וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נהרס בית המחבל שסייע בביצוע פיגוע בשער שכם; 3 נפצעו בעימותים

18.7.2016 / 9:13

כוחות הביטחון הרסו בקבטיה את ביתו של בילאל אבו זיד, שסיפק למחבלים שהרגו את שוטרת מג"ב הדר כהן בירושלים בפברואר האחרון. במהלך ההריסה התפתחו הפרות סדר וכוח צה"ל השיב באש לעבר מחבלים שירו וזרקו מטענים לעברו

צילום: דו"צ, עריכה: שניר דבוש

כוחות צה"ל בשיתוף עם מג"ב והמנהל האזרחי הרסו הלילה (שני) את ביתו של בילאל אבו זיד, המחבל שסייע בביצוע הפיגוע בשער שכם שבו נהרגה לוחמת מג"ב, רב-שוטר הדר כהן, בעיירה קבטיה שבצפון השומרון.

במהלך הריסת הבית התפתחו הפרות סדר באזור, שבמהלכן נורו יריות ונזרקו מטענים לעבר הכוחות. לפי דובר צה"ל, הכוח הגיב בירי שממנו נפגעו שלושה מחבלים חמושים. הפלסטינים דיווחו כי אחד המחבלים נפצע באורח קשה.

בתחילת החודש דחה בית המשפט העליון את עתירתו של אביו של המחבל. לפי החלטת השופטים, "אבו זיד סיפק את הנשק לשלושת המפגעים לשם ביצוע הפיגוע, ונטל חלק פעיל בהנחייתם למקום הפיגוע, גם אם במהלך פגישתם סירב להזמנתם לקחת חלק ישיר בפיגוע עצמו".

עוד בוואלה! NEWS:
הפצועה מהפיגוע בשער שכם לאלשיך: "אנחנו כאן בשביל האזרחים"
צה"ל הרס את בתי משפחות שלושת המחבלים שהרגו שוטרת מג"ב בשער שכם
בצעד חריג: הסיע מחבלים לירושלים - ומואשם בגרימת מוות ברשלנות

הריסת בית המחבל שסייע בביצוע פיגוע בשער שכם בו נהרגה לוחמת משמר הגבול, רב-שוטר הדר כהן ז"ל. יולי 2016. דובר צה"ל
הריסת בית המחבל בקבטיה, הלילה/דובר צה"ל

בחודש אפריל הרסו כוחות הביטחון בקבטיה את בתיהן של משפחות שלושת המחבלים שהוציאו לפועל את הפיגוע שאירע בפברואר. העיירה שבה התגוררו משפחות המחבלים, חברי הילדות אחמד זכארנה, מוחמד כמיל ואחמד אבו אל-רוב, היא אחד המוקדים הבולטים בגל הטרור הנוכחי, שממנה יצאו לא מעט מפגעים.

שלושת המחבלים, צעירים כבני 20, חוסלו עוד ביום הפיגוע. הם הגיעו בסביבות השעה 14:00 לשער שכם כשהם נושאים סכינים ונשק מסוג קרל גוסטב. בנוסף לכך, התגלו על גופותיהם מטעני חבלה. צוות לוחמי מג"ב שעסק במשימת אבטחה באזור חשד בשלושה וניגש אליהם. אחד המחבלים מסר תעודת זהות לחיילים, ובמקביל שלף חברו רובה והחל לירות. באותה עת פתח מחבל נוסף בירי. הדר ירתה בכוחותיה האחרונים לעבר המחבלים. להערכת המשטרה, בזכות ערנותם של אנשי כוחות הביטחון נתפסו המחבלים לא מוכנים וכך סוכל פיגוע חמור יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully