטאויות הלא ראויות, והתמונות הלא ראויות, הם רעים. כל נושא חופש הביטוי צריך להיות נורא זהיר. יש החלטות בדרג הפיקודי ומישהו שאחראי למנות אותו. אני בטח לא אוהב את ההתבטאויות שלו ואידרש לכך", אמר.

בשלב המענה לשאלות ח"כים, נשאל מנדלבליט על שיחת הטלפון שקיים נתניהו עם משפחתו של החייל אלאור אזריה, המואשם בהריגת מחבל מנוטרל. "לא אכנס למקומות של ביקורת פוליטית", אמר היועץ. "הוא לא התערב בהליך המשפטי ולא בא ואמר 'אל תנהלו את ההליך, ההליך הזה פסול'. בכמה הזדמנויות, בפורומים שונים, הבעתי אמון מלא בפרקליטות הצבאית. היא לא חלשה, אלא חזקה מאוד ולא נחלשה גם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully